ד"ר סרגיי יאלוניצקי בהליך צנתור (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ד"ר סרגיי יאלוניצקי בהליך צנתור (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

החור בלב עבר בתורשה מהאב לבנותיו

צעירה בשנות ה-20 לחייה עברה הליך רפואי לתיקון חור במחיצת הלב - מקרה נדיר של מום מולד תורשתי. הצעירה היא השלישית במשפחתה הגרעינית שעברה את הטיפול באותו המום בדיוק, אחרי אביה ואחותה הצעירה. ד"ר סרגיי יאלונצקי: "האב אמנם הוריש לבנותיו את הפגם, אבל גם הציל את חייהן"

פורסם בתאריך: 26.1.21 12:48

מקרה נדיר של מום מולד תורשתי בלב טופל בקריה הרפואית רמב"ם, כאשר צעירה בשנות ה-20 לחייה עברה הליך רפואי לתיקון חור במחיצת הלב. הצעירה היא השלישית במשפחתה הגרעינית שעברה את הטיפול באותו המום בדיוק, כאשר בשנים האחרונות טופלו אביה ואחותה הצעירה.

המום נקרא Atrial Septal Defect – ASD ולעתים הוא מופיע עם נטייה תורשתית, אך איתורו בשלושה בני משפחה מקרבה ראשונה הוא נדיר. "הפגם פוגע באיכות החיים, וללא טיפול מתאים הוא עלול להתפתח לאי ספיקת לב ולסכנת חיים", מסביר ד"ר סרגיי יאלונצקי, מצנתר בכיר ומנהל שירות מומי לב מולדים במבוגרים ברמב"ם, "אם בעבר היה נהוג לטפל במומים הללו באמצעות ניתוחי לב פתוח, היום ניתן לסגור את החור באופן יעיל בהליך של צנתור".

 

 

הצעירה הגיעה אל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית ברמב"ם, ובאמצעות הצנתר הוחדר מתקן דמוי מטרייה לאזור מחיצת הלב ומוקם בחור באופן שסותם אותו ומאפשר המשך פעילות לבבית תקינה למרות הפגם המולד. יממה לאחר הצנתור שוחררה הצעירה לביתה כשהיא חשה בטוב.

"בהמשך יהפוך ההתקן לחלק בלתי נפרד מהלב, והמטופלת צפויה ליהנות מחיים רגילים לחלוטין, ממש כמו אביה ואחותה לפניה", אומר ד"ר יאלוניצקי, "במקרה הזה יש להיסטוריה רפואית חשיבות גדולה בהצלת חיים. האב אמנם הוריש לבנותיו את הפגם, אבל גם הציל את חייהן עם הגילוי שלו ועם הטיפול שהגיע בזמן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר