אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה גיבשה מתווה חזרה ללימודים

מתווה החזרה ללימודים שגיבשה אוניברסיטת חיפה ישלב הוראה בקמפוס, הוראה היברידית והוראה מקוונת, וייתן עדיפות להגעה לקמפוס לסטודנטים בשנה הראשונה בתואר הראשון, אך ההגעה לשיעורים בקמפוס תהיה בגדר רשות. הרקטור פרופ' גוסטבו מש: "הדבר החשוב ביותר לסטודנטים הוא תחושת הביטחון והיציבות"

פורסם בתאריך: 2.9.20 09:36

הנהלת אוניברסיטת חיפה גיבשה מתווה חזרה ללימודים שישלב הוראה בקמפוס, הוראה היברידית והוראה מקוונת. מהאוניברסיטה נמסר כי המתווה יתקיים תוך הקפדה על כללי התו הסגול וגמישות מירבית לשינויים שיתחייבו לנוכח החלטות הממשלה, תוך העצמתה של החוויה הסטודנטיאלית על אף הנסיבות.

המתווה ייתן עדיפות להגעה לקמפוס לסטודנטים בשנה הראשונה בתואר הראשון, אך ההגעה לכל השיעורים בקמפוס תהיה בגדר רשות ולא יהיה צורך להודיע מראש על הגעה או על אי הגעה. כמו כן יתקיימו ימי אוריינטציה לסטודנטים באחריותם של החוגים, ויתוגברו הפעילויות של פרויקט החונכות "אח בוגר" לתלמידי שנה ראשונה ושל המערך לתמיכה פסיכולוגית ורגשית לסטודנטים. בשיתוף עם אגודת הסטודנטים תיבחן האפשרות לקיים פעילות חברתית בחללים ייעודים בכפוף לכללי התו הסגול.

בלימודי השנה הראשונה בתואר הראשון יבחר כל חוג קורס אחד שיתקיים בקמפוס. מכיוון שרוב הסטודנטים באוניברסיטה לומדים במתכונת דו חוגית, המתווה יאפשר לסטודנט בשנתו הראשונה להגיע לקמפוס לפחות לשני קורסים. בקורסים הפרונטליים ישתתפו עד 40 סטודנטים בלבד מכלל הסטודנטים הרשומים לקורס, כאשר החלוקה לקבוצות ומועד הלימודים של כל קבוצה ייקבעו בתחילה על ידי החוגים, בשאיפה לאפשר לסטודנטים להחליף ביניהם בקבוצות. כל ההרצאות שיועברו בכיתה יועברו במקביל גם באפליקציית זום, והן יצולמו ויועלו באופן מקוון כך שניתן יהיה ללמוד באופן א-סינכרוני.

קורסים שמוגדרים כלימודים במעבדות ובסדנאות או שיעורים שמחייבים שימוש בכיתות מחשב יתקיימו בקמפוס תחת הגבלות התו הסגול. נוסף על שיעורים יקיימו המרצים שיעורים עם קבוצות קטנות של סטודנטים בהתאם לדרישות הקורס ולצורכי הסטודנטים.

כלקח מרכזי מקיום המבחנים באופן מקוון בסמסטר החולף הונחו כל המרצים להטיל מטלות ביניים שמקנות חלק מהציון כבר במהלך הסמסטר, וזאת כדי להפחית ממשקל המבחן במתן הציון הסופי.

שאר הקורסים יועברו באופן מקוון, אך מרצים שיבקשו בכל זאת לקיים לימודים פרונטליים יפנו לקבלת אישור מיוחד מלשכת הרקטור. כדי להתמודד עם תקלות טכניות או פדגוגיות יוכשרו ויאוישו תפקידים של עוזרי הוראה מקוונת, ובאוניברסיטה מציינים כי המרצים כבר החלו לעבור סדנאות והכשרות כדי לשפר את יכולות ההוראה המקוונת.

 

 

רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש: "כלקח מרכזי מהלימודים המקוונים בסמסטר האחרון הבנו שהדבר החשוב ביותר לסטודנטים שלנו הוא תחושת הביטחון והיציבות. ברור לכולם שגם בחודשים הקרובים יתרחשו שינויים רבים, חלקם מיידים, ולכן מתווה החזרה ללימודים בנוי כך שהוא יפגע כמה שפחות בסטודנטים. נוסף על כך השקענו רבות בהכשרה של אנשי הסגל בלימודים מקוונים, בפיתוח טכנולוגיות שתומכות בהוראה, בבחינות מקוונות ובמרחבים להנגשת הלמידה לסטודנטים עם קשיים בחיבור לרשת האינטרנט".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "למרות השינויים הרבים שכופה עלינו שגרת הקורונה, יש דבר מרכזי שנותר קבוע – המחויבות שלנו להעניק את ההשכלה הגבוהה הטובה ביותר לסטודנטים שלנו. משבר הקורונה רק חידד את החשיבות של ארגז הכלים שמהפכת המולטיברסיטה שלנו מספקת – שילוב ייחודי של ידע מעולמות תוכן שונים, חשיבה ביקורתית ולימוד אוריינות טכנולוגית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר