מבצע ניקיון הנחלים של הצופים (צילום: הנהגת צופי חיפה)
מבצע ניקיון הנחלים של הצופים (צילום: הנהגת צופי חיפה)

חניכי הצופים מנקים את החצר האחורית של חיפה

הנהגת הצופים בחיפה פתחה במבצע לניקוי 14 נחלים בהר הכרמל. במסגרת המבצע יוצאים בכל יום שישי חניכי תנועת הצופים ואנשי החברה להגנת הטבע לערוצי הנחלים ואוספים שאריות מזון ופסולת שהשאירו מטיילים ואשפה שנסחפה

פורסם בתאריך: 24.12.20 07:59

חניכי תנועת הצופים בחיפה אשר לומדים בכיתות ח'-י"ב פתחו במבצע לניקוי 14 נחלים בהר הכרמל. במסגרת המבצע שיימשך חודשיים ינוקו בין השאר הנחלים שיח, עמירם, לטם ואזוב.

בכל יום שישי יוצאים חניכי הצופים בשיתוף עם אנשי החברה להגנת הטבע לערוצי הנחלים ואוספים שאריות מזון ופסולת שהשאירו מטיילים ואשפה שנסחפה. בתנועה אומרים כי הפרויקט שם את החצר האחורית של חיפה במרכז ומשקף את ערכי הטבע והקיימות שאליהם שואפת התנועה.

 

 

הפעילות מבוססת על תוכנית אימוץ ואדיות של הנהגת צופי חיפה, החברה להגנת הטבע ופורום ירוק בלב, כאשר לכל שבט יש מסלול טבע עירוני שעובר בערוץ נחל, והוא אחראי לשמור עליו. המשימות שבאחריותם של החניכים הן פריצה מחודשת של ערוץ הנחל אם הוא נסתם, סימון השביל בערוץ ודיווח על מפגעי ביוב או על השלכת פסולת בניין במקום. במקביל מעלים החניכים את המודעות של התושבים למערכת האקולוגית שנמצאת ליד ביתם, אשר כוללת מיני צמחים ובעלי חיים בסכנת הכחדה, צמחייה טבעית ירוקת עד ובתי גידול של חזירי בר.

יו"ר תנועת הצופים רז פרל: "שמחנו לחזור לפעילות שוטפת בתנועה, וביחד עם בני הנוער שמנו לעצמנו מטרה להתנדב ככל שביכולתנו ולקדם מטרות חברתיות חשובות בכל רחבי הארץ. חניכי התנועה בשכבות הבוגרות ובשנת השירות פועלים בחודשים האחרונים במגוון תחומי התנדבות לטובת הקהילה, ואני שמח שגם בימי שישי הפנויים מלימודים הם בוחרים לבלות בפעילות התנדבותית מבורכת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. המשקיף

    באתם לברך ונמצאתם מקללים
    רשמתם ליקוי וצ"ל כמובן ניקוי .
    מבצע מבורך כשלעצמו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במורדות הכרמל בשטחים הציבוריים יש זבל בלי סוף מבצע מבורך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר