הביצים של צבת הים שהתגלו בחוף נאות (צילומים: כרמל בן בונאן)
הביצים של צבת הים שהתגלו בחוף נאות (צילומים: כרמל בן בונאן)

מי באמת הציל את הביצים של צבי הים?

עיריית חיפה הודיעה היום כי "תגובה מהירה של צוות עובדי אגף החופים הצילה עשרות ביצים שהוטלו על ידי צבי ים בחוף נאות בקרית חיים". אלא שכרמל בן בונאן, מתנדבת ברשות הטבע והגנים, טוענת כי היא זו שמצאה את הקן ומנעה מהטרקטורים של העירייה לדרוס אותו. מלחמת גרסאות

פורסם בתאריך: 15.6.20 13:59

"תגובה מהירה של צוות עובדי אגף החופים בעיריית חיפה הצילה עשרות ביצים שהוטלו על ידי צבי ים בחוף נאות בקרית חיים" – כך נפתחה היום (שני) הודעה שפרסמה העירייה, אך כלל לא בטוח שזוהי האמת לאמיתה.

בהודעתה של העירייה נכתב כי הביצים התגלו על ידי אחמד מחמוד, נהג טרקטור באגף החופים בעירייה, ש"היה עסוק הבוקר בפעילות שגרתית בחוף נאות כאשר הבחין בעקבות של צבי ים. מחמוד עצר את עבודתו, ירד מהטרקטור והלך בעקבות העקבות, עד שגילה קן ובו ביצים של צבי ים. מיד עם זיהוי הקן הופסקו עבודת הכלים הכבדים, האזור בודד והועבר דיווח למרכז הארצי להצלת צבי ים ברשות הטבע והגנים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו פקחי הרשות למקום, אספו את הביצים והעבירו אותם להמשך טיפול בחוות הדגרה".

העירייה צירפה להודעתה את דבריו של מנהל אגף החופים חיליק אמסלם ששיבח את עובדיו ואמר כי "עובדי האגף פועלים במסירות וברגישות לשמירה על הסביבה החופית, תוך שיתוף פעולה הדוק עם רשות הטבע והגנים שבמסגרתו מתקיימים מעת לעת תדרוכים וימי עיון לצוות עובדי אגף החופים במטרה לזהות את הקנים ולשמור על צבי הים".

 

 

אלא שלכרמל בן בונאן, מתנדבת ברשות הטבע והגנים, יש גרסה אחרת לגמרי לסיפור. "אני מתנדבת חדשה ברשות הטבע והגנים, וזו היתה הפעם הראשונה שבה עשיתי סיור בחוף", היא סיפרה ל"כלבו – חיפה והקריות", "ראיתי עקבות של צבה, ומיד שלחתי את המיקום של הקן בצירוף תמונות לפקח האזורי שלנו. המשכתי ללכת, ואז הוא התקשר ואמר לחברתי הדס יריב ולי לחזור לשם כי זה נראה מצוין. כשחזרנו ראינו את הטרקטור מנקה את החוף ופחדנו שהוא ידרוס את הקן, אז קפצנו, סימנו לו שיעצור והראינו לו את הקן. סימנו את הקן, תחמנו את המקום ואמרנו לנהג שישים לב לא לעלות עליו עם הטרקטור ולהשאיר את השטח פנוי. חיכינו עד שהגיע פקח מרשות הטבע והגנים כדי לפתוח את הקן, ועזרנו לו להוציא את הביצים ולשים אותן בצידנית".

אז מי באמת מצא את הקן?

"אני".

ומי צילם את התמונות שנשלחו לתקשורת על ידי דוברות העירייה?

"ברור שאני צילמתי אותן. שלחתי אותן לנהג הטרקטור. הוא אמר לי 'תשלחי לי מהר כי הילדים שלי לוחצים עלי, אני חייב את התמונות'".

 

הקן שהתגלה בחוף נאות (צילום: כרמל בן בונאן)

הקן שהתגלה בחוף נאות (צילום: כרמל בן בונאן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אבירם

    כשבראשות העיר עומדת עבריינית מורשעת, מישהו באמת מתפלא שהדוברות היא שקרנית?

  2. לא יודע מי בוודאות הציל את הביצים.... אבל מה שכן ,

    אני יודע שמי הציל את תושבי חיפה ממיכל האמוניה זה יונה !!!
    אין כמוך ! אוהבים אותך.
    **סליחה שהיינו כפויי טובה**

  3. ליאור אמסלם

    עירייה שמשקרת בעקביות לתושבים. למה בחרנו בה?? חושבים אנחנו מפגרים !! יש שם זקנים בדיגיטל, יש רשת היום.

  4. דיוק בעובדות? לא אצל קליש

    נראה שדוברות העיריה (בחסות העומדת בראשה) משקרת לציבור (ולא בפעם הראשונה…) לעינת קליש אין בעיה לא לדייק בעובדות, או להטות אותן לטובתה. דפוס חוזר וקבוע בהתנהלותה. ראש עיר לא מהימנה. מילים שלא מגובות במעשים. אכזבה גדולה.

  5. רבין

    זוהי רוח המפקד. כשראש העיר היא עבריינית מורשעת, הכפופים לה מרשים לעצמם לשקר לציבור. שקרים על גבי שקרים, האשמות על גבי האשמות, ובעיקר אפס מעשים. מישהו אמר D9?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר