חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

סוף סוף: פגישה בין העירייה למטה להחזרת החזירים לטבע

במפגש ראשון בין בכירי עיריית חיפה בראשותו של המנכ"ל אוהד שגב למטה השכונות להחזרת החזירים אל הטבע הגיעו הצדדים להסכמות על רוב הנושאים שנדונו. מרכז המטה ירון חנן: "המפגש, גם אם הגיע די באיחור, הוא חשוב והכרחי לקראת טיפול רציני בבעיית חזירי הבר"

פורסם בתאריך: 24.8.20 16:41

בעיריית חיפה החליטו סוף סוף להקשיב למטה השכונות להחזרת החזירים אל הטבע ואתמול (ראשון) נערך מפגש בין הצדדים. את העירייה ייצגו המנכ"ל אוהד שגב, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, מנהל אגף הפיקוח אילן חודידה והאקולוגית העירונית יעל אולק, ומטעמו של מטה השכונות נכחו מרכז המטה ירון חנן, אילנה דיחנו, אליס שהר, איציק סייג, בילי ברוך, גלעד מדרר וליאור אפט.

בפגישה סקרו שגב ואולק את הפעולות שבוצעו על ידי העירייה בחודשיים האחרונים, וחנן הציג את הנחות היסוד של המטה, הציב את היעדים שלדבריו נדרשת העירייה לעמוד בהם בשנתיים הקרובות וביקש ממנה להציג תוכנית עבודה מקיפה עם שורה של פתרונות לצמצום מכת חזירי הבר, כולל לוחות זמנים ברורים ותקציב רב שנתי.

בדוח סיכום הפגישה שהוציא מטה השכונות נכתב: "מנכ"ל העירייה הדגיש כי מקובל על העירייה להכיר במפגע חזירי הבר כבעיה חמורה שהביאה לאובדן תחושת ביטחון בקרב תושבים רבים ולתסכול גובר בשל הנזקים שנגרמים לרכוש. לפיכך ברור לכולם כי נדרשת הובלה משמעותית מצד העירייה בסיוע של שותפים נוספים, לצד הגדלה ממשית של ההקצאה התקציבית לצורך טיפול נרחב ומשולב בצמצום תופעת החזירים".

עוד נכתב בדוח הסיכום כי "המנכ"ל הציג שורה של פעולות שכבר מבוצעות ומתוכננות להתרחב בשכונות", ובהן קיבוע של אלפי פחי אשפה ירוקים והחלפה של כל פחי המיחזור הכתומים לפחים מסיביים, ותוכנית להחלפה הדרגתית של מקבצי פחי האשפה הירוקים ברחובות ב"צפרדעים" – דבר שדורש התאמה של שיטה שונה לאיסוף האשפה; הגברה של תדירות פינוי פחי האשפה, כולל פינוי מיוחד של פחים עמוסים, בהתאם לפניות של תושבים למוקד העירוני בסופי שבוע וחגים; הקצאת קו טלפון אדום לדיווח של תושבים על מפגעי חזירים, לתלונות על אשפה ועל האכלת בעלי חיים, ולבקשות עזרה במקרי מצוקה מול חזירים, כאשר המוקד יוכל לשלוח סיוע מהיר במקרים כאלו; אכיפה ייעודית נגד האכלה של בעלי חיים ופיזור של אשפה, בדגש על האכלת חזירי בר על ידי תושבים; מתן דוחות על האכלה, והגדלת תקן הפקחים העוסקים בכך; וניסיון לבנות, בסיוע של רשות הטבע והגנים (רט"ג), מודל להעברה למיקום מרוחק של חזירי בר ש"התנחלו" באופן קבוע בשכונות והפכו אותן לבית גידול.

 

 

כמו כן נכתב כי המנכ"ל יעלה לוועדת הכספים, במסגרת הבקשות התקציביות, את רעיון הסיוע בהלוואות ו/או במענקים לגידור של גינות פרטיות לפי קריטריונים שיפורסמו לציבור, בדומה למודל המענקים שהיו בעבר לבתים משותפים שביצעו שיפור חזותי, וכי המנכ"ל וראש מינהל התפעול ימשיכו לבצע בקביעות סיורי שטח ופגישות עם תושבים שהתלוננו בעניין החזירים על מנת ללמוד על המצוקות ולגבש תוכניות לטיפול. כמו כן סוכם כי בכל רבעון יקיימו המנכ"ל והמטה פגישה, נציגי השכונות יוזמנו לפנות ישירות למנהלי האגפים ולאקולוגית בכל עניין שקשור לנושא החזירים, ומטה השכונות יעודד את התושבים לדווח לעירייה בנושאים כמו האכלה אסורה, פחי אשפה שלא פונו, אשפה שלא טופלה, סיכונים כתוצאה מחזירים ופגיעות שנגרמו לתושבים.

הנושאים שהצדדים טרם הגיעו אליהם להסכמה הם ביצוע גידור היקפי של שכונות הרריות, פיזור כלובים להאכלת חתולים ושיטת המדידה של העמידה ביעדים.

חנן מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו במטה השכונות רואים בעצם קיום המפגש ובאופן שבו הוא נוהל על ידי מנכ"ל העירייה הישג משמעותי, שגם אם הגיע די באיחור הוא חשוב והכרחי לקראת טיפול רציני בבעיית חזירי הבר בשכונות, בתקווה שהפעם נזכה לראות הובלה ממשית מטעם העירייה בסיוע שלנו ושל גורמים נוספים. אמנם התהליך עצמו חשוב, אך המבחן יהיה ברמת התוצאה שנראה בשנתיים-שלוש הקרובות".

 

חזיר בר נובר באשפה

חזיר בר נובר באשפה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. "החזרת החזירים לטבע" ?

    החזירים נמצאים בדיוק בשטח שלהם.
    בני האדם הם אלה שבגלל תאוות הנדלן בונים ומשתלטים על כל ההר במקום לבנות ולהתרחב במדרונות

  2. פחי המחזור הכתומים החדשים לא מתאימים

    לא ניתן להכניס את שקיות המחזור הכתומות הגדולות דרך הפתחים. צריך לרוקן את השקית או לאסוף בשקיות קטנות- פעולות שוודאי לא מעודדות מחזור.
    הפתרון הוא הצבת פחי מחזור כתומים מאסיביים עם מכסה מתרומם, באמצעות רגלית. כך מקובל בערים המתקדמות הגדולות.

  3. שירה

    קודם כל שהעירייה תוריד את כל השלטים הטיפשיים של חזירים.
    החזירים מופיעים בכל מקום ולא רק איפה שראש העיר קבעה להציב שלט טיפשי שכזה.
    טמטום של מנהיגות עירונית

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפחים הכתומים מכוערים והכי גרוע הם חוסמים מדרכות חלקם פשוט מאלצים הולכי רגל לרדת לכביש

  5. דני קושמרובסקי

    רק דילול מסיבי יחזיר את החזירים לטבע.
    שטות מי שחושב שהחזיר יקשיב לפקחי העירייה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חובבי החזירים צריכים לעשות פעולות נגד למלא את הרחובות באוכל לחזירים הם רוצים מלחמה נעשה מלחמת נגד

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העירייה פתחה במסע ציד – אבל לא נגד החזירים אלא נגד מאכילים החתולים. ההתייחסות אליהם כאל אשמים במצב – דבר שבבירור אינו נכון – כבר גוררת תגובות אלימות מצד אזרחים. במקום להפוך את חיפה לגטו מגודר אולי ראוי לחשוב על יצירת מקומות האכלה ומים לחזירים בואדיות, והכנסת גלולות למניעת הריון לאוכל. חזירים שבעים בואדיות עדיפים על חזירים צמאים ורעבים המשוטטים ברחובות וחופרים בגינות למציאת מים.

  8. חולדה 11

    היה אצלנו בשכונה מדרגות חולדה 11 נציג צער בעלי חיים בטבע.הבטיח למקם גדר ולא קורה כלום החזירים יום יום בשכונה בלילה ממש פחד כבר נפלתי פעם במדרגות בגלל החזירים .סלעים נפלו עד פתח הבית משך שנים בגלל החזירים לא מאמין שיהיה שינוי לטובה הכל דיבורים.רק למשיך לסבול עד למוות ואז יהיה שקט .

  9. על איזה טבע אתם מדברים בדיוק?

    לאיפה תחזירו אותם? בונים בכל מטר לא משאירים חורשות, רק רעשי בנייה בכל מקום. ומתלוננים שהחזירים מתרבים בלי בקרה….
    אם היה נשאר להם טבע אולי הם היו נשארים שם. אנשי הנדלן הפכו את ארצנו למכוערת ולא נעימה, וכולם בעד כי אינטרס הרווח האישי מסנוור אותם

  10. אנונימית

    מתי ואיך תסייע העירייה לגידור חצרות אליהם פולשים חזירים כל לילה (שלא באשמתם), משפחות שלמות ההופכות לחמולות בקצב התרבות מהיר? ומה עם פיצוי על גינות שנהרסות שוב ושוב, ועל אבדן הבטחון בכך ש"ביתי הוא מבצרי"?

  11. חיפאי

    פגישה מיותרת ומזיקה! מעניקים לקאליש, שאחראית על שגשוג החזירים בעיר, אורכה של שלוש שנים לנקיעת אמצעים בלתי יעילים מבלי לסכם את הצעדים ההכרחיים ביותר. נראה שהרעש שנוצר עד כה סביב הנושא הצליח להלחיץ אותה מעט, אך הפגישה הזאת החטיאה את מטרתה ומעניקה לקאליש לגיטימציה להמשיך את הטיפול בכוסות רוח.

  12. חיפאי

    בהמשך לתגובתי אתמול: אחת מתושבות השכונה שלי התלוננה היום בעירייה על פעילות משפחת חזירים בשכונה וכבר קבלה תשובה שצפיתי בעקבות הסיכומים שלכם עם קאליש, שלעירייה יש שלוש שנים זמן לפתור את הבעייה! לפני כן העירייה נענתה לפניות ושלחה פועלי ניקיון למקום. הזקתם!!!

  13. דניאל רוזן

    במקום להתעסק בשיקום הלבניה המיותרת של חיפה
    סמל רק לזיהום סביבתי מתקופת המנדט,אפשר להשקיע את הכסף באמת לטובת אינטרסים ציבוריים לטובת תושבי חיפה,לדומא גם מת"מ וגם אוניברסיטת חיפה יכולות להיות אייקון של חיפה ולא תעשיה פטרוכימית מזהמת,לא לשכח יש חובות רבים לחיפה, ושימור לבניות אינו נחוץ אפשר להשקיע חלק מהכסף במאבק בחזירים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר