סרן אלי סופר ואל"מ אלעד אדרי (צילום: דובר צה"ל)
סרן אלי סופר ואל"מ אלעד אדרי (צילום: דובר צה"ל)

מצטייני הקורונה של מחוז חיפה בפיקוד העורף

בטקס שקיים מחוז חיפה של פיקוד העורף בהשתתפותו של מפקד המחוז אל"מ אלעד אדרי קיבלו שלושה חיפאים - סרן אלי סופר, רס"ל מירי גורנשטיין ורס"ן רוני אהרון - את פרס מצטייני הקורונה

פורסם בתאריך: 12.2.21 08:03

מחוז חיפה של פיקוד העורף קיים אתמול (חמישי) טקס מצטייני קורונה בהשתתפותו של מפקד המחוז אל"מ אלעד אדרי. מפיקוד העורף נמסר כי לאורך השנה האחרונה עמלו החיילים והקצינים של מחוז חיפה, בסדיר ובמילואים, בצורה מסורה, רגישה ואחראית כדי למלא את משימתם המרכזית – סיוע במאבק הלאומי בנגיף הקורונה במרחב האזרחי. הקצינים והחיילים הגיעו לשטח, הבינו את הצרכים, מצאו פתרונות יצירתיים לבעיות הלא מוכרות שהביא איתו הנגיף, ובו בזמן המשיכו למלא את תפקידם גם בהיבט השגרתי – ההכנה לחירום שוטף.

ואלו הם שלושת המצטיינים החיפאים של פיקוד העורף:

סרן אלי סופר, קצינת מכלול מבצעים בנפת עמקים: סופר התגייסה לפני כחמישה חודשים לשירות מילואים בפיקוד העורף במטרה לקחת חלק במאבק הלאומי ולסייע במאמץ לקטיעת שרשראות ההדבקה. בתפקידה היא אחראית למפות את התחלואה בגזרתה ולהעביר את הנתונים למפקדים ולמקבלי ההחלטות במחוז. היא מנהלת את גרפי התחלואה וגוזרת מהם נתונים שמאפשרים למפקדים לתכנן את דרכי הפעולה הלאה.

בשירותה הסדיר שירתה סופר כמאבטחת אישים בכירים, ובשנת היא 2012 השתחררה מצה"ל, והיום היא אחראית על חדר הבקרה במשמר בתי המשפט בחיפה.

 

סרן אלי סופר (צילום: דובר צה"ל)

סרן אלי סופר (צילום: דובר צה"ל)

 

 

רס"ל מירי גורנשטיין, נגדת משא"ן בגדוד הרפואי של מחוז חיפה: גורנשטיין היא סטודנטית לרפואה, ושירות המילואים תפס אותה בעיצומה של חופשה בחו"ל. כאשר היא קיבלה את שיחת הזימון היא עלתה על טיסה והתייצבה למלחמה הלאומית. במסגרת תפקידה היא אחראית על ניהול כוח האדם בגדוד הרפואה של מחוז חיפה ועל גיוס המילואים, ומשמשת יד ימינו של המג"ד. "אני תמיד משתדלת לעשות שלחיילים ולמפקדים יהיה הכי טוב", היא מספרת.

את השיבוץ בגדוד הרפואה קיבלה גורנשטיין מיד עם סיום שירותה בקבע, וכעבור שלושה שבועות כבר גויסה למילואים שבהם היא נמצאת כבר 11 חודשים. בשירותה הסדיר היא היתה מדריכת אב"כ וחילוץ בפיקוד העורף, שם הכשירה תומכי לחימה במקצועות האב"כ. אביה פיודור צ'רקסוב שירת בגדוד 335 של המחוז – יחידת החומרים המסוכנים – ועל כך היא אומרת: "שירות במילואים בפיקוד העורף הוא סגירת מעגל עבורי. כשהייתי קטנה אבי סיפר לי על חוויות מהמילואים, וכעת יוצא לי לחוות את זה בעצמי".

 

רס"ל מירי גורנשטיין (צילום: דובר צה"ל)

רס"ל מירי גורנשטיין (צילום: דובר צה"ל)

 

רס"ן רוני אהרון, קצין קישור לארגוני החירום בנפת גדור: אהרון התגייס בשנת 1976 לחיל האוויר, שירת במבצע ליטני ובמלחמת לבנון הראשונה, והשתחרר מצה"ל בגיל 45. בשל התפרצות נגיף הקורונה נקראו אנשי מילואים לסייע במאבק הלאומי בנגיף הקורונה, ואהרון בן ה-65 הסכים מיד. כפנסיונר של בנק לאומי הוא מבצע את שירות המילואים בהתנדבות מלאה.

באפריל 2020 הוא גויס לחודש מילואים, ובחודש ספטמבר גויס שוב והקים את מרכז השליטה באום אל-פחם. מאוקטובר הוא משמש איש קשר של הנפה מול המחוז, ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על בקשות, על תיאומים ועל צרכים שעולים מהנפה.

"הקשר עם האזרחים הוא הדבר שאני הכי אוהב לעשות, אני מרגיש שאני תורם", מספר אהרון, "בתפקיד הזה עובדים מסביב לשעון, גם בשבתות ובחגים ולילות, כי המענה לאזרחים והסיוע בתקופה זו אינם פוסקים".

 

רס"ן רוני אהרון (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן רוני אהרון (צילום: דובר צה"ל)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר