שר החינוך יואב גלנט (צילום: אוהד צויגנברג)
שר החינוך יואב גלנט (צילום: אוהד צויגנברג)

משרד החינוך מפחית את תשלומי ההורים

שר החינוך יואב גלנט הודיע לוועדת החינוך של הכנסת על החלטתו להפחית את תשלומי ההורים בשנת הלימודים הבאה בארבעה תחומים - סל תרבות, מסיבות סיום, תל"ן ורכישה מרצון. משמעות ההפחתה היא חיסכון של כ-600 שקל ביסודיים, כ-780 שקל בחטיבות הביניים וכ-680 שקל בתיכונים

פורסם בתאריך: 18.8.20 13:52

משרד החינוך הודיעה על הפחתה בתשלומי ההורים בשנת הלימודים הבאה בארבעה תחומים – סל תרבות, מסיבות סיום, תל"ן (תוכנית לימודים נוספת) ורכישה מרצון. משמעות ההפחתה היא חיסכון של מאות שקלים בשנה – כ-600 שקל בבתי הספר היסודיים, כ-780 שקל בחטיבות הביניים וכ-680 שקל בתיכונים.

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (שלישי) לוועדת החינוך של הכנסת על החלטתו להפחית את תשלומי ההורים ואמר: "בימים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה ועם מציאות כלכלית קשה ומורכבת, עלינו לגלות אחריות ולהקל את נטל התשלומים על ההורים. לאחר עבודת מטה מקיפה ויסודית ובשיתוף עם נציגים של מנהלי מוסדות החינוך החלטתי על הפחתה של התשלומים בארבעה שירותים. ראינו לנגד עינינו את החשיבות שבשמירת השגרה והרצף החינוכי בגנים ובבתי הספר, ולכן התלמידים ימשיכו לטייל, לספוג ערכים ציוניים וליהנות מפעילויות העשרה".

 

 

בסל התרבות הוחלט על הפחתה של עשרה אחוזים בכל שכבות הגיל, שמשמעותה היא חיסכון של 18-8 שקל לתלמיד. באשר למסיבות הסיום הוחלט כי מוסדות החינוך יקיימו טקסי סיום במקום מסיבות סיום וכי תתבצע הפחתה של 50 אחוז מהעלות, כך שהחיסכון לתלמיד ינוע בין 27 שקל ל-100 שקל. בתל"ן תתבצע הפחתה של 60 אחוז בכל שכבות הגיל, ובתי הספר יוכלו לגבות עד שעתיים שבועיות. המשמעות של הפחתה זו היא חיסכון של 531 שקל בבתי הספר היסודיים, חיסכון של 636 שקל בחטיבות הביניים וחיסכון של 690 שקל בתיכונים. באשר לרכישה מרצון, התשלומים הופחתו בכל שכבות הגיל ב-15 אחוז, כך שהחיסכון לכל תלמיד יהיה 19 שקל בגני הילדים, 37 שקל בבתי הספר היסודיים, 65 שקל בחטיבות הביניים ו-65 שקל בתיכונים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר