פקחים של עיריית חיפה ברחוב בית לחם
פקחים של עיריית חיפה ברחוב בית לחם

תושבי רחוב בית לחם: "העירייה אינה מתחשבת במצוקת החניה"

לדבריהם של תושבי רחוב בית לחם בכרמל הצרפתי, בעבר התחשבה עיריית חיפה במצוקת החניה ברחוב ולא קנסה את הדיירים, עד השבוע. מהעירייה נמסר: "במקום מתבצעת אכיפה רק במקרים שבהם מדובר בעבירות חניה חמורות המסכנות את התנועה או את הולכי הרגל"

פורסם בתאריך: 29.12.20 07:59

תושבים ברחוב בית לחם בשכונת הכרמל הצרפתי מוחים על כך שעיריית חיפה אינה מתחשבת במצוקת החניה ברחוב וקונסת אותם לאחר שחנו עם רכבם באופן חלקי על המדרכה. "ניתן להכשיר במקום מקומות חניה", אומרת אחת מהדיירות ברחוב, ״לא ביקשנו חניות אלא רק התחשבות".

יצוין כי שפת המדרכה במקום מסומנת באדום-לבן וחל איסור על חניה במקום, אך למרות הסימון התחשבה העירייה במשך שנים במצב ונמנעה מלקנוס את הדיירים שחונים בקטע המדרכה הארוך. תושבים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" מספרים כי הנוהג הזה של התחשבות נפסק אתמול (שני), ביום הראשון של הסגר, כאשר החונים קיבלו דוח. לדבריהם, חניה עם שני גלגלים על המדרכה אינה חוסמת את המעבר להולכי רגל, והם מציינים כי במרכז הכביש יש כיכר שמוקפת במדרכה שגם היא מסומנת באדום-לבן, אך שם העירייה מגלה התחשבות.

 

דוחות חניה ברחוב בית לחם

דוחות חניה ברחוב בית לחם

 

 

תושבת הרחוב שקיבלה דוח: "עוברים כאן פקחים ונותנים דוחות לכל מי שחונה עם חלק מהרכב על המדרכה".

על פי החוק אסור לחנות ליד מדרכה ששפתה צבועה באדום-לבן, אז על מה אתם כועסים?

"אני מבינה שאסור, אבל אין לנו אלטרנטיבה אחרת. שכנים חוסמים האחד את השני, ולעתים אנחנו מערבים את המשטרה כדי שיאתרו את בעל הרכב ויורו לו להזיז את רכבו. המדרכה גובלת בקטע מההר ולא חוסמת כניסה כלשהי, והחניה שם לא מפריעה לתנועה לזרום. אנחנו גרים שנתיים ברחוב בית לחם, ועד אתמול חנינו כאן בלי בעיה. מי שחנה על הכיכר, שגם היא מסומנת באדום-לבן, לא קיבל דוח".

האם לא ניתן להחנות בהמשך הרחוב ולהימנע מדוחות?

"למרות שקטע גדול מאוד בחלקו התחתון של הרחוב מסומן באדום-לבן, אין לדיירים בעיה לחנות רחוק יותר, אבל כאן עולה בעיה נוספת והיא חזירי הבר שעולים לשכונה. רחוב בית לחם נושק לוואדי, שהוא בית הגידול שלהם, ולא פעם כשחנינו רחוק ויצאנו מהרכב, החזירים רדפו אחרינו וזה היה מפחיד. קשה להבין למה העירייה החליטה לתת דוחות בתקופת סגר שבה כל האנשים בבית".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מודעת למצוקת החנייה ברחוב, ולכן אינה מבצעת במקום אכיפה אלא רק במקרים שבהם מדובר בעבירות חניה חמורות המסכנות את התנועה או את הולכי הרגל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. חוק זה חוק !!! תקף לכולם .

    גם ברחוב הרצליה , בשדרות בן גוריון ,בוואדי לא מרשים לחנות על מדרכות ונותנים דו"חות…. אההה לא !!
    סליחה. שם הפקחים מ פ ח ד י ם !!!

  2. תושב בית לחם

    תגובת העיריית שקרית!!!
    מחלקים דוחות לא רק במקרים שבהם מדובר בעבירות חניה חמורות המסכנות את התנועה או את הולכי הרגל.
    שקרנים!!!
    בתקופה הכי קשה שידעו אזרחי ישראל עיריית חיפה החליטה למלא את הקופה על חשבונם!!!
    צריך להיות בן אדם נבזי כדי להורות על הדבר הזה!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא חכם במיוחד…
    התחבורה הציבורית כאן היא לא כמו באירופה, 2 רכבים זה פשוט אילוץ.

  4. רונית

    קניתי פסנתר כנף אבל אין לי מקום בדירה וגם אין לי מחסן בבניין. אולי שהעירייה תדאג לי למקום אחסון ותבנה לי מחסן ברחוב?
    מה זה השטויות האלה שהעירייה צריכה לתת פתרונות אחסון לרכבים פרטיים? למי שאין חניה פרטית בטאבו שלא יקנה מכונית. העירייה צריכה לדאוג לתחבורה ציבורית ולדרכים להגיע ממקום למקום. היא ממש לא צריכה לדאוג לחניות פרטיות והגיע הזמן לצאת מהקונספציה הזאת.

  5. יש גבול לזלזול בהולכי רגל בשכונות

    מי שחוסם מדרכה לנכים יךדים קשישים עפ רכבו לא להסתפק בדו"ח לגרור את הרכב.
    אחש לא חייב לכם חניה לקופסאות הפח שקניתם. סעו בתחבורה ציבורית.

  6. חיפאי מודאג

    תגיבו ביום הבוחר. גם אני נכה 100 חטפתי קנס על חנייה כזאת אחרי נוהג של שנים ברחוב המוסכים ולא התחשבו בכלל למרות בקשת ביטול.

  7. רפי.ג

    תקנו אןפניים חשמליות וזהו חוצפנים אל תחנו על המדרכה היא לא של אבא שלכם!!

  8. העדר אכיפה פוגע בחלשים. חניה על המדרכה זו ביריונות הכי מכוערת

    ביריוני החניה מתלוננים?! בעיני זו חוצפה וריפיון של העדר אכיפה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעיה היא שהאכיפה היא בררנית. באותו מקום אתה יכול לקבל קנס ורכב אחר לא. אכן כן זה עיניין של העירייה לפתור את בעית החניה, זה חלק מהשירותים שהיא אמורה לתת, בדיוק כמו לדאוג לכבישים בטוחים. אם ביום בהיר אחד החליטו לחלק קנסות היו יכולים להודיע לשכנים על כוונתם, לא מדובר באיזור מסחרי או בילוי שבגלל אופיו מצריך אכיפה מוגברת. אני מאוכזב מתפקוד העירייה שבמקום לדבר עם התושבים בוחרת בהתנהגות כוחני.

  10. אנונימית

    בכל עיר נורמלית יש תו תושב לא יתכן שיחנו אנשים מהאזור גם באבא הילל סילבר יש אותה בעיה והעריה מתעלמת חייבים לתת פתרונות העיקר אנחנו משלמים ארנונה מהגבוהות בארץ מה עו חייבים לתת פיתרון ולא להתעלם

  11. לאכוף עם דוחות וגרירה

    בשכונןת הכרמל יש בריונות. בעלי רכבים חוסמים מדרכות ובחנייה כפולה גולשים לתוך הרחוב ומחחיבים הולכי רגל לעקוף את המכוניות בהליכה מסוכנת דרך הרחוב שהביאה לעשרות הרוגים.
    נמאסתם לחלוטין. חייבים אכיפה חסרת פשרות בנושא.

  12. חיפה עיר בלי עתיד

    למה שלא יאפשרו חניה על המדרכה בתחנת אוטובוס או על איקס בכביש בין השעות 10 בלילה ל 7 בבוקר ?! מצוקת החניה בעיר בלתי נסבלת והולכת ומחמירה בכל השכונות והרחובות, בפרט הותיקות. היום לכל אחד יש רכב ואפילו שניים אין מקומות חנייה אנשים מסתובבים סביב השכונה לחפש חניה ואני מחנה את הרכב גם במרחק של 5 דקות הליכה מהבית עם ילדים תיקים קניות וחבילות. אין מה לעשות זה לא מהיום שעיריית חיפה ולא משנה מי עומד בראשה לא מתייחסים למצוקה הזו אבל זו דרך נהדרת להתפיח את הקופה על חשבון המצוקה של התושבים. העיקר ארנונה 1800 שח בחודשיים תדפוק כמו שעון.

  13. תושב בית לחם

    עירייה שקרנית עלובה!!!
    פשוט שקרנים!
    אין אימון ברותם קליש!!!
    ברגע שמתחילים לשקר, האימון נגמר!!!
    טוב שיש תיעוד של הפקחים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר