חלות שבת (צילום: עומר שביט)
חלות שבת (צילום: עומר שביט)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ט"ז בשבט תשפ"א, כניסת השבת: 16:39. שבת, י"ז בשבט, יציאת השבת: 17:49. פרשת "בשלח": סוד ההצלחה של ניהול הזמן

פורסם בתאריך: 29.1.21 15:09

אם אתם צריכים מישהו שיהיה פנוי לעזור לכם, פנו לאדם עסוק. מכירים את האמרה הזאת? מה והסוד של אותם אנשים שמספיקים כל כך הרבה? איך מנהלים את הזמן באופן מיטבי?

בפרשת השבוע נקרא על קריעת ים סוף ועל שירת הים המרגשת. בתום האירוע נכתב: "וייסע משה את בני ישראל". רש"י מפרש: הסיעם בעל כורחם. הרי הקדוש ברוך הוא ציווה על בני ישראל לקחת מהמצרים כסף וזהב, ממש לרוקן את מצרים, ולצאת משם ברכוש גדול. וכך הם אכן עשו. כשהם פגשו את המצרים שרדפו אחריהם לים סוף, הם ראו שהמרכבות שלהם מעוטרות בכסף ובזהב והבינו שהמצווה לא הושלמה. לכן, אחרי שהמצרים טבעו, התעכבו בני ישראל בים ואספו את השלל עד שמשה ציווה עליהם להפסיק את האיסוף ולנוע קדימה אל עבר הר סיני. בני ישראל אכן צייתו אך בעל כורחם. היה צריך לנתק אותם בכוח מהמצווה הקודמת כי הם היו שקועים בה לגמרי.

הרבי מלובביץ' הסביר פעם שזה היה סוד ההצלחה של אחד מגדולי הפוסקים הראשונים – הרשב"א, רבי שלמה בן אברהם אבן אדרת. הוא היה רב, רופא, דיין, מורה ואיש משפחה, שגם הספיק לטייל מדי יום. מה היה סוד ההצלחה שלו? התשובה היא מיקוד. כאשר הרשב"א ישב לדון, רק הדיון היה בעולמו. כשהוא קיבל פציינט, הוא לא ענה על שום הודעת ווטסאפ תוך כדי הטיפול, וכשטייל הוא היה נוכח וטוטאלי בטיול. זהו סוד ההצלחה בזמן, וזה לגמרי הפוך מהניסיונות שלנו היום להיות מולטי טאסקינג ולעשות הרבה פעולות בו זמנית. מסתבר שדווקא המיקוד הטוטאלי מביא בסופו של דבר לניהול הזמן באופן הטוב ביותר.

 

 

ההתפתחויות הטכנולוגית, ובמיוחד הסמרטפונים, הביאו איתם ברכה גדולה. אפילו בשיעור התורה הזה אני מניח שאתם צופים במכשיר הנייד. אבל איתם בא גם האתגר הגדול של ריכוז ומיקוד.

עמיקם הוא חבר יקר מאוד שלי, ובנושא זה של שימוש חכם בטלפון החכם הוא ממש מודל עבורי. המכשיר רק משרת ועובד אצלו, ובשום פנים לא ההיפך. בימים אלה, כשעל כל העולם נכפתה רגיעה, האטת קצב והתכנסות פנימה, זה הזמן לחשב מחדש את מסלול השימוש שלנו במכשירים החכמים ולהיות אמיצים לבצע שינויים. זה ישפר פלאים את ניהול הזמן שלנו, את יכולת הריכוז והחשיבה לעומק, ויעניק לנו רוגע ונינוחות.

לא סתם הגאולה נקראת יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים. שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר