מחאת ההורים והתלמידים בבית הספר רמב"ם (צילום: אייל אורבך)
מחאת ההורים והתלמידים בבית הספר רמב"ם (צילום: אייל אורבך)

מחאה בבית הספר: דרישה שהמחנך ימשיך ללמד בזום

תלמידי כיתה ה' בבית הספר רמב"ם בחיפה והוריהם דורשים לאפשר למחנך הרב אלעזר דהן ללמד אותם באמצעות אפליקציית זום. מהרב דהן, המטופל בילד חולה, נמנע לשוב וללמד את הכיתה בצורה פרונטלית, ובקשותיהם לאפשר לו ללמד את הכיתה מרחוק נתקלות בסירוב של משרד החינוך

פורסם בתאריך: 14.5.20 09:37

תלמידי כיתה ה' בנים בבית הספר רמב"ם בחיפה והוריהם דורשים לאפשר למחנך הכיתה הרב אלעזר דהן ללמד אותם באמצעות אפליקציית זום. לטענתם, הרב דהן מטופל בילד חולה, כך שנמנע ממנו לשוב וללמד את הכיתה בצורה פרונטלית, ובקשותיהם לאפשר לו ללמד את הכיתה באמצעות זום נתקלות בסירוב של משרד החינוך.

ההורים שלחו עצומה, שעליה חתמו כ-200 הורים לתלמידים ברמב"ם, אשר מוען לשר החינוך הרב רפי פרץ, לסגנו מאיר פרוש ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב בדרישה שהרב ימשיך ללמד את ילדיהם, אך מרחוק.

"אנו, הורי כיתה ה' 1 בנים והורים רבים מבית הספר רמב"ם מבקשים להביע את תקוותנו הגדולה ואת רצוננו בהמשך תפקודו של הרב דהן כמחנך הכיתה וכמורה של כיתות נוספות ורבות בבית הספר במתכונת למידה מרחוק מביתו עד לסוף שנת הלימודים ולחלוף סכנת מגיפת הקורונה", כתבו ההורים, "הרב דהן מלמד תורה בכיתות הצעירות והגבוהות, וכן גמרא, נביא, פרשת שבוע, מצוינות גמרא, הלכה, כישורי חיים וחינוך מתוך אמונה. הרב ניחן במסירות אין סופית לתלמידיו הרבים. במהלך השנה הזו הומלץ הרב בלא ידיעתו לפרס המורה המצטיין של המדינה לנוכח תפקודו והישגיו בכל התחומים. הוא יצר קשר אישי מיוחד עם כל תלמיד ודאג להביא כל אחד מתלמידיו לכלל מקסום הפוטנציאל האישי, האקדמי והרוחני שלו. לרב יש יכולת מיוחדת לרתק את הילדים ולהעביר להם מסרים בדרכים חווייתיות, סיפוריות ורגשיות הנוגעות בלבבם ומניעות אותם מתוך רגש לפעולה כמעט בכל תחום. הוא מצליח לחבר ביניהם ליצירת ישות קהילתית של ממש בתוך הכיתה. הוא מנחיל להם ערכים אנושיים, יהודיים וקהילתיים ברמה האישית והרגשית".

ההורים הוסיפו כי "הרב לא חסך מעצמו טרחה גדולה לאורך כל תקופת הלימודים, כמו גם עם התפרצות מגיפת הקורונה והמעבר ללימוד המקוון. הוא טרח כל העת בכל הכיתות על לימוד מעמיק, סדיר ועקבי, וכל זאת כשברקע יש לו ילד בן 7 אשר חולה בסרטן זה חמש וחצי שנים, סובל מנכויות משמעותיות ונזקק לטיפולים ולניתוחים במהלך השנה. אנו רואים בצער רב מאוד את מדיניות המשרד לנקוט יד נוקשה ושרירותית כלפי הרב בחיובו להופיע בבית הספר, ובכך לסכן את בריאות בנו החולה (ולחלופין להפחית מימי המחלה השנתיים שלהם הוא זקוק במיוחד עבור הטיפול בבנו, או לצפות שיתנדב ללמד ללא שכר). מאבק זה של משרד החינוך נעשה ללא צידוק הגיוני, מוסרי או כלכלי על גבו של מחנך מסור ועל גבם של תלמידים רבים מבית הספר. ממילא כרגע יותר ממחצית הורי הילדים בשכבות כיתות א'-ג' אינם שולחים את ילדיהם ללימודים כלל, ועדיין יש בשכונה משפחות חולות. בית הספר רמב"ם שוכן בלב השכונה, במקום צפוף וקטן לכתחילה, ולכן הסיכוי להתפרצות המחלה בו הוא גבוה במיוחד. לאור זאת, אנו מבקשים ממשרד החינוך לאפשר לאלתר את המשך שגרת הלימודים המקוונת והחשובה מביתו, כמו גם הפעלת שיקול דעת פרטני בדחיפות למצבו המשפחתי המיוחד".

את העצומה סיימו ההורים בכך ש"מכתב זה נכתב ללא ידיעתו של הרב. אנו מאמינים שהמשך תפקודו בלימוד מקוון מביתו כמחנך וכמורה הוא תנאי הכרחי ליציבות ולשמירת השגרה בפן החינוכי, הפדגוגי והרגשי, וכפועל יוצא מכך להצלחתם של התלמידים. לאור זאת אנו מבקשים ממשרד החינוך לקחת בחשבון שיקולים חשובים אלו לנגד עיניהם. שיקול טובת התלמידים ושיקול שמירת בטיחותו של הרב גוברים בהכרח על שיקולים מערכתיים אחרים".

 

 

למכתב זה השיב מנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל שכתב להורים: "פנייתכם אל לשכת שר החינוך הועברה לידיעתי, והריני להשיבכם. קראתי את פנייתכם באופן מעמיק, וברצוני להביע את הערכתי הרבה אליכם על מילות התודה, ההערכה ושביעות הרצון מפועלו החינוכי של הרב דהן. יחד עם זאת, בשל צנעת הפרט לא נוכל לבחון את בקשתכם היות ובנושאים אישיים אנו דנים אך ורק עם עובד ההוראה. אנו מאחלים רפואה שלמה לבנו של הרב והמשך עשייה חינוכית מיטבית".

תשובתו של הראל התקבלה בכעס בקרב ההורים, והבוקר (חמישי) הם החלו במחאה ותלו על גדרות בית הספר שלטים שעליהם נכתב "משרד החינוך – אל תשלח ידך אל הנער", "הרב אלעזר, אתה שומר על ילדינו, אנחנו נשמור על הילד שלך", "עוצו עצה ותופר – נעצור את הפגיעה ברב אלעזר".

עו"ד פז גליקמן, יו"ר ועד הורים משותף של בית הספר רמב"ם ואב לתלמיד בכיתתו של הרב, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנו מצרים על כך שנאלצנו לנקוט צעד של מחאה, אך היא נעשתה בעקבות אטימות של משרד החינוך למצב שאליו נקלע הרב דהן. פניתי לכל הגורמים הרלוונטיים והצעתי פתרון רוחבי לבעיה של הרב אלעזר ושל כמותו, אך המערכת נשארת בשלה תוך התעקשות על כך שהילדים לא ילמדו עם המחנך שלהם בזום. נמשיך במאבק ואף נחריף אותו אם יהיה צורך בכך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לעניין בתקשורת".

 

מחאת ההורים והתלמידים בבית הספר רמב"ם (צילום: אייל אורבך)

מחאת ההורים והתלמידים בבית הספר רמב"ם (צילום: אייל אורבך)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד החינוך גוף מגושם וכבד. תנו עצמאות ניהולית לבתי הספר!

  2. שולי

    חוצפה של ממש רוצים שיגיע לבית הספר
    ולסכן את הילד שלו ששמר עליו מכל
    משמר בזמן הסגר
    ולהביא חלילה וחס את המגיפה לביתו

  3. אילנה

    איזה כיף שיש את שתי מילים אלו "צנעת הפרט". לא בהכרח יש בהן אמת כלשהי, אך בעזרתן אני יכול לצפצף עליך מבלי אפילו לטרוח להשקיע מחשבה בבקשתך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר