רמי דותן ומכרם חורי (צילומים: ירון צור לביא, דודו בכר)
רמי דותן ומכרם חורי (צילומים: ירון צור לביא, דודו בכר)

יוזמה להעניק את אות יקיר העיר לחורי ולדותן

נוסף על יו"ר נעמ"ת במרחב חיפה לשעבר יהודית זוסמנוביץ' ועל חבר מועצת העיר לשעבר רמי לוי, הועלו גם שמותיהם של השחקן מכרם חורי וחבר מועצת העיר לשעבר רמי דותן כמועמדים לקבלת אות יקיר חיפה

פורסם בתאריך: 27.5.20 07:58

יוזמה להעניק את אות יקיר חיפה לשחקן מכרם חורי ולחבר מועצת העיר לשעבר רמי דותן. שמותיהם של חורי ודותן צפויים לעלות לדיון בישיבות של ועדת יקירי העיר לאחר הגשת המלצות בעניינם, נוסף על שניים נוספים ששמותיהם נחשפו ב"כלבו – חיפה והקריות" – יו"ר נעמ"ת במרחב חיפה לשעבר יהודית זוסמנוביץ' וחבר מועצת העיר לשעבר רמי לוי.

חורי, 75, הוא האדם הצעיר ביותר שזכה בפרס ישראל, שהוענק לו על תרומתו בתחום התיאטרון בהיותו בן 42. חורי הוא שחקן מוערך ששיחק בתיאטראות שונים כמו תיאטרון חיפה, התיאטרון הקאמרי, תיאטרון בית ליסין, תיאטרון הבימה ותיאטרון באר שבע. כמו כן הוא שיחק בסרטים רבים, ובהם "אמי הגנרלית", "מתחת לאף", "מפריח היונים" ו"הכלה הסורית" לצדה של בתו השחקנית קלרה חורי. נוסף על כך הוא השתתף בהפקות בחו"ל, ובהן כשחקן אורח בסדרות "הבית הלבן" ו"הומלנד" ובסרט "מינכן" של סטיבן ספילברג. את פרסומו הגדול קיבל חורי כשגילם את מישל עזרא ספרא – ראש משפחה יהודית בעיר חלב שבסוריה – בסדרה "מישל עזרא ספרא ובניו" שמגוללת את קורות המשפחה לפי ספרו של אמנון שמוש ואשר שודרה בערוץ היחיד דאז – ערוץ 1. כמו כן שימש חורי מנהל תיאטרון אל-מידאן.

חורי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "נחמד מאוד לשמוע על כך, אבל אף אחד לא פנה אלי בעניין. אני אוהב את חיפה ועושה את הכל למענה, וכשזה יהיה רלוונטי אוכל להגיב יותר".

 

 

דותן, 85, היה במשך 35 שנים איש צבא והשתחרר מצה"ל בדרגת תת אלוף. במהלך שירותו הוא שימש בתפקידים שונים, ובהם קצין תחזוקה ראשי ונספח צבאי בדרום אמריקה. בשנת 1989 עבר דותן לחיים הפוליטיים והתמודד על ראשות העיר מטעם הליכוד מול אריה גוראל. הוא אמנם הפסיד, אך סיעתו זכתה בשמונה מושבים במועצת העיר. דותן כיהן כחבר מועצת העיר במשך 25 שנה שבהן שימש יו"ר תאגיד מי כרמל, יו"ר אגד ערים לכבאות ויו"ר חברת שקמונה. משנת 1990 ועד לשנת 2003 הוא כיהן כיו"ר האגודה למען החייל.

נושא הענקת אות יקיר חיפה לדותן עלה כבר בשנת 2018 לאחר שהוועדה קבעה כי לא ניתן לדון במועמדותו מכיוון שהוא כיהן אז בתפקיד ציבורי כיו"ר מי כרמל. החלטה זו הובילה לסכסוך בינו לבין ראש העיר דאז יונה יהב, שדותן שימש חבר סיעתו בשנות כהונתו האחרונות כחבר מועצה.

את תגובתו של דותן לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גל

    למשתמש האנונימי שכתב תגובה מכפישה על רמי דותן כדאי שיחזור בו מדבריו שכן הדברים שהוא כותב מיוחסים לרמי דותן אחר.
    העיקר להגיב בלי לדעת ולבלי לבדוק

  2. דורון רז

    מאד מעניין אותי מה רמי לוי עשה למען תושבי העיר חיפה שלא בתמורה למשכורתו או לאיזה מטובות ההנאה שנלוות לתפקידים שמלא או

    במסגרת תעמולת בחירות או פעילות פוליטית ותעמולה שגרתיים. היכן נקף אצבע. ומדוע מגיע לו יותר מלכל עובד תברואה לקבל אות "יקיר

    חיפה"

  3. יקיר חיפה או יקיר המועצה?

    לא מבין למה חברי מועצה וראשי תאגידים רואים עצמם ראויים לקבל תואר יקיר חיפה, שמוענק על תרומה מיוחדת?
    הם מילאו את תפקידם, קיבלו על כך שכר, לשכות, כיבודים. מה בין זה לבין יקיר חיפה?
    כל פקיד בעירייה ממלא את תפקידו, אז הוא ראוי לתואר יקיר חיפה? התואר ניתן על תרומה מיוחדת מעל ומעבר לקידום
    העיר ולפרסומה. גם לגבי חלוקת התואר לאמנים – המטרה הייתה לתת אותו לאמנים שקידמו את חיפה, יצרו יצירות עליה
    או עסקו בפעילות פילנטרופית והשתמשו באומנות לקדם את העיר והיצירה בה. לא נראה לה שהוא עונה לקריטריון.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "המשתמש האנונימי" מבלבל בין רמי דותן מהכתבה לבין רמי דותן מחיל האויר שהורשע בתחילת שנות ה-90 בעבירות שוחד. חבל שבאתר הזה אין מישהו אחראי שימנע פרסום כזה. נא למחוק את התגובה שלו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יקיר חיפה למכרם חורי ?
    לגמרי ירדתם מהפסים.
    אם כבר משתגעים, אז עד הסוף: יקיר חיפה למחמוד עבאס.

  6. גולש זועם וזועף.

    מספיר הטירוף שנתנו למכרם חורי פרס ישרא .

  7. אילן

    אות יקיר העיר חיפה נותנים למי שראוי. האם המועמדים ראויים – זו באמת השאלה!! רמי דותן פעל למנוע מתן היתרי בניה ופעל למנוע מימוש בניה למגורים בעיר חיפה. לפני שמנע היה צריך לשקול ולחשוב מה הוא עושה, מהיכן שאב את הכוח לפגוע באנשים שלא עשו דבר רע. אכן, במקומותינו קיימת 'התעללות' בבעלי מגרשים לבניה למגורים שפרנסי העיר מונעים מהם, שלא כדין, לממש את הקרקעות שבבעלותם ולהקים בית בישראל, והדבר נמשך כבר עשרות שנים. נכון, גם רמי דותן עצמו, הוא קורבן של התנהלות זו ואיננו יכול לממש בניה בקרקע שבבעלותו ברמת גוראל. האם פועלו השגוי מתרפא בדרך של הפגיעה העצמית של רמי דותן האיש. התשובה היא שאין רמי דותן הקורבן מרפא את רמי דותן הפוגע. פשוט, רמי דותן איננו ראוי לקבלת פרס ובוודאי שלא אות יקיר חיפה. שיתוף הפעולה עם חדוה אלמוג והליכה בתלם אותו קבעה, להתנכל, שלא כדין בבעלי קרקעות איננו מזכה את רמי דותן מהתנהלותו השגויה – הרעה – כלפי אנשים תמי לב. קצרה היריעה מלפרט את אותם כשלים להם היה אחראי רמי דותן ופרנסי העיר (כמובן שכל אדם יכול לטעות). ברור כי אין לתת פרס לפוגע – והפגיעה הכוללת כוללת אלפי בעלי קרקעות ואלפי דירות. הייתי מציע, ואני מקווה שדעתי תתקבל, הורידו את רמי דותן מהרשימה ותשאירו אותו עם ההטבות הכספיות האדירות להן זכה כמשרת ציבור כושל, לטעמי.

  8. בני

    ראוי שתתנו את הפרס של יקיר חיפה לכל השחקנים כמו מכרם חורי , יוסוף אבו וורדה , סאלים דאו , כולם ראויים וכולם תושבי חיפה והם יוצרים מכובדים של הממגזר הערבי , בעיר דו קיום כמו שלנו קיימים גם תיאטראות שמרבית היוצרים הם גם שחקנים מן המגזר הערבי וחשוב לנו לאפשר להם לקבל את הפרס ראשית כאנשים וכלה בזה שהם תושבי העיר והמדינה , רמי דותן שימש כיו"ר האגודה למען החייל והיה חבר מועצה שנים רבות ויש לו תרומה מדהימה , חייבים גם אנשי רוח וגם אנשי תרבות ..שתעשו את הבחירה הנכונה וכן שנה טובה ובריאה לכולם ..אמן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר