דרור מרשלקוביץ'
דרור מרשלקוביץ'

"גם לשבת בבית וגם להיות בלי פרנסה זו מכה כפולה"

תחנת הטוטו-ווינר של דרור מרשלקוביץ' בגרנד קניון מושבתת כבר חודש וחצי. "גם כשהגרנד קניון יחזור לפעילות, אם הליגות בכדורגל ובכדורסל לא יחזרו זה לא ממש יעזור לי", הוא אומר, "זה רק יהיה יותר גרוע מבחינתי כי אצטרך לשלם שכר דירה ודמי ניהול לקניון, כשאצלי יהיו אפס הכנסות"

פורסם בתאריך: 27.4.20 07:47

יש מעט מאוד אוהדי ספורט, בטח בחיפה, שלא מכירים את דרור מרשלקוביץ'. הוא היה עיתונאי ספורט במשך שנים רבות בעיתונות המקומית והארצית, שדרן ודובר הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, וכיום הוא בעליה של תחנת הטוטו-ווינר בגרנד קניון ופאנליסט בתוכנית הספורט של רדיו חיפה. כמי שהעסק שלו מתבסס רק על הימורי ספורט, מרשלקוביץ' מושבת כבר חודש וחצי ולא מרוויח שקל.

"כבר חודש וחצי שאני לא עובד, יושב בבית בבטלה", אומר מרשלקוביץ', "אין שום צפי מתי הספורט התחרותי יחזור לפעילות. אבל מה שיותר גרוע זה שגם כשהגרנד קניון יחזור לפעילות, ובכלל לא ברור מתי זה יקרה, אני תלוי במשחקי הכדורגל והכדורסל. כי אם הליגות לא יחזרו לפעילות, גם אם הגרנד ייפתח זה לא ממש יעזור לי. זה רק יהיה יותר גרוע מבחינתי כי אצטרך לשלם שכר דירה ודמי ניהול לקניון, כשאצלי יהיו אפס הכנסות. אפס".

מה עושים?

"זה קשה. גם לשבת בבית וגם להיות בלי פרנסה זו מכה כפולה. המזל היחיד הוא שההוצאות עכשיו הן קטנות יותר. אני אמנם מרוויח אפס שקלים, אבל אין לי הוצאות של העסק. אז יושבים רוב הזמן בבית ומבזבזים פחות, אבל עדיין לא קל, עדיין יש הוצאות שוטפות של החיים ללא הכנסות. מה עושים? חיים על המינוס כמו חצי מדינה".

מה נראה לך שיהיה? באוסטריה וגרמניה כבר מדברים על חזרת הליגות לכדורגל ואצלנו כלום.

"אני מקווה מאוד שתחרויות הספורט יחזרו כמה שיותר מהר, גם אם בשלב הראשון הן יהיו ללא קהל. זה גם יעזור לנו וגם יחזיר קצת את השפיות לאוהדים שהיו סגורים בבתים. אחר כך שיתחילו להחזיר את הקהל למגרשים בהדרגה. בקיץ היו אמורים להיות היורו והאולימפיאדה, ליגת האלופות נקטעה פתאום, הכל פשוט נעצר".

אתה נערך לאפשרות שהחזרה תידחה לעוד כמה חודשים?

"זו תהיה קטסטרופה. בדיוק חשבתי על הגזרה ששר האוצר הטיל עלינו, על כל בעלי תחנות הלוטו והטוטו, לפני שלוש שנים. זו היתה גזרה נוראית כשהורידו את שיעורי העמלה שלנו, וכבר אז חשבתי למצוא איזה תחליף, אבל בגיל שלי – 57 – זה כבר לא קל להמציא את עצמך מחדש. הייתי שכיר במשך כל השנים, עבדתי בהרבה מקומות, גם במקביל, ויום אחד אמרתי לעצמי 'זהו, אני רוצה להיות עצמאי'. ואז, כשחשבתי שהגעתי למנוחה ולנחלה, הסתבר שאין כזה דבר מנוחה ונחלה. השמחה היתה מוקדמת מדי".

 

 

אין מחשבה על אלטרנטיבה?

"האמת? עדיין לא התחלתי לחשוב בכיוון אחר, אבל אם באמת יהיה תסריט בלהות והכל יידחה בעוד כמה חודשים, אצטרך לעשות שינוי, לעשות משהו אחר. עדיין לא עלה לי בראש איזשהו רעיון, אבל ברור שאצטרך לעשות משהו. אי אפשר לשבת בבית. אני מאמין שלמרות כל מה שעשיתי בחיי, שום עבודה לא מביישת את בעליה. מקסימום אתחיל לשדר יותר ברדיו".

מה, אתה מרוויח מהשידורים ברדיו?

"לא, עד היום מה שעשיתי ברדיו היה בהתנדבות, אז אולי אעשה משהו בתשלום סמלי לפחות".

אבל אתה מדבר ברדיו על ספורט, וזה מחזיר אותנו לנקודה הנוכחית שאין אירועים ותחרויות ספורט.

"לאחר שהחל משבר הקורונה התחלתי לעשות תוכנית בשם 'עצמאי בשטח' והפסקתי, כי אני שומר על נוהלי משרד הבריאות ולא הלכתי לאולפן כדי לפגוש מרואיינים. לא נורא, זה לא רלוונטי כי לא היתה בזה פרנסה. אני מקווה שהספורט יחזור לפעילות. לא מדובר רק בי, גם הספורטאים צריכים להתפרנס. הספורט יהיה חייב לחזור. זה משגע אותי איך יש שיח על אנשי התרבות ועל ההפגנות שלהם, ועל אנשי הספורט לא מדברים. הספורט נפגע לא פחות מהם".

אולי בגלל שהם שכירים שמרוויחים המון?

"יש כאלה ויש כאלה. זה בדיוק כמו בתרבות – על אייל גולן ועל שלמה ארצי שלא צריך לרחם עליהם, אבל סביבם יש את כל אנשי הסאונד, הטכנאים והתאורנים. אותו הדבר גם בכדורגל. נכון שיש שחקני על שהם שיאני שכר, אך לידם יש שחקנים צעירים שלא מרוויחים הרבה, אנשי משק ואנשי מינהלה שהם לא מיליונרים".

אתה זכאי למענק?

"בפעימה הראשונה לא הייתי זכאי. נראה מה יקרה בפעימה השנייה. אני מקווה שאקבל משהו".

התחנה שלך ריכזה אליה המון מהמרים וחברים שיצרו מעין פרלמנט. זה בטח ממש חסר לך.

"כואב לי הלב על כמה עשרות האנשים שהיו מגיעים לתחנה בכל יום, לפעמים סתם בשביל החברותא. זה מצב לא סימפטי שאף אחד לא חלם עליו, אבל יש נקודת אור – כבר שבועיים שחברי הפרלמנט מגיעים אלי ויושבים פה ליד הבית".

אתה מבין שזה בגללך ולא בגלל הווינר?

"כן, הם יושבים לי מתחת הבית, כולם עם מסיכות, שומרים על מרחק של שני מטרים האחד מהשני. אמנם אין לי מזה פרנסה, אבל ככה מעבירים ביחד כמה שעות. הם מגיעים בכל בוקר ב-10:30 ומתפזרים ב-13:30".

הם לא נשארים לצהריים? אולי תתחיל לנפנף.

"אני מוריד להם קפה, זה מספיק".

 

דרור מרשלקוביץ'

דרור מרשלקוביץ'

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אם כל ישראלי שבוכה

    יחשוף גם את חשבון הבנק/השקעות שלו המדינה יכולה היתה לחסוך מיליארדים בפיצויים,אגב,גם לשכירים וגם לעצמאים.
    לאנשים עם מוסר הוצאות מושכל תמיד יש להם רזרבה לחודשיים שלוש..או לשנתיים
    המדינה צריכה לעזור למי שבאמת על הקצה-ויש הרבה כאלו.
    אבל אנחנו ישראלים מצויים ואנחנו רוצים פיצוי בכל מקרה:)
    (המאמר כללי ולא על הנ"ל בכתבה)

  2. דניאל

    אני כבר 3 שנים מובטל בלי שקל הכנסה. אפילו אבטחת הכנסה המדינה לא רוצה לתת לי והמעסיקים חיים כאילו אני לא קיים ככה זה כשאתה מעל גיל 50 בהיי טק. אני לא זוכר שמישהו מהעיתונות התעניין בי (למרות שניסיתי לדבר איתם לא פעם ולא פעמיים וגם איתכם) . כנראה שצריך קשרים כדי שיתייחסו אלייך או שתביא רייטינג.

  3. מרגלית

    אולי את צודקת או אתה.אבל אם יעזרו בצורה שהצעת האנשים שכן חסכו בעבר לחודשיים קשים לא יעשו זאת להבא

  4. בעקבות משבר הקורונה. נגמלתי.

    אין כדורגל -לא שולח ווינר
    הפסקתי לעשן -אמרו שלא מומלץ. וגם המסכה מפריעה .
    וגם הפסקתי לאכול גאנק פוד מזיק בחוץ -רק תבשילים בבית.

    שולח את סליחתי למועצת ההימורים /דובק /כל מזללות המזון המהיר…

  5. עופר

    זוכר אותו משידורי הספורט בשנות ה-90 . לדעתי סגנונו השקט והמכובד הפריעו לו כי חיפשו פרובוקטורים וצעקנים כמו גדי נס שהחליף אותו ברדיו חיפה. איש נחמד, מקווה שייצא מהמצב הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר