רמי לוי ויהודית זוסמנוביץ' (צילומים: אורלי זיילר, דוד ולטמן)
רמי לוי ויהודית זוסמנוביץ' (צילומים: אורלי זיילר, דוד ולטמן)

יוזמה להענקת אות יקיר העיר ללוי ולזוסמנוביץ'

חבר מועצת העיר אלי בן דיין ממליץ להעניק את אות יקיר העיר לסגן ראש העיר לשעבר רמי לוי, וחברת המועצה נעמה לזימי פועלת להענקת האות ליו"ר נעמ"ת במרחב חיפה לשעבר יהודית זוסמנוביץ'. לוי: "זה מגיע לי בדין". לזימי: "כבוד להגיש את מועמדותה"

פורסם בתאריך: 13.5.20 10:37

יוזמה להענקת אות יקיר העיר לסגן ראש העיר לשעבר רמי לוי וליו"ר נעמ"ת במרחב חיפה לשעבר יהודית זוסמנוביץ'. את המלצה להעניק ללוי את האות הגיש לוועדת יקירי העיר חיפה חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד, ואת ההמלצה להעניק את האות לזוסמנוביץ' הגישה חברת המועצה נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה.

לוי שימש כחבר מועצת העיר במשך 30 שנה ברצף, שב-18 מהן הוא כיהן כממלא מקום וכסגן ראש העיר. הוא שימש נציג ציבור בבית הדין לעבודה ויו"ר ועדת עררים, סמנכ"ל שירות התעסוקה, דירקטור בחברות ממשלתיות (בין השאר ברשות הנמלים והרכבות) ודירקטור ויו"ר דירקטוריונים של תאגידים עירוניים (כמו יפה נוף, הכרמלית ושקמונה). כמו כן שימש יו"ר מפלגת הליכוד בחיפה והוא עדיין חבר המזכירות הארצית בליכוד. למרות היותו חבר מרכז הליכוד, לוי התמודד בבחירות האחרונות ברשימה עצמאית ולא נבחר למועצת העיר.

בין הנימוקים להמלצה על לוי כתב בן דיין כי "במרוצת השנים הוא נלחם להביא תקציבים ממשלתיים כבירים לעיר, ואין ספק כי תפקידו לאורך שנים כגורם מקשר מוביל בין עיריית חיפה לממשלה הוביל להקצאת משאבים אדירה בתחומי הפיתוח, התשתיות, הבנייה והתעסוקה לאזור בכלל ולחיפה בפרט. פעילותו מבוקר עד הלילה לטובת התושבים, הן בגלוי והן בסתר ואף בימים אלו, נתונה להרבה כבוד והערכה, וניתן היה להיווכח בכך גם בתמיכה הרבה שלה הוא זכה".

לוי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מודה לבן דיין על המלצתו וחושב שזה מגיע לי בדין. מה שעשיתי למען חיפה לא יסולא בפז. מעבר לתרומתי כדירקטור בגופים רבים, גם בתפקידי ברשות הנמלים תרמתי לחיזוקם של העיר והנמל, וכששימשתי סגן ראש העיר הבאתי לחיפה מאות מיליונים שקלים בתקציבים ממשלתיים. בכל תקופת כהונתי במועצה לא ייצגתי סקטור מסוים אלא פעלתי למען כל התושבים".

 

 

זוסמנוביץ' היתה פעילה פוליטית במפלגת העבודה מגיל צעיר. היא שימשה בתפקידים ציבוריים רבים, ובראשם יו"ר נעמת במרחב חיפה – תפקיד שבו שימשה במשך 15 שנה. כמו כן היא כיהנה כיו"ר אגף הרווחה ושירותי הפרט, כמנהלת האוניברסיטה העממית וכמנהלת ביתנו. היא היתה יו"ר הוועדה למעמד האשה בהנהלת נעמ"ת הארצית ומנהלת מועצת ארגון הגג של שלושת ארגוני הנשים בישראל – ויצו, נעמ"ת ואמונה. זוסמנוביץ' היתה חברה בדירקטוריון החברה הממשלתית לחקר הימים והאגמים, בבנק חסך, בבית התפוצות ובחברת איילת, חברה בוועדת הכספים של ההסתדרות הציונית העולמית, וצירה נבחרת בקונגרס הציוני העולמי במשך חמש קדנציות. בשנים האחרונות היא נאבקת במחלת הסרטן ובה בעת מתנדבת בארגונים ובעמותות שונים.

בין הסיבות להמלצה על זוסמנוביץ' כתבה לזימי כי זוסמנוביץ' היא "אשת ציבור ופעילה חברתית מרכזית אשר פועלת רבות למען החברה והקהילה. היא מילאה שורה ארוכה של תפקידים ציבוריים והתנדבותיים, שבהם ביטאה את השקפת עולמה החברתית המתמקדת בקידום מעמד האשה, בהשגת שוויון מגדרי בכלכלה, בעולם העבודה ובחברה, במאבק באלימות במשפחה ובתמיכה במשפחות נזקקות וקשות יום במשך שנים רבות. היא פועלת לקירוב לבבות ולקידום אחווה ורעות בין עדות, דתות וקבוצות אוכלוסייה שונות אשר מכירות ומוקירות את עשייתה המבורכת ואת היוזמות שאותן היא נקטה. היא תמיד שילבה בין תרומה לקהילה, בין סיוע לחברות מודרות ומוחלשות למאבק לשוויון מגדרי ולקיום משותף. גם התקופה האחרונה, שבה היא מתמודדת עם סרטן אלים ועם טיפולים קשים, היא ממשיכה לפעול, לעזור לזולת ולגייס כספים עבור חברות מוחלשות, ואף נבחרה לעמוד בראש רוטרי כרמל".

לזימי אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "זוסמנוביץ' היא סמל לאשה חזקה, סולידרית ומלאה ברוח של נתינה. היא הצליחה להכיל בפעילותה את התורה כולה – קידום נשים, חתירה לכלכלה צודקת, קידום העבודה המאורגנת, סיוע לחלש בכל גיל ותחום – נוער בסיכון, נשים שורדות אלימות, קשישים, אנשים במצבי עוני ועוד – וכמובן קירוב לבבות וקיום משותף. חשוב שהאנשים שהעיר תוקיר להם תודה יעסקו בתמורה לחברה ובהפיכתה לצודקת, שוויונית וטובה יותר, וזוסמנוביץ' עושה את כל זה בנועם, בנחישות ובאהבה. לכבוד הוא לי להגיש מועמדותה לאות יקיר העיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מביך

    רמי לוי הוא אחד מהדמויות המביכות בפוליטיקה החיפאית. עילג, מגלומן, אוכל חינם וכלומניק בהווייתו. ליכודניק מהסוג המפאיניקי המבחיל. עבד כי ימלוך.

  2. גוס

    יהודית זסמנוביץ אין ראויה ממנה .. על שמה חתומים מספר מהלכים מבורכים לקידום מעמד האישה ובכלל ..
    כולה נתינה וחמלה ..
    נאחל לה כולנו בריאות מלאה

  3. אור

    רמי לוי נתן את כל כולו לחיפה במשך עשרות שנים
    ועזר לאלפי אנשים
    הכי מגיע לו
    כל הכבוד

  4. מי שכושל מקבל אות יקיר חיפה.. נורא

    רמי לוי היה ראש אגוד ערים חיפה לכבאות שכשל באופן מחפיר. לא רכש כבאיות, לא הקים תחנות כיבוי אש חדשות. בעקבות רשלנותו הפושעת נהרגו בשריפה באסון הכרמל 40 איש. לתת לו את יקיר חיפה זה לירוק בפרצוף של קורבנות אסון הכרמל שהוא וראש העיר הכושל הקודם שמינה אותו אחראים לו ישירות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר