מתחם מת"ם (צילום: רמי שלוש)
מתחם מת"ם (צילום: רמי שלוש)

אפל תשכור מגדל במת"ם תמורת 30 מיליון שקל בשנה

אתר "TheMarker" מפרסם כי חברת הענק האמריקאית אפל תשכור מחברת גב ים מגדל משרדים בשטח של 28,000 מ"ר ו-620 מקומות חניה בפארק מת"ם תמורת 30 מיליון שקל בשנה. העסקה היא לשבע שנים עם אופציה להארכה, ואפל צפויה לאכלס את המבנה החדש ברבעון השלישי של 2022

פורסם בתאריך: 17.11.20 14:40

חברת הענק האמריקאית אפל תשכור מחברת גב ים מגדל משרדים בשטח של 28,000 מ"ר בפארק מת"ם בחיפה בתמורה ל-30 מיליון שקל בשנה – כך פורסם היום (שלישי) באתר "TheMarker". העסקה, שכוללת גם 620 מקומות חניה, היא לשבע שנים עם אופציה להארכה. אפל צפויה להיכנס למבנה החדש עם השלמת הבנייה ברבעון השלישי של 2022, ולרכז שם חלק ניכר מפעילות הפיתוח שלה.

מהפרסום ב-"TheMarker" עולה כי גב ים דיווחה היום על העסקה מבלי לציין את שמה של השוכרת – אפל, וכי מדוברות גב ים נמסר כי החברה אינה מגיבה לשאלות על זהות לקוחותיה. מכירת הענק סוגרת עבור גב ים את האכלוס של יותר ממחצית מהפרויקט שהיא מקימה במת"ם מזרח, ובו שני מבנים בשטח 56,000 בנוי ו-37,000 מ"ר חניה.

אפל, שמייצרת בין השאתר את אייפון, את אייפד ומחשבים ומספקת מאות שירותים מבוססי אינטרנט, נסחרת לפי שווי של כשני טריליון דולר. החברה מפעילה בישראל את אחד ממרכזי הפיתוח הגדולים שלה, שנוסד בשנת 2012 ומעסיק כ-500 עובדים. מרכז הפיתוח הראשי פועל באזור התעשייה בהרצליה וחלקו באזור התעשייה מת"ם, שבעקבות העסקה צפוי לרכז את רוב פעילותה של החברה.

 

 

מרכזי הפיתוח של אפל בנויים בהתאם לדרישות המיוחדות של החברה, והם כוללים מערכות אבטחה והפרדה בין חלקים שונים של הבניין כדי להבטיח רמת סודיות גבוהה שנדרשת במרכזי הפיתוח שלה. פעילות הפיתוח של החברה בישראל מתמקדת בעיבודי ביג דאטה, בינה מלאכותית ומערכות לזיהוי פנים ותנועה.

לאחרונה הודיעה אפל כי החברה תפסיק להשתמש במכשיריה החדשים במעבד של אינטל ותשבץ במחשבי המק מתוצרתה מעבד מפיתוח עצמי. מהדיווח ב-"TheMarker" עולה כי המהלך אינו קשור ישירות במרכזי הפיתוח הישראליים של אפל, אך המעבר לפיתוח עצמי של מעבדים עשוי להרחיב בעתיד גם את פעילות הפיתוח של החברה בישראל.

סגן ראש העיר דוד עציוני, המשמש יו"ר החברה הכלכלית לחיפה: "אנו מברכים את אפל על הבחירה בחיפה ובפארק מת"ם. יש כאן את האקוסיסטם המגוון ביותר בישראל, וזו בדיוק הדרך למשוך צעירים להגיע לעיר ולעבוד בה. זו בשורה גדולה לחיפה, והיא טומנת בחובה הזדמנויות רבות. על רקע משבר הקורונה, העסקה היא מעודדת וחשובה, ומעידה כי לחיפה יש בסיס איתן לחיזוק כלכלי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלקו של עציוני בעיסקה הזו הוא.. כלום.
    אם כבר מוטב לראיין את מנכל מת"ם וגב ים

  2. חיפאי אחד

    סליחה, אבל איזה מגדל יש בכלל במתם? אפשר להגיד ששכרו בניין. כי מגדלים אין שם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר