שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
שבת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, י"ט בחשון תשפ"א, כניסת השבת: 16:15. שבת, י"ג בחשון, יציאת השבת: 17:22. פרשת "וירא": הכל תלוי רק בך

פורסם בתאריך: 6.11.20 15:02

ג'ו ביידן או דונלד טראמפ? חיסון או מגיפה? קריסה כלכלית או הזדמנויות לצמיחה? הכל תלוי אך ורק בהחלטה שלכם. נשמע הזוי, נכון?

את המציאות אפשר לראות בכמה וריאציות. קחו כמה עיתונים יומיים בישראל וראו איך כל אחד מספר את הסיפור אחרת. שאלו שני אנשים אשר משתכרים שכר מינימום ולהם מספר ילדים זהה, ותקבלו תשובות אחרות על מצבם הכלכלי. ברכו בברכת בוקר טוב שני אנשים בדרך, ולא בטוח ששניהם יענו.

החיים שלנו יהיו איך שנחליט, איך שנסתכל עליהם ואיך שנראה אותם. האחד בוחר לראות את חצי הכוס הריקה, והשני בוחר לראות את חצי הכוס המלאה. האחת מסתכלת על הילדים שלה ואומרת "איזה כיף, אני רוצה עוד כמה ילדים", והשנייה אומרת "אוי כמה שהם קשים". כל מה שצריך הוא להסתכל בצורה נכונה.

גם אברהם ושרה ראו את ההבטחה האלוקית מכיוונים שונים. הקדוש ברוך הוא מבטיח להם את יצחק בגיל מבוגר, אבל כל אחד מהם מגיב אחרת. "ותצחק שרה בקרבה לאמור אחרי בלותי היתה לי עדנה, ואדוני זקן" – שרה צוחקת ואינה מאמינה, ולכן שואל הקדוש ברוך הוא "למה זה צחקה שרה?". ואילו אברהם, אף שנאמר בפרשת השבוע שעבר "וייפול אברם על פניו ויצחק, ויאמר בלבו – הלבן מאה שנה יולד?", הצחוק היה צחוק של שמחה ואמונה.

 

 

מעניינת מאוד גם ההפטרה של פרשת השבוע. האישה השונמית קיבלה את ברכתו של אלישע הנביא שיוולד לה בן, אך כשגדל הוא מת פתאום. האם פונה אל אלישע, והוא מצליח להחזיר את הנער לחיים (מלכים ב', פרק ד'). יש הנוהגים לקרוא את הסיפור במלואו, אך יש המסתפקים ברוב הסיפור, עד לפסוק שבו היא משאירה את הבן המת בבית ורצה אל הנביא בבקשה שיחזיר אותו לחיים. לעצור את המתח באמצע? פירוש יפה אומר שכאשר האמונה היא חזקה, סוף הסיפור הוא ידוע מראש. כשהאשה ידעה כי הבטחתו של אלישע תתקיים, יכולים אנו להיות בטוחים כי הנער ימשיך לחיות.

בשבוע שעבר נפטר חבר כיתתי ואחד מהאנשים הגדולים שהכרתי – הרב זלמן נוטיק ז"ל – לאחר מחלה קשה. הרב זלמן הסתכל בכל שנותיו רק על הצד החיובי, ואף הוציא ספר שנקרא "חשיבה גאולתית". בכל צעד בחיים תלוי הצחוק בנו, בין אם הוא צחוק של שמחה ואמונה ובין אם הוא צחוק של חוסר אמונה. הצחוק העיקרי שנדרש הוא זה של שמחה מתוך אמונה כי הגאולה השלמה תבוא במהרה בימינו ממש.

ועד אז אני מציע לכולנו לאמץ את החשיבה החיובית כפי שמלמדת אותנו תורת החסידות, לראות את העתיד הוורוד ולא את השחור חלילה, לראות כל נפילה כקרש לקפיצה, לפתור כל ספק באופן חיובי, ופשוט לחיות חיים טובים ושלווים, כי הכל טוב והשאר הוא לטובה.

שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר