בית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)
בית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)

מנהלת הרצל חושפת: כך תיראה שנת הלימודים

מנהלת בית הספר הרצל תמר רבינר פירטה בהודעה להורים איך תיראה שנת הלימודים: הכניסה תותר רק מ-7:45 ותהיה ישירות לכיתות, הלימודים יסתיימו ב-12:45, הצהרות הבריאות יתקבלו בכיתה ולא בשער, הורים לא יורשו להיכנס לבית הספר, וספרי הלימוד יחולקו רק לאחר שיהיה אישור לגבות תשלומי הורים

פורסם בתאריך: 18.8.20 19:53

תמר רבינר, מנהלת בית הספר הממלכתי הרצל בחיפה, החליטה לא לחכות עד לשבוע האחרון של אוגוסט אלא להכין כבר כעת את התלמידים ואת ההורים לקראת שנת הלימודים שתיפתח ב-1 בספטמבר. ממכתבה של רבינר להורים ניתן ללמוד כיצד תיראה שנת הלימודים הקרובה בבתי הספר היסודיים בחיפה בעידן הקורונה.

"למרות ההכנות וההתארגנות האין סופיות, לא הכל ידוע וברור עדיין", כתבה רבינר, "למרות זאת בחרתי לכתוב לכם כבר עתה על מנת להרגיע, להסביר ולתת מידע ראשוני". רבינר הוסיפה כי ייתכן שהדברים לא יהיו רלוונטיים בהמשך "אך עדיין תהיה בידכם תמונה כללית".

"מפת חדרי הכיתות והקפסולות תתפרסם סמוך לתחילת השנה", כתבה רבינר, "השתדלנו שכל המחנכות יישארו בכיתותיהן מהשנה שעברה. הכניסה לבית הספר תותר רק מהשעה 7:45 והיא תהיה ישירות לכיתות. תצטרכו לעזור לנו לדאוג שהילדים לא יגיעו מוקדם יותר וייצרו התקהלות ליד השערים. משמרות זהירות בדרכים ונשק וסע (הורים שמסייעים להוריד את התלמידים מרכבי ההורים ליד בית הספר; ש"מ) יתקיימו. ב-1 בספטמבר יחלו הלימודים בשעה 8:00 ויסתיימו בשעה 11:45. ביום הראשון ללימודים יצפו התלמידים בכיתות בטקס מוקלט שהכנו במהלך החופשה לכבוד תלמידי כיתות א' ולכבוד פתיחת השנה. אנחנו דואגים ומכוונים לכך שגם תלמידי כיתות ה' ו-ו' יפגשו את המחנכות שלהם ביום הראשון ללימודים".

רבינר הוסיפה כי השנה "נוכל לקבל את הצהרות הבריאות של התלמידים בכיתה ולא בשער. הדבר יקל על כניסה חופשית יותר. לצערנו, הורים לא יורשו להיכנס לבית הספר בשום שלב של היום".

באשר לספרי הלימוד כתבה רבינר כי בית הספר ערוך ומוכן עם ספרי הלימוד לשנה הבאה "אך הם לא יחולקו עד שיהיה אישור לגבות כספי הורים שכוללים גם תשלום עבור הספרים. אני מאמינה שעניין זה יוסדר בהקדם. כאשר יהיה אישור לגביית תשלומי הורים נתחשב ונכלול את כל עודפי הגבייה של תש"פ. הורי כיתות ו' המסיימות יזכו בהחזר עודפי תשלום".

 

 

בנושא אסיפות הורים צוין בהודעה כי הם יתקיימו בשבוע הראשון של הלימודים באמצעות אפליקציית זום: "רוחב פס הגלישה שלנו שודרג, ונקווה שהוא ייתן מענה הולם לקיים שיעורי זום מבית הספר. אנחנו ממליצים לדאוג, במיוחד לילדי כיתות ה' ו-ו', למחשב נייח עם מצלמה ולא להסתפק בלמידה בעזרת הטלפון הנייד".

בהמשך כתבה רבינר כי "ניתן דגש על ההיבטים הרגשיים והחברתיים בכל השכבות ובכל המסגרות. ניתן את הדעת לצורך בחיבור בין שתי הקפסולות של כיתת האם, בהפגת החששות והחרדות של הילדים, ובמתן תחושת יציבות, שגרה וביטחון. יועצות בית הספר הכינו חומרים מיוחדים בהתייחס לכך, ובבד בבד נמפה, נבחן ונבנה מענים בתחום הלימודי".

בסיום מכתבה היא ציינה כי "האתגר הגדול שעומד לפנינו בשכבות ה' ו-ו' הוא לגייס את התלמידים לתהליכי למידה מתוך אחריות אישית. אנחנו מודעים לכך שלא לכולם יהיה קל, ויהיה עלינו לתת מענה דיפרנציאלי לפי הצורך. גם הלומדים מבית הספר וגם הלומדים מהבית יתנסו השנה יותר בלמידה לפי יחידות הוראה רב תחומיות, בביצוע תהליכי חקר מגוונים, בשילוב משחק בלמידה ובלמידת עמיתים. התחדשנו בסביבת משחק ייחודית – ACTIVE FLOOR – שבה יחוו הילדים למידה מתוך חוויה ותנועה. מתווה תוכנית החירום זימן לנו תקציב מיוחד לשיעורי העשרה, והתלמידים ייהנו מתוכניות תל"ן שונות. מערכות השעות עדיין לא מוכנות, אך שעת הסיום תהיה זהה לכולם – 12:45".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמא לשלושה

    כל הכבוד למנהלת הרצל.
    מצער שמנהלי בתי הספר האחרים מתמהמהים, חלקם בגלל רפיון משרד החינוך שטרם נערך, חלקם בגלל רפיון מובנה.
    בינתיים רובנו באוויר, ללא יכולת להסביר ולהרגיע את הילדים, ללא הבנה האם יהיו עם חברים או לא, מתי ילמדו במהלך השבוע (כיתות ה'-ו'), האם יתקיימו חוגים, מועדוניות למי שרלוונטי, שלא לדבר על תכנון שנת הלימודים והעבודה של ההורים.

  2. בהצלחה

    מנהלת שהבינה שצריך לשתף את ההורים במידע ובגישה מאחוריו. גם אם המידע לא ודאי ולא סגור עד הסוף – כל הכבוד לה ולצוות המסור שלה.
    זה מרגיע לדעתי את ההורים ואת הילדים שיודעים מי תהיה המחנכת ואיך הם ילמדו בימות השבוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר