פרופ' ונדי סנדלר (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' ונדי סנדלר (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

פרופ' סנדלר מהאוניברסיטה נבחרה לחברה באקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים

גאווה לאוניברסיטת חיפה: פרופ' ונדי סנדלר, בלשנית וחוקרת פונולוגיה ופרוזודיה של שפות סימנים, נבחרה לחברה מן המניין ב-The American Academy of Arts and Sciences. בכך היא מצטרפת לרשימת חברים שכוללת אישים כמו אלכסנדר גראהם בל, ג'ון פ. קנדי, צ'רלס דרווין ואלברט איינשטיין

פורסם בתאריך: 30.4.20 11:05

גאווה לאקדמיה החיפאית: פרופ' ונדי סנדלר, בלשנית וחוקרת פונולוגיה ופרוזודיה של שפות סימנים ותפקיד הגוף ביצירת מבנה לשוני באוניברסיטת חיפה, נבחרה לחברה מן המניין באקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים – The American Academy of Arts and Sciences.

פרופ' סנדלר היא האשה הישראלית החמישית שמתקבלת כחברה באקדמיה היוקרתית (קדמו לה פרופ' עדה יונת, פרופ' רות ארנון, שפי גולדווסר וטל רבין) והישראלית הראשונה מתחום מדעי הרוח. בכך היא מצטרפת לרשימת חברים שכוללת אישים כמו בנג'מין פרנקלין, ג'ורג' וושינגטון, אלכסנדר גראהם בל, ג'ון פ. קנדי, מרטין לותר קינג, צ'רלס דרווין, אלברט איינשטיין, ווינסטון צ'ירציל ונלסון מנדלה.

סנדלר, פרופסור אמריטה מאוניברסיטת חיפה, היא המייסדת והעומדת בראש המעבדה לחקר שפות סימנים באוניברסיטה. היא פיתחה מודלים לשוניים שחושפים את הדומה ואת השונה בין סוגים שונים של שפות טבעיות, והיא חוקרת, מתעדת ומנתחת את תהליך היוולדותן והתפתחותן של שפות חדשות.

הוועדה לבחירת חברים באקדמיה האמריקאית נימקה את בחירתה של סנדלר בתרומתה הייחודית לחקר שפות סימנים ובמחקריה שמתפרשים על פני 20 השנים האחרונות ואשר עוסקים בהופעתן של שפות סימנים חדשות ובדרכים בהן מגויס הגוף במטרה לבטא צורה לשונית מורכבת יותר. עוד קבעה הוועדה כי סנדלר היא חלוצה בחקר שפות הסימנים החדשות, וסיימה את נימוקיה בכך ש"זהו כבוד למנות את פרופ' סנדלר לחברת האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים. הקריירה המחקרית הארוכה והייחודית שלה הפכה אותה למובילה עולמית בהבנתנו את שפת הסימנים".

 

 

האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים נוסדה בשנת 1780, היא עוסקת בידענות ובקידום הלמידה בארצות הברית, בארגון כנסים ובתמיכה במחקרית, וחברים בה אנשי המדע הבכירים בארצות הברית ובעולם.

פרופ' סנדלר: "אני גאה ומאושרת לקבל הוקרה כה מכובדת למחקר המדעי ולתרומה החברתית של המעבדה לחקר שפות הסימנים באוניברסיטת חיפה. לכבוד הוא לי להצטרף לרשימה מרשימה של חוקרים ואישים שמתקבלים לאקדמיה יוקרתית זו".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "זכייתה של סנדלר היא גאווה עצומה עבורנו, ואנו מוקירים אותה על פעילותה המדעית הייחודית ועל תרומתה לרוח האנושית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר