רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)
רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

ביום ראשון: הרכבת חוזרת, עם הגבלות ושינויים

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי תנועת הרכבות תחודש ביום ראשון, כאשר בין 17 ל-30 במאי יופעלו רק קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה, בימים ראשון-חמישי בלבד בשעות 22:00-6:00. קו חיפה-תל אביב יחזור במתכונת משולבת בהסעות אוטובוסים

פורסם בתאריך: 12.5.20 13:46

תנועת הרכבות מחיפה ואליה תחודש ביום ראשון – כך הודיעה רכבת ישראל.מהנהלת הרכבת נמסר כי תנועת הרכבות תחודש בשני שלבים מרכזיים לפי הנחיית משרד התחבורה. בשלב הראשון, בין 17 ל-30 במאי, יופעלו רק קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה, בימים ראשון-חמישי בלבד בשעות 22:00-6:00. הקו מחיפה לתל אביב ובכיוון ההפוך יחזור במתכונת מפוצלת ומשולבת בהסעות אוטובוסים – מחיפה לנתניה ברכבת, ומנתניה לתחנת תל אביב סבידור מרכז בהסעות חינמיות באוטובוס, ובכיוון ההפוך מתל אביב לנתניה באוטובוס, ומנתניה לחיפה ברכבת.

הקו לשדה התעופה בן גוריון לא יופעל בשלב הראשון, והקווים הצפוניים שיחזרו לפעילות הם מחיפה לקריות, לעכו ולנהריה בשני הכיוונים, חיפה-כרמיאל בשני הכיוונים, ורכבת העמק מעתלית דרך חיפה לבית שאן בשני הכיוונים.

 

 

מרכבת ישראל נמסר עוד כי למרות האישור שנתן משרד התחבורה לחזור לפעילות נדרש גם אישור של משרד הבריאות שעדיין לא ניתן: "האישור הזה נדרש בשל היותה של הרכבת אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס לאמצעי תחבורה אחרים, שכולל מספר רב של קרונות עם יציאות ועם כניסות רבות, ואשר עובר במספר רב של תחנות ביניים. בשל כך לא ניתן לשלוט על מספר הנוסעים ועל התקהלותם ברכבות וברציפים".

בהתאם להנחיות, נוסעי הרכבת יידרשו לשמור על מרחק האחד מהשני, לעטות מסיכה ולא לנסוע אם התגלו אצלם תסמיני קורונה. הרכבת תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת ההוראות של משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים ויחייבו אותם לעטות מסיכה ולחטא ידיים.

עם סיום שלב ההפעלה הראשון ובכפוף לאישור מטעם משרד הבריאות יורחב השירות הרכבתי ויוחזרו לפעילות קווים ותחנות נוספות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל מנור

    הרכבת ומשרד הבריאות חוצפנים
    אין שום סיכוי שהרכבת לא תיהיה מופצצת
    מספיק חולה אחד בנסיעה וחזרו לבידוד והדבקה המונית.
    אחריות מלאה על הרכבת ועל משרד הבריאות.
    נסיון כושל לתת ולהפיל אחריות על הנוסעים.
    בושה רכבת ישראל זה תנועה לההמונים וכל מי שבחופש לא עובד חיילים צעירים יטיילו במדינה עכשיו.
    צריך יהיה רכבת כל רבע שעה לפחות!!!!!! בטח לא שעה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר