מיזם הצלילה "עמוק בלב" (צילום: מועדון רוטרי מוריה)
מיזם הצלילה "עמוק בלב" (צילום: מועדון רוטרי מוריה)

רוטרי סיציליה אימץ מיזם צלילה לאוטיסטים של רוטרי מוריה

מועדון רוטרי מוריה חיפה יזם את פרויקט הצלילה "עמוק בלב" שמיועד לבני נוער על הספקטרום האוטיסטי. במסגרת המגעים לחתימה על ברית מועדונים תאומים עם מועדון רוטרי אוגוסטה בסיציליה, אימץ המועדון האיטלקי את המיזם

פורסם בתאריך: 13.11.20 11:21

מיזם הצלילה "עמוק בלב" שמיועד לבני נוער על הספקטרום האוטיסטי ואשר אותו ייסד מועדון רוטרי מוריה חיפה אומץ על ידי מועדון רוטרי אוגוסטה בסיציליה, איטליה. אימוץ המיזם עלה במסגרת המגעים לחתימה על ברית מועדונים תאומים בין המועדון החיפאי למועדון הסיציליאני, שטקס החתימה שלה התקיים ביום ראשון.

המיזם מבוסס על התפישה שלפיה הצלילה מאפשרת לבני נוער בעלי מוגבלויות לגלות יכולות בלתי מוגבלות בעולם המים, מחזקת את ביטחונם העצמי, משפרת את מיומנויות התקשורת ומסייעת להם לקחת על עצמם אתגרים שלפני כן נראו להם בלתי אפשריים. למיזם שותפים גם בית הספר הריאלי והמכון ללימודי ים ע"ש רקנאטי באוניברסיטת חיפה.

נשיא מועדון רוטרי מוריה ירון צחר: "המיזם החל לפעול בחיפה לפני כתשע שנים ואומץ על ידי חבר המועדון בני דנינו מעמותת DIVEHEART האמריקאית, שהשקיע מזמנו ומכספו כדי לפתח ולמסד אותו בארץ".

 

 

חבר מועדון רוטרי מוריה עמוס ון ראלטה: "כאשר דנינו התחיל את המיזם עמדו בפני בני הנוער אתגרים רבים כמו רמות חרדה גבוהות לקראת הכניסה למים, קשיים תחושתיים, חשש מיצירת קשר עם מדריך שאינו מוכר וביטחון עצמי נמוך. למרות זאת הוא היה נחוש להמשיך, וכמובן שתמכנו בתפישה הזו מכיוון שהבנו כי התהליך אמנם עשוי להיות איטי מאוד אך גם משמעותי ביותר עבור הנערים. ואכן, תוך שנה כבר ראינו את ההשפעה הנהדרת של המיזם על הנערים. החרדה נעלמה, הנערים התרגשו מאוד ושמחו לקראת כל מפגש וכניסה למים, הביטחון העצמי שלהם התעצם, הנכונות לקחת על עצמם משימות ואתגרים גדלה, והקשר שלהם עם מדריכי הצלילה הפך משמעותי וחשוב עבורם. יש לזכור שהתקשורת בפעילות תת מימית מבוססת על סימנים מוסכמים ודורשת תשומת לב הדדית – דבר שהיה מאתגר מאוד עבור הנערים אך היווה גם צעד משמעותי מאוד בהתפתחותם".

הקשר עם מועדון רוטרי אוגוסטה נוצר לפני כשנה על ידי איש חיל הים לשעבר טוביה בירן ואיש העסקים עודד מלצר – שניהם חברי רוטרי חיפה – במסגרת סיור שערכו חברי המועדון החיפאי בסיציליה. השנה אמורים היו האיטלקים להגיע לארץ, אך בשל מגיפת הקורונה המפגש לא התקיים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר