ד"ר עידו זלקוביץ ודודי סנדלר
ד"ר עידו זלקוביץ ודודי סנדלר

"צורם שהעירייה מתעלמת באופן מופגן מקהילה שלמה"

אוהדי הפועל חיפה זועמים על ההחלטה לקרוא רחובות על שמם של שחקני מכבי חיפה, ופתחו עצומה לקריאת רחוב על שמו של רובי שפירא ולחילופין לקרוא כך למגרשי אתו"ס. דודי סנדלר: "אלוהים למעלה רואה הכל ומעניש". ד"ר עידו זלקוביץ: "לא יכול להיות שהפועל מודרת מעץ ההנצחה העירוני"

פורסם בתאריך: 29.7.20 14:25

בעקבות החלטתה של מועצת העיר לאשר את ההמלצה של ועדת השמות העירונית לקרוא רחובות על שם שני כוכבי העבר של מכבי חיפה בכדורגל – ישעיהו (שעיה) שווגר ויהונתן (ג'וני) הרדי – בהרחבה של שכונת נאות פרס, סמוך לאיצטדיון העירוני, קמה זעקה בקרב אוהדי הפועל חיפה, והתגובות נעות בין כעס למרמור.

"אם לאיש שידע רק לתת לא מגיע, אז למי כן?", נשאלו אוהדים בקבוצת הפייסבוק "הפועל חיפה אוהדים". במקביל פתחו אוהדים עצומה שעליה חתמו כבר מאות אנשים לקריאת רחוב על שמו של רובי שפירא ז"ל ולחילופין לקרוא כך למגרשי אתו"ס במבואות הדרומיים של העיר. "אם שווגר וג'וני הרדי זכו לכבוד מעיריית חיפה שיקרא רחוב על שמם, לרובי ז"ל מגיע שתיקרא על שמו שכונה בגלל תרומתו לחיפה שלא תסולא בפז", נכתב באחת מהתגובות.

דודי סנדלר, 43, שלדבריו לא החמיץ אף משחק של האדומים משנת 1987 ונכח ברוב האימונים, נחשב לאחד מהאוהדים היותר שרופים של הקבוצה מאז שהיה בן 11. למרות שכל משפחתו היתה מכביסטית, סנדלר עבר לאהוד את היריבה העירונית רק בגלל שהצבע הירוק הגעיל אותו. אתמול (שלישי) נעשתה אליו פנייה מהגרעין הקשה של אוהדי הפועל כדי להצטרף למחאה, אך ההתעסקות באנשים שנפטרו אסורה מבחינתו.

"אני בן אדם מאמין שיש אלוהים למעלה", הוא אומר, "אם בעירייה בוחרים לקרוא רחובות על שם שחקנים ממכבי חיפה, שיהיה להם לבריאות. אלוהים למעלה רואה הכל ומעניש. אני בקטע של אמונות לא מתערב. גם כשהיתה המחאה בזמנו לקרוא כיכר או רחוב על שם רובי, לא נכנסתי לזה. יש אלוהים בשמים שרואה ושומע הכל, והוא כבר ייתן לראש העיר הנוכחית את הבומבה. מאז שיונה יהב עזב העירייה זו לא עירייה, ואני מתכוון על הכל, לא רק בקטע של רחובות. כמה שיהב היה קר אלינו ולא ממש עזר לקבוצה, העיר היתה נקייה, מצוחצחת ומסודרת. בואי תראי את השכונות – הן מוזנחות ברמות הכי גבוהות שיש".

על איזה שחקן עבר היית ממליץ לוועדה לבחירת שמות?

"חסרים שחקני עבר מצוינים שאפשר לקרוא רחוב על שמם? קודם כל, רובי שפירא מעל כולם, לפני כל שחקן עבר, גם של מכבי. ואם כבר שחקנים, אז לא חסר, הרי בשנות ה-50, ה-60 וה-70 הפועל היתה יותר חזקה ממכבי. לכן לא הבנתי את הקטע שבחרו קודם בצד הירוק. הפועל בעשורים האלה היתה אימפריה".

אולי מתחנפים כבר היום לאוהדים הירוקים לקראת הבחירות הבאות?

"אם היא עושה את זה בגלל זה, אז אין לי מה להגיד. אוהדי הפועל לא ישתקו. הם קראו לי לבוא ולעמוד ראש המחאה, אבל אני לא נכנס לזה, בשבילי אלה אמונות טפלות. הבעיה העיקרית שבהנהלה שלנו יש איש אחד, וגם אם הוא יהיה הכי טוב בעולם, לבד אי אפשר לנהל. לכן יש לנו כל כך הרבה חורים ובעיות בכל שנה. אם היתה לנו הנהלה עם ביצים כמו שיש למכבי, זה לא היה קורה".

 

 

ההחלטה של העירייה הצליחה להכעיס גם את האוהד ד"ר עידו זלקוביץ, היסטוריון וחוקר של המזרח התיכון, שפוקד את היציעים האדומים משנת 1982.

"צורם מאוד שהעירייה מתעלמת באופן מופגן מקהילה שלמה שחיה ותרמה לעיר", הוא אומר, "מבלי לפגוע בכבודם של שחקני מכבי שנבחרו להיות מונצחים, רובי שפירא ז"ל לא רק היה בעלים של קבוצת כדורגל אלא אדם שמפעל החסד שלו הורגש בכל העיר, ללא הבדלים של דת, מין וגזע, ובטח ללא הבדלים סביב שאלת אהדה של קבוצת כדורגל. הוא אדם שתרם מיליוני שקלים לבתי החולים בעיר ולמקומות נוספים. איך עד היום עיריית חיפה לא אפשרה את ההנצחה של האדם הגדול הזה בצורה מכובדת? נוסף על כך, יש עוד דמויות חיפאיות שראויות להנצחה ושתרמו לא פחות משחקני כדורגל, אם לא יותר".

כמו מי?

"אני מדבר על יצחק כהנא ז"ל, אביו של מאמן הכדורסל רני כהנא, שהיה מנהל אגודת הפועל ומנהל המשביר המרכזי לצרכן. הוא היה אדם שכל הספורט העממי היה מונח על כתפיו בשנות ה-50 וה-60. הוא היה פותח את בית הפועל גם לחיילי צה"ל, ולא פעם אירח את חיילי חטיבת גולני לאירועים ספורטיביים ורשמיים, וגם היה דואג למלבוש למי שבאמת נזקק לכך. כהנא הקדיש את חייו לספורט ולעיר, והוא ראוי בעיני להנצחה".

אתה חושב שמתחנפים לאוהדי מכבי?

"יכול להיות שקברניטי העירייה חושבים שיש פחות אוהדי הפועל מאוהדי מכבי מבחינה מספרית, אז בוחרים להדיר אותם. זה פופוליזם לשמו. אני מצפה ממנהיגי העיר שלי לגלות גישה ממלכתית ולא לערב שיקולים פופוליסטים בהחלטות כבדות ראש של הנצחה וכתיבת ההיסטוריה של העיר. חיפה שייכת לכולם, וכך גם צריכה להיות ההנצחה העירונית. גם לאוהדי הפועל יש קול, וההנצחה צריכה להיות שוויונית. אנשים כמו שפירא וכהנא תרמו לא פחות מאלו שהולכים להיות מונצחים".

מיהם השחקנים שאתה היית ממליץ עליהם לוועדת השמות?

"הייתי בוחר להנציח את גדליהו פוקס שהיה הקפטן הראשון של נבחרת ישראל ואת משה הנדלר ששיחק כדורגל במחנה ריכוז בזמן השואה ולימים באיירן מינכן רצתה לצרף אותו לשורותיה. קראו לו פושקאש הישראלי, והוא נפטר בשנה שעברה בגיל 96. אלו אנשים עם סיפורי חיים. לסיכום, לא יכול להיות שהפועל מודרת מעץ ההנצחה העירוני רק בגלל שמספר אוהדיה אינו רב כמספר אוהדיה של היריבה העירונית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. רק שאלה

    מי למד ממי את המשפט על אלוהים – סנדלר משובר או חמור מכך שובר מסנדלר?

  2. סנדלר

    "יש אלוהים בשמים שרואה ושומע הכל, והוא כבר ייתן לעינת קליש רותם את הבומבה. מאז שיונה יהב עזב העירייה זו לא עירייה, ואני מתכוון על הכל, לא רק בקטע של רחובות. כמה שיהב היה קר אלינו ולא ממש עזר לקבוצה, העיר היתה נקייה, מצוחצחת ומסודרת. בואי תראי את השכונות – הן מוזנחות ברמות הכי גבוהות שיש".

  3. א.פ

    אוהדי הפועל הסרדינים שלום אתם הקבוצה השנייה בעיר בפער גדול תרגיעו את הרוחות עוד יקראו לשכונות בקריית חיים על שמם של שחקניכם תכבדו את מכבי חוצפנים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים מיד לעשות משהו ,אלוהים רואה מלמעלה ומעניש.ממש מפחיד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האנשים האדומים תמיד היו בכינים ומתוסכלים למה אנשים ולא אוהדים כי להפועל אף פעם לא היו אוהדים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהפועל חיפה אין שום הישגים ושחקנים רק רובי שפירא?

  7. יגיל

    בראשות העיריה יושבת מי שלא ראויה לתפקיד וזו התוצאה.
    אטימות כלפי הרבה קבוצות של תושבים.
    בזבוזים מיותרים מכספי ציבור ועוד ועוד.
    ניהול פח

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה הכל בגלל שבמנהלת 20-30 אלף משכורת, אין יועץ לספורט עירוני בקרוב עוד מכרז תפור ועוד אחד מפעילי הרשימה שלה יהיה המומחה לספורט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר