הומלס (צילום: shutterstock.com/Srdjan Randjelovic)
הומלס (צילום: shutterstock.com/Srdjan Randjelovic)

ההומלס שמבהיל את ילדי בת גלים

הורים לילדים בבית הספר היסודי עליה בבת גלים פנו לחברת מועצת העיר יעל שנער בבקשה למצוא פתרון להימצאותו של חסר בית ששוכב בכל בוקר על הספסל בתחנת האוטובוס ליד בית הספר, ולרוב הוא מצוי במצב של הכרה מעורפלת ולעתים אף מדמם. תושבת השכונה: "בכרמל זה לא היה קורה"

פורסם בתאריך: 9.12.20 07:59

הורים לתלמידים שלומדים בבית הספר היסודי עליה בבת גלים דורשים שיימצא פתרון להימצאותו של חסר בית סמוך לבית הספר. לטענתם, מדי בוקר נתקלים הילדים בהומלס ששוכב על הספסל בתחנת האוטובוס ליד בית הספר, ולרוב הוא מצוי במצב של הכרה מעורפלת ולעתים אף מדמם.

"בשבועות האחרונים יש הומלס שיושב באופן קבוע בתחנת האוטובוס שנמצא ממש בכניסה לבית הספר, והוא במצב רע מאוד", מספר תושב השכונה שבנותיו לומדות בעליה, "הוא נמצא תמיד בסוג של חוסר הכרה, יש לו כל מיני שריטות והוא מדמם. הרבה פעמים יש לצדו בקבוק אלכוהול. הוא נמצא במקום כזה שרוב הילדים צריכים לעבור לידו בדרכם לבית הספר".

לדבריו, "הבנות שלי אומרות שיש כל מיני סיפורים על כך שהוא עקב אחרי ילדים. אני מאמין שהסיפורים האלה הם לא נכונים, אבל העובדה היא שזה מעורר אי שקט וחשש בקרב הילדים. אני יודע שנעשו כמה פניות למשטרה ולעיריית חיפה, ואתמול (שלישי) הזמין מנהל בית הספר את המשטרה למקום. מדי פעם מגיעים ניידת משטרה או אמבולנס ולוקחים אותו, אבל למחרת הוא חוזר. הבעיה היא מתמשכת ולא מצאו לה פתרון. האיש הזה צריך עזרה. מישהו צריך לעזור לו".

אם לילד שלומדים בבית הספר: "לצערנו, בת גלים היא שכונה מוזנחת. אני בטוחה, למרות שזו אמירה פופוליסטית, שבאחוזה או בשכונה אחרת בכרמל זה לא היה קורה. זה המצב. אני באופן אישי פניתי למשטרה בנושא, וראיתי כמה פעמים שאמבולנס הגיע למקום".

 

 

ההורים המודאגים פנו לחברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים, תושבת השכונה, בבקשה שתסייע בפתרון הבעיה. "ההורים פנו אלי בנוגע לדר רחוב פצוע ושיכור שלובש כותונת של בית חולים ונמצא בכל יום בסמוך לבית הספר עליה", היא אומרת, "במקום ששגרת הבוקר של ליווי הילדים לבית הספר ולגנים תהיה חגיגית ומשמחת, הורים מוצאים את עצמם ממהרים בדרכים עקיפות, רק כדי לחסוך את המראה הלא נעים הזה מהילדים. יש לציין שזה מצטרף למקרה מדאיג ביותר של פדופיל שנתפס בשבוע שעבר בשכונה כשהוא מנסה להפשיט ילד בגיל גן, ורק בזכות ערנות ותושייה של עובר אורח זה נגמר, תודה לאל, במעצר של האיש וללא פגיעה חמורה בילד".

לדבריה של שנער, "מדברים גבוהה-גבוהה על כמה בת גלים מתפתחת, אבל בשביל שזאת תהיה שכונה טובה באמת היא צריכה להיות שכונה בטוחה. העיר לא יכולה להיות סטרילית, אבל במקרה חמור של דר רחוב זב דם ואלכוהוליסט שקבע את משכנו בשערי בית ספר, חובה על אגף הרווחה, על העירייה ועל המשטרה להתערב. בשכונות היוקרתיות של העיר לא היה מתקיים מצב כזה, ואין שום סיבה שהוא יתקיים בבת גלים או בכל שכונה אחרת בחיפה. אני קוראת מפה לעירייה – תמצאו מסגרת טיפולית לאיש המסכן הזה ותגאלו את ההורים ואת הילדים בשכונה מהחרדות ומההתמודדות הקשה הזאת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בעירייה דואגים לחזירים ולפודטראק מוקפצים...

    כל השאר לא מעניין !! תסתדרו.

    לא בדקתם לפני שהלכתם לבחור !? ככה על עיוור !?!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע עבור אותו איש ומזעזע עבור תושבי השכונה וילדיה. ובהתייחסות למשפט "בכרמל זה לא היה קורה" – לא רק שבכרמל זה כן יכול לקרות, בכרמל זה גם קורה!! במשך שנים! קיימת במרכז הכרמל הומלסית שמפחידה וצועקת גם על ילדים קטנים. בפנייה לעירייה הם מכירים את המקרה אבל מסרבים לטפל כבר שנים רבות. מבחינתם זה בעיה של המשטרה ולא של העירייה. ולמשטרה אין מה לעשות איתה. בקיצור זו בעיה של התושבים.

  3. מצופה מהעייריה שתמצא פתרון

    ואין שום קשר לשכונות אחרות. זה טיעון לא רלבנטי.

  4. שכן של ד"ר רותם קליש

    אין מה לבוא בטענות לעיריה, אני מתגורר במתחם בתי הדירות שבו מתגוררת ראשת העיר בכבודה ובעצמה, ומסתובבת כאן גברת מבוגרת אחת ומעורערת נפשית שקנתה דירה באחד הבניינים (זה שליד הבנין של הגב' קליש). היא נטפלת לדיירים במתחם, מדמיינת שהם איזה מישהו שהיא מכירה מהעבר ובמקרים מסויימים אפילו מאשימה אותם שאנסו אותה ואת בתה, לא פחות. במקרה אחר היא זרקה משולשי פיצה על דלתו של אחד השכנים. גם פה העיריה לא עושה כלום וכאן גרה ראשת העיר, אז תפסיקו להתבכיין תושבי בת גלים.

  5. רמי

    מסכן ההומלס. לא מספיק לו בעיותיו ומר גרלו, עכשיו גם יתנכלו לו.

  6. גלעד

    צודק רמי, הוא צריך עזרה ולא התנכרות ולבנתיים לא נורא שהילדים ילמדו שהחיים הם לא תמיד צפיחית בדבש, יש גם צדדים פחות נעימים.

  7. איציק

    שיקחו יזמה ויפרקו את הספסל ויביאו אותו לרחבת העיריה או שיניחו אות בצ הרי קאליש לא תעשה כלום.

  8. על הכרמל מתבצעים פשעי הנדסה ואדריכלות

    שתושבי בת גלים יפסיקו עם אמירות פופוליסטיות על הכרמל. בזכות עיריית חיפה , הכרמל הפך למוקד עליה לרגל לאלה שרוצים לחזות בהרס אורבני חסר מעצורים.

  9. לא להאמין איזה אטימות

    ואו איזה אנשים דוחים! הבן אדם הומלס, מדמם ואתם רק רוצים להעלים אותו מניינים של ה"נסיכים" שלכם כדי שיוכלו לגדול בשקט להיות מבוגרים סוציומטים וחברים חמלה.
    צריך לטפל בו כי… הוא בן אדם שדורש טיפול של הרווחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר