השולחנות שפרסה העירייה ברחוב הנמל (צילום: חגית הורנשטיין)
השולחנות שפרסה העירייה ברחוב הנמל (צילום: חגית הורנשטיין)

עסקים ברחוב הנמל מבקשים להפוך את כולו למדרחוב

בעלי מסעדות וברים ברחוב הנמל בעיר התחתית, ובהם הנמל 24, צ'אנג בה, ליבירה, רולה, סביח התחתית, ג'יוקוסו, מורל, פאלמר, נאופוליטן ופאצ'ה מאמא, שלחו לראש העיר עינת קליש רותם מכתב שבו הם מבקשים להפוך גם את חלקו המרכזי של הרחוב למדרחוב. עוזר ראש העיר ניר שובר: "צריך לבחון את העניין"

פורסם בתאריך: 20.8.20 13:10

יוזמתה של עיריית חיפה לסגור מתחמים בעיר לתנועת כלי רכב ולהפוך אותם למדרחובים זוכה לרוח גבית מבעלי עסקים ברחוב הנמל. במכתב שנשלח לראש העיר עינת קליש רותם מבקשים כ-20 בעלי עסקים במקטע הרחוב במספרים 43-13, להפוך גם אותו למדרחוב. בין החותמים על המכתב נמצאים הבעלים של הנמל 24, צ'אנג בה, ליבירה, רולה, סביח התחתית, ג'יוקוסו, מורל, פאלמר, נאופוליטן ופאצ'ה מאמא.

"אנו, בעלי העסקים ברחוב הנמל, מבקשים ממך לצרף אותנו למהלכים המבורכים של העירייה לסגירה טקטית של מרחבים ציבוריים ומדרחובים ברחבי העיר, להיות חלק מכל השינוי שהרחוב שלנו עובר בעקבות הסגירה בקצוות של רחוב הנמל, ולהיות חלק מכל התכנון", הם כתבו.

לטענתם, אחת מהסיבות המרכזיות לבקשתם היא התרבות מקרי ההתפרעות של מכוניות יוקרה והנהיגה הפרועה שמסכנת חיים בעיר התחתית בכלל וברחוב הנמל בפרט: "הרחוב היום מלא במסעדות ובברים והומה בתנועת הולכי רגל, ולכן התופעה מהווה סכנה גדולה למבלים. לאור כך שלכל בעל עסק יצא לראות לקוח או לקוחה שלו כמעט נדרסים על ידי רכב חולף בפראות, אני מנסים לפעול לפני שיקרה אסון ולא לחכות שהוא יקרה ואז לפעול".

בעלי העסקים מבקשים מראש העיר ומהגורמים הרלוונטיים בהנהלת העירייה לפעול באופן מיידי וללא דיחוי לסגירתו של הרחוב, בשלב הראשון בכל ערב בימים ראשון-חמישי מהשעה 18:00 ועד למחרת בשעה 6:00, ובשישי מכניסת השבת ועד ליום ראשון בשעה 6:00. יצוין כי המשמעות של סגירת המקטע שבין המבנים במספרים 43-13 היא שכל רחוב הנמל יהיה סגור לתנועת כלי רכב, וזאת לאחר ששני מקטעים בשני קצוות הרחוב – מ-1 עד 7 ומ-33 עד 41 – כבר נסגרו.

"מרכז הרחוב לא ייסגר בשלב זה", אומר עוזר ראש העיר ניר שובר, שהגיע הבוקר לפקח מקרוב על העבודות שהעירייה עושה במקום, "רק עכשיו קיבלנו את הבקשה, וצריך לבחון את העניין. זה יושב על שולחנה של ראש מינהלת 2030 ענבל ריבלין, ואני מאמין שצריך קודם לראות איך זה עובד בקצוות, ואז לבחון את ההמשך. זו סגירה עונתית של קטעי הרחוב, לא משהו שיהיה קבוע. זה ניסוי שמטרתו היא לענות על צורך מיידי – לעזור לבעלי העסקים בעקבות משבר הקורונה".

על ידי הצבת שולחנות בסגנון קק"ל?

"בשתי המסעדות שאנחנו עומדים לידן עכשיו – פאטוש וברדא – השולחנות והכיסאות שלהן מרוכזים ליד בתי העסק בצפיפות איומה. המטרה היא למנוע את הצפיפות ולהשתמש בכל רוחב הרחוב לתועלתן".

מה עם אזורי פריקה וטעינה, יש פה בעלי עסקים שאינם מסעדות וברים שמתלוננים על כך.

"נכון, יש חבלי לידה – לאחד לקחו את החנייה אחרי 40 שנה, והשני הורגל להושיט יד מטר מהדלת כדי להכניס משלוח ועכשיו זה נמנע ממנו. אני מבין את זה, ואנחנו קשובים מאוד לבעלי העסקים. אנחנו מייצרים עוד כמה נקודות של פריקה וטעינה לבקשתם של בעלי העסקים גם ברחוב העצמאות, גם בקצוות של רחוב הנמל – ברחובות קפטן סטיב ושער פאלמר – וגם ברחוב קדושי בגדד. אנחנו מייצרים אזורים של פריקה וטעינה, ונדאג לבעלי העסקים שתהיה כאן עגלה שתשמש אותם ושאיתה הם יוכלו להכניס סחורה. מעבר לכך, כל הסגירות האלה הן טקטיות, וכל העניין עדיין מוגדר כפיילוט. אנחנו משדרגים את המרחב הציבורי עם תאורה בעצה אחת עם בעלי העסקים. הקמנו במקום גרילנדות (שרשראות תאורה; ח"ה) עם נורות של 100 ואט כל אחת. בעלי העסקים העירו לנו שיש יותר מדי אור, אז ביטלנו את תאורת הרחוב ועדיין האור היה חזק מדי, ולכן היום החלפנו את הנורות לשביעות רצונם. אנחנו מוסיפים גם אשפתונים ו-100 חביות עם צמחייה דקורטיבית שיוצבו לאורך הרחוב, מיקמנו שולחנות קק"ל לרווחת התושבים, ונציב גם שולחנות רגילים עם שמשיות".

 

השולחנות נפרקים ברחוב הנמל

השולחנות נפרקים ברחוב הנמל

 

 

במקטע הרחוב 7-1, בעלי העסקים מרוצים מהמהלך, לא רק עסקי המזון. אדי שטוקגולד למשל, הבעלים של הברבריה, אמר שהוא מרגיש בחו"ל ומברך את העירייה על השינוי. לעומתם, בעלי העסקים במקטע הרחוב 41-33, השמיעו קולות אחרים. מועין חלבי ממסעדת רולה אמר לשובר שהשולחנות שהעירייה פיזרה יזמינו למקום נרקומנים בלילות, וזה הבטיח לו שהתאורה תוגבר ושיותקנו מצלמות אבטחה, ואף נתן לו אפשרות להוציא שולחנות וכיסאות משלו ולנצל את השטח לטובתו. בסיום ההסבר התרצה חלבי ואמר לעוזר ראש העיר: "במחשבה שנייה, למה שלא תסגרו כבר מ-12:00? בבוקר יפרקו סחורה, וסרוויס הצהריים כבר יהיה במדרחוב".

במקרה אחר התנהל דין ודברים שעלה לטונים גבוהים בין עובד ותיק של בורקס העגלה לבין שובר על כך שאין באפשרותו לפרוק סחורה. העניינים נרגעו כשלמקום הגיע שוקי בכר, בעליו של הבורקס הוותיק, שקיבל הסבר משובר על הוספת נקודות פריקה וטעינה וגם על אישור להוסיף שלט בחלקו האחורי של בית העסק שפונה לרחוב הנמל. בכר: "אם המהלך מצליח אצטרך לשבור את הקיר האחורי של החנות כי כל הפעילות תעבור לפה, למדרחוב".

שובר: "אנחנו דינמיים, אנחנו לא רוצים לפגוע באף אחד. אנחנו רוצים לעשות טוב לכולם. נבחן את העניין, נראה אם זה עובד, ואם לא – נשנה. חשבנו להתחיל עם הקצוות, וכשכולם יראו כי טוב, גם העסקים שבמקטע האמצעי ירצו לחבור למהלך. וכך באמת קרה".

תלמד מילת קסם – שיח. מסתבר שזה תמיד עובד.

"אני יכול להבין את המתנגדים, לאנשים קשה עם שינויים. ואת צודקת – הכל מתחיל ונגמר בשיח".

 

רחוב הנמל, היום

רחוב הנמל, היום

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די ברור שהמכתב נהגה בוצע ושווק לתקשורת על ידי המראויין הלא יוצלח. כמעט כל מה שבוצע נעשה בצורה רשלנית כפי שמתוטר בעתבה ואת החשבון על הטעויות כמובח מגישים לציבור

  2. רונית

    כל הכבוד לשובר, קליש וריבלין ועובדים לילות כימים במחשבה כיצד לשפר את העיר להיטיב. נכון שלא הכל יוצא פרפקט על הבתחלב כי אין חןזי עתידות בעירייה אבל מה שיפה שלעומת השלטון של ההוא בדניה כעת יש אוזן קשבת אצל הנהגת העיר. אשרינו ששמנו קץ לשלטון הישן והמסואב שחשב שהוא יודע הכל.

  3. גלי

    רונית את טועה ומטעה.
    בינתיים יש רק נזק והרס לעיר , לתושביה ולילדי העיר
    וכספי הציבור נזרקים באלפים על יועצים , מנהלות ושאר עוזרים בשכר מופקע .
    זה רק הדמיון שלך שיש סיוע לקומץ בעלי עסקים אם בכלל.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו נזרקים גם על תאורה לא מתאימה וזמנית ועל ספסלי פיקניק מכוערים בטעם רע וחסרי קשר לרוח הנמל

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ההבדל בין שלטון יהב לבין עידן עינת קליש האלופה
    !!! יישר כח תמשיכו כך

  6. יגיל

    עינת קליש לא ראויה לתפקיד אותו גנבה במרמה.
    רימתה בגדול את תושבי העיר.
    זו הדרך שלה לפעול בגנבה ורמאות בכל נושא
    לא סתם היא עבריינית מורשעת.
    תראו איך פרויקט שהיא נוגעת בו נוחל מפלה.

  7. יונה

    חגית היקרה :
    את טועה ומטעה.
    בינתיים יש רק נזק והרס לעיר , לתושביה ולילדי העיר
    וכספי הציבור נזרקים באלפי אלפיים על יועצים , מנהלות ושאר עוזרים בשכר מופקע .
    הדמיון שלך שיש סיוע לקומץ בעלי עסקים אם בכלל-הוא ככל הנראה הזיי… או מנסיעה בכרמלית או מהאוויר המשודרג שיש בעיר חיפה .

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין צורך לסגור אף רחוב בספסלי פיקניק מגושמים ולא נוחים לאף אחד. פשוט להגדיר שעות מעבר לרכב ובערב לסגור עם מחסום כמו בשכונות שסוגרות רחוב בשבת. מה יותר פשוט מזה. לא לאפשר שום חניה ברחוב באף שעה ביום רק מעבר דרכו ואחהצ לסגור את השער.
    כל כך קל, פשוט.. מה הסיפור?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר