שלומי מנגר (צילום: חגי פריד)
שלומי מנגר (צילום: חגי פריד)

האם יבוטל רישיון העסק של הוונדרבר?

שלומי מנגר, הבעלים של מועדון הוונדרבר, קיבל מכתב מעיריית חיפה על הכוונה לבטל את רישיון העסק "מכיוון שאינכם מבצעים דרישות המשטרה בנושא בטיחות". לטענתו של מנגר, המועדון אינו פעיל מאז חודש מרץ, וחידוש הרישיון עולה 5,000 שקל. מנגר: "אין בעירייה אף אחד שקשור לתרבות ומבין את המצב"

פורסם בתאריך: 11.11.20 18:44

עיריית חיפה מאיימת לבטל את רישיון העסק של מועדון הוונדרבר שבבעלותו של שלומי מנגר. המועדון סגור מאז חודש מרץ בשל ההגבלות שהטיל משרד הבריאות במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה, וכעת נמצא רישיון העסק בסכנה מכיוון שאין לו אישור הפעלה מהמשטרה. לדבריו של מנגר, על מנת לחדש את האישור עליו לשלם כ-5,000 שקל – סכום שאין בכוונתו להוציא בימים אלו שבהם המועדון סגור ואין תאריך יעד לפתיחתו.

במכתב ששלח סגן מנהל המחלקה לרישוי עסקים במינהל ההנדסה של העירייה גבי אוזנה למנגר נכתב: "סגן מפקד תחנת חיפה הודיעני כי הוא מבטל את אישורו לרישיונכם מכיוון שאינכם מבצעים דרישות המשטרה בנושא בטיחות וטמ"ס (טלוויזיה במעגל סגור; ב"כ). אשר על כן ובאם לא יהיה שינוי בעמדת המשטרה תוך 21 יום, נאלץ לפעול בהליך ביטול רישיון על כל המשתמע מכך".

מנגר: "למועדון יש רישיון, ופשוט רוצים לבטל אותו. הסיבה לכך היא שבכל שנה צריך לחדש את האישור של המשטרה, וזה עולה 5,000 שקל. זה נשמע נורמלי עכשיו, כאשר המועדון סגור? אמרתי שאשלם כאשר אוכל לפתוח אותו, אבל המשטרה והעירייה דורשים את זה עכשיו. אם המועדון היה עובד לא הייתי מתווכח, אבל גם כשהמועדון סגור ומפסיד כסף מבקשים ממני להוציא אישור?".

אז עלולים לבטל לך את הרישיון.

"שיבטלו. המקום סגור גם ככה, ואני בכלל לא יודע אם הוא יחזור לפעול".

מדוע אתה בא בטענות לעירייה ולא למשטרה?

"יש לי ביקורת אחת על העירייה והיא שפשוט אין עירייה. אין שם אף אחד שקשור לתרבות ומבין את המצב. אני לא מאשים את פקיד הרישוי אלא את זה שאין שם יד מכוונת שתגיד 'תעזבו עכשיו את העסקים האלה, העסקים האלה סגורים ולא יכולים לשלם עכשיו 5,000 שקל על אישורים'. נכון שהמשטרה היא זו שהציבה את הדרישה, אבל העירייה יכולה להגיד 'לעסק הזה יש רישיון לשנתיים, תעזבו אותו. דברו איתו בשנה הבאה כשהוא יפתח'. מצדי שייקחו את הרישיון. אין פה צורך ברישיון כשהמקום סגור".

 

 

כזכור, בניסיון להמשיך ולהפעיל את המועדון פתח מנגר בחודש אוגוסט תערוכה מכל שנות פעילותו בחיי התרבות והלילה בחיפה, אך לדבריו זכתה התערוכה להתעלמות מהעירייה. "עשיתי תערוכה גדולה על 40 שנים של עשיית תרבות בעיר", הוא אומר בכעס, "אף אחד מהעירייה לא פנה אלי לשאול אם צריך משהו, אולי עזרה בפרסום. על זה אני כועס. הם ידעו שיש פה תערוכה, ואף אחד מהם לא התעניין. משרד החינוך שלח לי הודעה אם אני צריך משהו, 'כלבו – חיפה והקריות' היה הראשון לפרסם עליה, וגם התקשורת הארצית התעניינה, אבל מהעירייה ומאגף התרבות אף אחד לא שאל אם צריך משהו או אם אפשר לעזור. אני לא רוצה מהם כלום, ובחיים לא ביקשתי כסף מהעירייה, אני רוצה שתהיה עירייה שמבינה את הציבור ואת היזמים ומסייעת להם ברגעים קשים. שם כולם ממשיכים לקבל משכורת, אני לא".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה אינה פועלת מיוזמתה לביטול רישיון עסק בתקופה קשה זו שבה הוא סגור. אל העירייה הועברה החלטת המשטרה לביטול ההיתר בעקבות ביקורת חוזרת בעסק (שאין לה קשר למגיפת הקורונה). העירייה ביצעה את חובת הדין ליידע את בעל העסק בדבר ההשלמות השגרתיות הנדרשות. מינהלת 2030 של העירייה פועלת בכל דרך אפשרית על מנת להקל ולסייע לבעלי העסקים בעיר, וכך היא נהגה גם במקרה זה כאשר ראש המינהלת עו"ד ענבל ריבלין פנתה באופן אישי למשטרה על מנת לברר את התנאים הנדרשים למתן ההיתר ולסייע לבעל העסק במימושם. מהיכרותנו עם עסק ותיק זה, שפועל שנים רבות בהצלחה בחיפה, לא צפויה בעיה ביישום הדרישות של המשטרה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. לא היה ואין אנשים כמו אורי בלום...

    אדם שחלם בגדולמוגם הגשים. גאוות העירייה.
    מאז באגף תרבות כולם אפסים !!!

  2. א

    וואו… לא להאמין. העירייה עשתה הכל בשנתיים האחרונות בשביל להוציא פעילויות שנועדו לצעירי חיפה. העיר מתה, ועכשיו גם המקום הנפלא הזה הולך להיסגר. גברת קליש, תתעוררי, או שבשנתיים הקרובות את תנהלי פה עיר של זקנים! הצעירים עוזבים מכאן!!!

  3. אין שום השקעה בכוחות מקומיים

    לא מאמין שקליש גורמת לי להתגעגע ליונה שהיה ראש עיר נוראי אבל לפחות היה קיים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלו ענייני בטיחות יש לקיים במקום סגור, מקום שאין בו פעילות?

  5. גאון

    הפקידים בעיריית חיפה לא טיפשים והם מבינים שהעתיד שייך לזקנים ולכן יש להפווך את חיפה לבית אבות אחד גדול… והצעירים , מה כבר יש להם לחפש פה? הדבר היחיד שהוא שווה בעיר הזאת זה שכר דירה נמוך יחסית, וזה בזכות הפקידים החכמים שהבריחו בזמן את הצעירים המשועממים לתל-אביב, שיצתופפו שם בדירות שותפים צפופפות ויעבדו בפרך בימים ובלילות כדי לשלם את שכר הדירה המופקע

  6. ליאור

    בכיין השלומי מנגר הזה. התבכיין אצל מצנע, התבכיין אצל יהב, וכעת מתבכיין אצל קליש. מאחוריו 30 שנות בכיינות. אין לו כסף לשלם על רישיון אז שיסגור את העסק וילך לעבוד באבטחה, למרות שבגילו המתקדם הוא כבן 60 לא בטוח שיקבלו אותו.

  7. עמירם

    כואב הלב על מה שעובר על שלומי והמועדון שלו.
    ואגב – מה קורה עם הרוקולנוע בסינמטק?
    למה לא מקיימים שם את ההרצאות והמופעים של הרוקולנוע,
    ומעבירים אותם בזום או בפייסבוק לייב למנויים ולקהל העצום שצבר הפרויקט המוזיקלי הזה במשך 30 שנות פעילותו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר