חיפה (צילום: אביב מלכי)
חיפה (צילום: אביב מלכי)

העירייה לפרויקטור הקורונה: אפשר גמישות באישור לימודים

חלוקת הרובעים שקבעה באלו שכונות יחזרו התלמידים ללמוד במוסדות החינוך ובאלו לא הובילה תושבים משכונות ירוקות בחבלים כתומים לפתוח עצומה שקוראת לחלוקה מחדש של העיר. בעיריית חיפה לא נותרו אדישים ופנו למגן ישראל בבקשה לאפשר גמישות באישור לימודים

פורסם בתאריך: 11.2.21 13:31

הפרסום אתמול (רביעי) ב"כלבו – חיפה והקריות" על מפת הרמזור בנושא חינוך, שלפיה נודע לתושבי העיר באלו שכונות יחזרו מוסדות החינוך לפעול ובאלו לא, עורר סערה בקבוצות הווטסאפ השכונתיות. בשכונת נאות פרס הצהובה זעמו על כך שהם נמצאים באותה הקטגוריה עם השכונות נוה דוד, קרית שפרינצק ובת גלים הכתומות, ובשכונות רמת אלון, רמות רמז ורמות ספיר כעסו על כך שהן משויכות לרובע נוה שאנן שמסווג ככתום. בגלל חלוקה זו נשארים ילדים בשכונות רבות בבית לפחות עד ליום רביעי הבא, אז תיבדק רמת התחלואה מחדש.

התושבים הציפו בתלונות את דף הפייסבוק של עיריית חיפה ואת בכירי מערכת החינוך העירונית, ובהמשך פתחו עצומה באתר "עצומה" הקוראת לשינוי חלוקת הרובעים. בעצומה, שעליה חתמו מאות אנשים, נכתב: "חיפה מחולקת לרובעים, כל רובע מחולק לתת רובעים ובתוכן השכונות, כאשר בחלק מהרובעים הקשר ביניהן הוא מקרי בהחלט. הגיע הזמן לשנות את החלוקה הקיימת עוד משנות ה-70, ולבצע חלוקה מצומצמת יותר לפי שכונות אשר תהיה תואמת להתפתחותן ולזמן הנוכחי. שכונות צעירות כמו נאות פרס ורמת הנשיא משויכות למערב חיפה ביחד עם שכונות ותיקות, וכך המקרה גם עם רמת אלון, רמת חן ורמת ספיר המשויכות לנוה שאנן. יש הבדלים ברורים בין שכונות רבות – החל מסך תשלום הארנונה ועד לרמת התחלואה ומספר המתחסנים. באמצעות השינוי נוכל להחזיר יותר אזורים בחיפה לשגרה ואת הילדים למערכות החינוך".

הבוקר פנתה עיריית חיפה למגן ישראל בניהולו של פרופ' נחמן אש בבקשה לאפשר גמישות באישור לימודים. בבקשה מוסבר כי חיפה חולקה לשבעה חבלים בהמלצת מגן ישראל במטרה לבודד אזורים כאשר רמת התחלואה בהם גוברת.

 

 

מהעירייה נמסר כי חיתוך צבעי הרמזור לצרכי לימודים קבע היום שני את מצבה של חיפה לפי נתוני התחלואה שהיתה קיימת ביום זה בכל אחת משבעת החבלים העירוניים. הצבע ניתן לכל חבל בנפרד לפי היחס שבין מספר החולים למספר התושבים, ובכך נוצר מצב שבו תלמידים בשכונות ירוקות שנמצאות בחבלים כתומים ממשיכים ללמוד מרחוק ולא בבתי הספר ובגנים.

עוד נמסר מהעירייה כי בעיה נוספת המתעוררת כתוצאה מהחלוקה לחבלים גדולים היא שקבוצות אוכלוסייה גדולות שהתחסנו אינן נהנות מיתרון זה בשל מגוון המגזרים בכל חבל. לעירייה יש אפשרות להחמיר את החלטות הממשלה בתת שכונות אדומות, אך אין בסמכותה להקל על שכונות ירוקות שנמצאות בחבלים כתומים או אדומים. בשל כך מבקשת העירייה אישור לניהול גמיש במערכת החינוך, כך שהיא תוכל לפתוח בתי ספר לפי מצב התחלואה בשכונה ולא לפי חיתוך בהתאם ליום אחד בשבוע ולהשתייכות לחבלים גדולים שאינם משפיעים על שכונות ספציפיות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מזעזע!

    ההבדלים הברורים בין שכונות מגזר חרדי וערבי שלא מתחסנים ומדביקים בארועים גדולים
    כל שארנחיפה ירוקה.
    הכניסו את הצבא להסביר להם ושוב לא עזר מצפצפים על הכללים ובסופרמרקט חרדיים בהדר קטנים צפופים אין הגבלת אנשים. 30 איש בפנים מדביקים אחד את השני.

  2. דורי

    ראשית עיר על הפנים. תשני את האזורים שלא קשורים בכלל. הכל בגלל החרדים והדתיים הילדים סובלים בבית. גברת ראש העיר תדאגי לאזרחים שלך זה התפקיד שלך!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר