סמל אור בן נעים (צילום: דובר צה"ל)
סמל אור בן נעים (צילום: דובר צה"ל)

לוחם קרקל מקרית חיים זכה בפרס גבורה

סמל אור בן נעים מקרית חיים, לוחם בגדוד קרקל, זכה בפרס פיקוד דרום לגבורה על סיכול הברחה חמה שהתרחשה ב-20 במרץ. בן נעים: "הרמנו מטול תאורה באוויר, והמבריחים החלו בירי רתק מדויק אלינו. התצפיתניות הכווינו אותנו לבצע ירי מדויק, וכך הצלחנו לסכל את האירוע"

פורסם בתאריך: 27.12.20 07:59

בטקס פרס פיקוד הדרום לחדשנות וגבורה, שנערך במעמד מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, הוענקו תעודות הצטיינות לחיילים שפעלו בנחישות, בחתירה למגע ובגבורה במהלך אירועים מבצעיים בשנה האחרונה.

בטקס זכו לוחמי גדוד קרקל בפרס גבורה על סיכול הברחה חמה שהתרחשה בגזרה. ב-20 במרץ נקלעו הלוחמים לאירוע של הברחה אלימה שכלל ירי חי אל עבר הכוח, ואלו השיבו באש והצליחו לסכל את ההברחה, ללא נזק או נפגעים לכוחותינו. אחד מהלוחמים הוא סמל אור בן נעים מקרית חיים.

בן נעים התגייס לשירות בקרקל במרץ 2019. בעבר הוא היה כדורסלן בהפועל חיפה, אך נפצע לפני הגיוס ונאלץ להפסיק לשחק. הפציעה השפיעה לא רק על הקריירה הספורטיבית שלו אלא גם על הגיוס לצבא, והפרופיל שלו ירד ל-64. בן נעים, שחלם להיות לוחם ולא ויתר על הגיוס לקרבי, נאבק על מנת להעלות את הפרופיל ל-72, ובסופו של דבר התגייס לשירות בקרקל. בסיום הטירונות הוא יצא לקורס מ"כים ובסיומו החל לפקד בקו. לאחר שלושה שבועות בלבד בתפקיד התרחש האירוע שעליו הוא זכה בפרס הגבורה.

 

 

בן נעים: "הרמנו מטול תאורה באוויר, והמבריחים החלו בירי רתק מדויק אלינו. באותו שלב פתחנו בנוהל מעצר חשוד, והתצפיתניות הכווינו אותנו לבצע ירי מדויק. כך הצלחנו לסכל את האירוע".

האלוף הלוי: "שנת 2020 היתה שנה שקטה יותר בעוטף עזה. היו בה פחות סבבי לחימה ופחות רקטות, ואנו רואים הישג גדול בהתפתחותם של היישובים בעוטף. הפיקוד קיבל את אות ההצטיינות המבצעית מהרמטכ"ל על מבצע חגורה שחורה, ואוגדת עזה קיבלה ביחד עם יחידת יהל"ם אות זה על הישגים בהתמודדות עם אתגרי התת קרקע. הישגים אלו תרמו לשקט, הרתיעו את האויב ופגעו ביכולותיו. עזה אינה יציבה, ועלינו להמשיך להתכונן, לחדש ולהתאמן לקראת האתגרים הבאים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אמיר

    הייתי נותן את פרס יקיר העיר חיפה לאדם בשם רולנד פרלמן שמחלק מזון לניצולי שואה מזה 57 שנים.הולך מבית לבית בימי שישי ומחלק מרק חם,חלות ודגים כולל מנות ביניים וסלטים.וכל זאת הוא עושה באופניים!!!כל הכבוד לו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר