בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בית הספר אליאנס (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

התלמידים המתעללים ממשיכים ללמוד, הקורבן יושב בבית

תלמיד של החינוך המיוחד בבית הספר אליאנס לא מגיע ללימודים כבר שבועיים לאחר שעבר, לטענתה של אמו, התעללות פיזית ונפשית מצד תלמידים בכיתה. האם מתלוננת על היעדר טיפול, אך מעיריית חיפה נמסר כי נבחנת אפשרות לשיבוצו במסגרת לימודים חלופית

פורסם בתאריך: 11.11.20 07:56

תלמיד במסגרת החינוך המיוחד שלומד בבית הספר אליאנס יושב בבית כבר שבועיים, לטענתה של אמו, הסיבה לכך היא התעללות פיזית ונפשית שאותה הוא חווה מכמה תלמידים בכיתה מאז תחילתה של שנת הלימודים. האם דורשת מבית הספר להבטיח את שלומו של בנה, אך טוענת שבית הספר מסרב לעשות כן, ולכן הוא לא מגיע ללימודים.

"בני לומד בכיתה של ילדים עם בעיות רגשיות", היא מספרת, "ומכיוון שכך, אחד מתנאי הקבלה לכיתה הוא שלילד אין בעיית אלימות. הבעיות החלו בתחילת השנה כשתלמיד אחד התחיל לצחוק על הבן שלי שלקח את זה קשה מאוד. תלמידים נוספים הצטרפו אליו, וזה כמובן הגביר את ההצקות. עם הזמן הלך המצב והידרדר, כאשר שלושה תלמידים מהכיתה החלו להתעלל בו. באחת מההתנגשויות קיבל בני מכה חזקה בראשו מאחד מהם לעיניהן של מורים וסייעות. בני לא יכול היה להתמודד עם האירוע, עזב את הכיתה כשהילדים צוחקים עליו שהוא בוכה, וחזר הביתה. יומיים לאחר מכן התפתח אירוע נוסף בכיתה, כאשר אחד מהתלמידים זרק עליו חפצים. באותה העת היתה מחנכת בכיתה (בכיתת חינוך מיוחד יש שני מחנכים לכל כיתה; ש"מ), והיא ביקשה מהילד שזרק חפצים להפסיק. הוא המשיך, והמחנכת הגנה בגופה על בני וחצצה ביניהם, אבל הילד המשיך לזרוק חפצים שכמה מהם פגעו במחנכת. הבן שלי חזר שבור הביתה ואמר לי 'אמא, אני כבר לא יודע מה לעשות, אני לא מסתדר איתם'. הוא הודיע לי שהוא לא חוזר יותר לבית הספר, וזהו. מאז עברו כמעט שבועיים".

 

 

איך בית הספר מטפל בבעיה?

"המנהלת מעורבת, וכך גם היועצת, הפסיכולוג ומשרד החינוך במחוז, אבל זה לא עוזר. מחנך הכיתה נמצא איתי בקשר איתי ואומר לי שהם באמת שלושה נגד אחד, ושלפעמים הבן שלי לא מסוגל לספוג יותר ומחזיר. המחנך משוחח איתם ומנסה לגשר ביניהם. הם אפילו נפגשו לסולחה והבטיחו לא להציק לבן שלי. ההבטחות לא החזיקו מים, ובני סיפר לי שהן הופרו ושההצקות נמשכות. בבית הספר אמרו לי שהם נקטו צעדים משמעתיים כלפי התלמידים, אבל למיטב ידיעתי אין לאמירה הזו כיסוי. הילדים המעורבים לא נענשו ולא הושעו, ורק הבן שלי יושב בבית. בית הספר לא מכיר באחריות שלו למה שקורה שם. לילד יש תחושה נוראה כי גם כך הוא מתמודד עם בעיות רגשיות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "האירוע טופל על ידי גורמי המקצוע במשרדנו ועל ידי הצוות החינוכי בבית הספר. נציין כי בכיתות לחינוך מיוחד לא תמיד הכלי החינוכי היעיל הוא השעיה. צוות בית הספר ביחד עם הפיקוח ועם המתי"א (מרכז תמיכה יישובי/אזורי) בחרו בכלים חינוכיים אחרים ואף עדכנו את האם. בשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל במלוא הרגישות ותשומת הלב על ידי אגף החינוך בעירייה ומשרד החינוך. במסגרת זו נבנתה לתלמיד תוכנית מוגנות לשם החזרתו לספסל הלימודים. התוכנית הוצגה למשפחה שמסרבת להחזיר את התלמיד למסגרת שבה הוא לומד, ולכן בוחנת העירייה לבקשת המשפחה אפשרות לשיבוצו במסגרת לימודים חלופית המותאמת לצרכיו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. גלי ס.

    רשימה חלקית של הישגיה של מחזיקת תיק החינוך בעירייה ו"האמא של כל הילדים" סיגל ציוני:
    סילוק גורמי המקצוע ממינהל החינוך ותפיסת מקומם למרות שאין לה כל הכשרה בתחום. כולה סוכנת נסיעות כושלת.
    התעללות שיטתית בילדי החינוך המיוחד ובהוריהם.
    מינהל משותק שגם אם היה מואיל בטובו ועונה לפניות, לא היה לו תשובות.
    הרס סופי של מערכת החינוך החיפאית.
    לסיכום: עם אמא כזאת עדיף להיות יתום.

  2. הורה נדהם

    שתי מחנכות, שתי סייעות, יועצים, יועצות, הנהלת בית הספר, מתי"א, משרד החינוך, עיריית חיפה – כל אלו עומדים חסרי אונים מול שלושה ילדים שמציקים לילד אחד? פתטי!

  3. מן הסתם

    אם הילדים היו תוקפים את הצוות, את היועצים, את הנהלת בית הספר – מן הסתם, הבעיה היתה מטופלת מיידית וביעילות.

  4. סטודנטית לחינוך

    "כתה לבעיות רגשיות" – על מה עובדים שם ואיזה הכשרה יש לצוות, אם הוא לא יודע לטפל בהצקות ואלימות של שלושה ילדים?

  5. יונתן

    כולם פה מתייפיפים. מה אתם רוצים? שיזריקו להם חומרים כל פעם שהם קצת אלימים?? זה בית ספר לחינוך מיוחד לא מוסד פסיכיאטרי..

  6. יהודי אמיתי

    תעבירי את בנך היקר לחינוך דתי חרדי ותקבלי שם את הטיפול הנכון לבנך.החינוך החילוני מזמן פשט את הרגל.אין לך מה לחפש שם.אם תרצי אשמח לעזור.תשאירי מייל.בהצלחה ונחת מהבן היקר שלך.

  7. אילנה

    "בשל צנעת הפרט לא ניתן לפרט מעבר לכך". פטנט נפלא כדי לסתום את הפה לצד השני.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד החינוך בארץ מזמן לא מחנך.

    זה מקום להסתרה מתחת לשטיח … למורים אין כלים להתמודדות, המפקחות בחינוך המיוחד ברוב הערים ובתל אביב בפרט, מחזיקות במשרה, ומפשלות.

    מערכת החינוך מזמן מקום מסוכן עבור הילדים- רק חינוך ביתי או פרטי.

    הכל תשובות חסרות לב ותוכן.

    כל הכבוד לבנך שבחר לא ללכת לביה"ס.

    וכן, השעיות, כן עטזרות, הן מלחיצות את הורי התלמידים האלימים , לפעול!!
    פתאום שזה מגיע לכיס.

    מורה שברחה מהמערכת הכושלת.

  9. ציון

    פשוט לא יאמן – התקשורת מתערבת במריבה בין 3 ילדים בכתה ?? זה לא עניין לתקשורת, אמא יקרה , לידיעתך ילדים רבים מפעם לפעם … כשאת רצה לתקשורת בכל פעם את מחלישה את יכולתו של הבן שלך להתמודד…

  10. פפפ

    למה, למה לא שולחים הביתה ולטיפול את המתעללים . הגיע הזמן לשנות דברים זה פשוט נורא…

  11. "הפיל שבחדר"

    לא פעם, כתה שתפקדה מצוין מתפרקת ברגע שהמחנכת מתחלפת, אך המערכת לא מדברת על "הפיל שבחדר"!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר