תיכון עירוני מקיף קרית חיים
תיכון עירוני מקיף קרית חיים

מדוע מסרבת העירייה לאפשר לתלמידי ארלוזורוב ללמוד בתיכון קרית חיים?

ועד ההורים של בית הספר ארלוזורוב פנה לעיריית חיפה בבקשה לקיים את הלימודים של תלמידי כיתות ד' בתיכון קרית חיים בטענה שבבית הספר אין מספיק כיתות לאכלס את התלמידים. העירייה סירבה ומסרה: "אין צורך בהעברה מיותרת שלהם למבנה אחר"

פורסם בתאריך: 3.11.20 08:00

עיריית חיפה מסרבת לאפשר לתלמידי שכבת כיתות ד' בבית הספר ארלוזורוב בקרית חיים ללמוד במבנה של תיכון קרית חיים שעומד ריק בגלל שתלמידי התיכון עדיין לא מורשים לחזור ללימודים פרונטליים בכיתות.

בארלוזורוב אין מספיק כיתות לאכלס בהן את תלמידי ארבע כיתות ד' של בית הספר בשל הלימודים בקפסולות. כדי לקיים את המתווה של משרד החינוך דרושים לכיתות ד' שמונה חדרים נוספים, שאינם בנמצא. ועד ההורים פנה לעירייה והסביר את המצוקה, וכמענה הציעה העירייה את מבנה חטיבת הביניים דגן של תיכון קרית חיים. הבעיה היא שבית הספר נמצא בקצה השני של הקריה, וועד ההורים דחה את ההצעה שכן הדבר מחייב את התלמידים לצעוד כחמישה ק"מ לכל כיוון מדי יום.

הורים סיפרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי המחסור בכיתות מורגש היטב ומאלץ את ההנהלה לארגן מערכת לימודים "משוגעת" לדבריהם, שבה אין לתלמידים כיתה קבועה.

יו"ר ועד ההורים בארלוזרוב יוסי לבוב: "אם מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני היתה רוצה, זה היה מסתדר. זה רק צריך לעניין אותה. ביקשתי שיקצו לנו שמונה כיתות בתיכון קרית חיים שעומד ריק בגלל המצב. אני מכיר את המבנה, וגם אם תלמידי כיתות י"א ו-י"ב ותלמידי החינוך המיוחד ילמדו בו, יש עדיין יש מספיק מקום לארבע כיתות ד' שלנו. זה הכל עניין של רצון".

מדוע יש בעיית חדרים בארלוזורוב?

"במתווה הקפסולות, שבו כל כיתה מפוצלת לשני חלקים, יש בארלוזורוב מחסור של ארבע כיתות. העירייה הציעה לנו את מבנה חטיבת הביניים דגן, אבל זה אומר שילדים בכיתה ד' צריכים לחצות ברגל את כל קרית חיים. זה לא הגיוני, מה גם שעכשיו הם מחויבים לעטות מסיכות, וההליכה עם מסיכה שהיא קשה בפני עצמה תהיה קשה עוד יותר. הוועד מתנגד לכך שהתלמידים בארלוזורוב יהפכו לשפני ניסיון של המערכת".

ניסית לברר מדוע העירייה מתנגדת לכך?

"אמרו לי שהסיבה להתנגדות היא שצריך לחטא את בית הספר. נו, זו סיבה רצינית שלא לאפשר לתלמידים ללמוד ברווחה ובלי חשש מהידבקות בקורונה?".

 

 

אב לילד שלומד בארלוזורוב: "אנחנו מתגוררים בצדה הצפוני של קרית חיים, לא רחוק מצומת הצריף. העירייה רוצה שאשלח את הילד שלי שהוא בן 9 ללכת ברגל עד לקצה השני של הקריה, שזה מרחק של כחמישה ק"מ, כאשר בימים כתיקונם היא דואגת להסעה לתלמידי חטיבת הביניים. מה לעשות שלא לכל ההורים יש אוטו".

לדבריו, בתיכון קרית חיים לומדים כ-1,500 תלמידים בכמה מבנים, ואילו בבית הספר ארלוזורוב לומדים 600 תלמידים: "זה היחס, והוא מציג את התמונה המלאה של מספר הכיתות בשני בתי הספר. תלמידי כיתות ז'-י"ב לא לומדים שם כעת ואיש לא יודע מתי הם יחזרו ללימודים, כך שאין שם בעיה של מקום פנוי. אז למה לא לתת לנו ההורים בארלוזורוב קצת אוויר לנשימה? למה להכביד על התלמידים ועל הנהלת ארלוזורוב כאשר יש פתרון בהישג יד?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה ומשרד החינוך עובדים בשיתוף פעולה מלא ונערכו למתן מענה לכל מוסדות החינוך באופן מיטבי לפי המתווה של משרד החינוך ומשרד הבריאות. כך נעשה גם בבית הספר ארלוזורוב, שבו שובצו כל התלמידים בקפסולות בכיתות של בית הספר המותאמות לתלמידים ובהתאם לצרכים שהועלו על ידי ההנהלה. התלמידים לומדים במסגרת זו חמש שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, ולכן אין צורך בהעברה מיותרת שלהם למבנה אחר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ענת

    שהעירייה תגיד שזה הגיוני שילדים צריכים להסתובב עם מפה כי כל יום הם במבנה אחר . איפה תחושת השייכות שלהם ? איפה הנוחות שלהם מה לעשות גם לילדים מגיע נוחות .

  2. השקוף

    נו באמת יוסי……חשבת שאכפת לגברת ציוני מילדי קרית חיים?????מתי כולכם תבינו שהאישה הזאת היא בלוף מהלך שמעניין אותה רק דבר אחד……היא עצמה והאגו המנופח שלה!!!!!ועוד קוראים לה האמא של הילדים חחחחחח בדיחה עצובה!!!!דבר אחד אנימיכול להבטיח…..שבעוד שנתיים אף אחד מהתושבים לא ידע מי היא ומי הבוסית שלה!!!!!עופי כבר לכל הרוחות!!!!

  3. אילנה

    ההורים יודעים יותר טוב מה קורה במקום ומה צריך. הם יודעים יותר טוב מאשר יושבי המשרדים בהיכל העירייה. אבל בראש העירייה יושבת אדריכלית ערים שרואה בעיני רוחה 'ברצלונה' ולא את התושבים. כנראה זה זולג לאלה שמתחתיה. אוסיף בעניין הקילומטראג' היומי שעל הילדים לעשות, ניחא, נאמר שזה בריא, אבל, בחורף? בגשם , ברוח? שהגברת הנכבדה שהרכב שלה ממומן ע"י התושבים, תלך ברגל לעבודה, או שתאשר הסעה לילדים. בכל מקרה, גם את זה מממנים התושבים

  4. רק שאלה

    מישהו יודע ממה גברת ציוני מתפרנסת אם היא נותנת ימים כלילות למען ילדי חיפה ולא מקבלת על זה שקל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר