משה קפלינסקי מדבר בפני חברי הוועדה הבין משרדית (צילום: דוברות קבוצת בז"ן)
משה קפלינסקי מדבר בפני חברי הוועדה הבין משרדית (צילום: דוברות קבוצת בז"ן)

"לא לאפשר לפופוליזם לגבור על שיקולים כלכליים וביטחוניים"

במהלך סיור בחיפה שקיימו חברי ועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה הם ביקרו גם במתחם בז"ן, שם אמר להם המנכ"ל משה קפלינסקי כי הוא מצפה מהם לשאול את "השאלות הנכונות". באשר למועד לסגירת בז"ן הוא אמר: "נכון לעשות זאת בהידברות איתנו ולבוא בידיים נקיות"

פורסם בתאריך: 30.11.20 12:11

חברי ועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח ולקידום של מפרץ חיפה ולעתידה של התעשייה הכבדה במפרץ עורכים היום (שני) סיור בחיפה, ובמסגרתו הם ביקרו גם במתחם בז"ן.

בדבריו לחברי הוועדה אמר מנכ"ל קבוצת בז"ן משה קפלינסקי כי הוא חושש מפני השלכות של קבלת החלטות פופוליסטיות שיתקבלו בלי לקחת בחשבון את המשמעויות הכלכליות והאסטרטגיות למדינת ישראל: "אני שמח על ביקורם של חברי הוועדה במתחם בתי הזיקוק. המדינה צריכה לקבל החלטה אחרי שנותנים פתרונות לכל ההיבטים האסטרטגיים החשובים – הביטחוניים, הכלכליים והתעסוקתיים. נכון לעשות זאת בהידברות איתנו ולבוא בידיים נקיות – לא דרך התקשורת ולא בסיור כזה. על כך אינני מברך".

עוד אמר קפלינסקי לחברי הוועדה: "אתם הולכים לראות מפעל שנבנה לפני 80 שנה, ומאז נמצא בחזית הטכנולוגיה הבין לאומית, כולל בנושאי איכות הסביבה. אנחנו מעסיקים 1,300 עובדים, וכדי לקיים את המפעל הזה צריך להשקיע לפחות 120 מיליון דולר בשנה. ב-11 השנים האחרונות השקיעה בז"ן מאות מיליוני דולרים כדי למנוע פגיעה בסביבה".

 

 

קפלינסקי הדגיש בפני חברי הוועדה: "אני מצפה שתשאלו את השאלות הנכונות – האם הסיפור הוא איכות סביבה או פינוי-בינוי? האם הדוח שעליו אתם מסתמכים הוא אכן רציני ומעמיק? וכיצד אמור המשק להתגבר על סגירת בז"ן מבחינת איבוד תרומה לתוצר, תעסוקה וההשלכות על מאות מפעלי ההמשך בישראל".

בהתייחסו לקביעת תאריך סגירה לבתי הזיקוק קרא קפלינסקי לחברי הוועדה לבחון היטב את התהליך המלא שנדרש על מנת להיערך כראוי למהלך ולמצוא מראש פתרונות לכל הבעיות המורכבות, והעריך את עלות תוכנית ההיערכות לבדה במיליארדי שקלים: "עלותה של תוכנית ההיערכות לקליטה ולאחזקה מלאים של תזקיקים בנמלים בעבודה נכונה היא שבעה-שמונה מיליארד שקל, והיא תיארך לפחות 15 שנה".

בנושא הביטחוני קרא משה קפלינסקי לחברי הוועדה לבחון היטב את המשמעויות הביטחוניות של סגירת בז"ן: "אני מקווה מאוד שקולו של משרד הביטחון יישמע בכל ההיבטים הביטחוניים. הכי מפחיד אותי שתקבלו החלטה פופוליסטית בלי להבין את המשמעויות האסטרטגיות המלאות. סגירה של בתי הזיקוק נשמעת כמו החלטה טובה, אבל בלי התערבות מתאימה והיערכות היא החלטה הרת אסון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי לא באה? הוד רוממותה עינת קליש רותם!
    לא מעניינה או מכבודה…

  2. חיפאי כועס

    התעשיות הפטרוכימיות במפרץ חייבות להיסגר ויפה שיה אחת קודם. מזהמים את העיר ועושים הון, שנתן השלטון. ואיפה גרים הבעלים??? בחיפה??? ברחו רחוק רחוק מהזיהום הנורא והמסוכן. די לנסוע באזור המפרץ ולהריח ולנשום את האוויר המצחין ומחניק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר