אבנר כץ ז"ל
אבנר כץ ז"ל

באוניברסיטה אבלים על מותו של הצייר והסופר אבנר כץ

הצייר, המאייר והסופר פרופ' אבנר כץ הלך לעולמו בגיל 81. כץ, שעיצב את דמותו של קיפי בגרסה הישראלית של "רחוב סומסום", היה חבר סגל בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה והשתתף במוסף הסאטירי "דבר אחר"

פורסם בתאריך: 2.9.20 18:57

הצייר, המאייר והסופר פרופ' (אמריטוס) אבנר כץ, שהיה חבר סגל בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 81.

כץ נולד וגדל בקיבוץ רמת רחל, ולמד אמנות בבצלאל ובלונדון. הוא עיצב את דמותו של קיפי בן קיפוד בהפקה הישראלית הראשונה של "רחוב סומסום", והשתתף בעצמו בתוכנית בתפקיד אבנר. כץ אייר ספרים של יהודה אטלס, יצחק בשביס-זינגר, שלום עליכם ואחרים, וזכה בפרס בן יצחק לאיור ספרי ילדים. כמו כן הוא השתתף במוסף הסאטירי "דבר אחר".

 

 

כץ כתב את ספרי הילדים "אז הצב בנה לו בית", "הכייס הקטן", "מישהו מוצא כתר", "מישהו מוצא פרח", "חוץ מפרט זה או אחר הכל הכל אמת" ו"חמור עף", ואת סדרת הספרים "מזל טוב". כמו כן הוא עיצב עטיפות רבות של תקליטים, ובהם "מזל גדי", "שלכם, שולה חן", "זוהי הדרך שלי" של צביקה פיק ו"לימונדה" של דורי בן זאב.

כץ הותיר אחריו אשה ושלוש בנות.

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין: "האוניברסיטה כואבת את פטירתו של פרופ' אבנר כץ, שהיה חבר יקר בחוג לאמנות. עבודותיו מעוררות ההשראה הן חלק בלתי נפרד ממורשת החוג, וכך יישארו. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר