שיעור בזום (צילום: shutterstock/Sidney de Almeida)
שיעור בזום (צילום: shutterstock/Sidney de Almeida)

מחר: הלימודים בזום יושבתו, אך רק בחלק מבתי הספר

לא כל בתי הספר בחיפה יקיימו את החלטתה של הנהגת ההורים הארצית להשבית את הלימודים בזום בכיתות ה'-י'. יו"ר הנהגת ההורים ברעות נתי קמושר: "לא נתמוך בשום יוזמה שעושה שימוש בתלמידים, גם לצורך השגת מטרה צודקת ככל שתהיה". יו"ר בבית ספר יסודי: "אין להשבתה שום אימפקט"

פורסם בתאריך: 17.2.21 18:05

"הנהגת ההורים הארצית משביתה את הזום ביום חמישי ליום שלם", כך בישרה אתמול (שלישי) הנהגת ההורים הארצית ליושבי הראש של ועדי ההורים בבתי הספר, "לא ייתכן שהכל כולל הכל יהיה מעל לטובת ילדינו בסדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. שכבות כיתות ה'-י' נותרו שקופים בעיני הממשלה. נתב"ג – 2,000 נכנסים ביום, קניונים – מי שבא ברוך הבא, אולמות תרבות – 300 זרים באולם, מערכת החינוך – לא לקפסולות של 20 ילדים קבועים".

ההנהגה הארצית והיו"ר מירום שיף מוחים על "עלייה של 63 אחוז בדיווחי אובדנות ומסוכנות בקרב ילדים ובני נוער, 40 אחוז נשירה סמויה מהלמידה בזום, ועדיין לא רואים את ילדינו. הילדים לפני הכל".

להחלטה של ההנהגה הארצית לא היתה הסכמה מוחלטת מצד יו"רים בהנהגה היישובית, ונראה כי בקשתו של יו"ר ההנהגה עופר גרין להצטרף למחאה הארצית לא תיענה בכל בתי הספר.

"אני פועלת בניגוד להחלטת הוועד היישובי", אומרת יו"ר של אחד מבתי הספר היסודיים בחיפה, "אני לא מאמינה בשביתות, בעיני זו אלימות. הייתי בעד הפגנה, אבל ללכת ולהשבית את כיתות ה' ו-ו' בזום זה לפגוע ישירות במחנכת ובמורים. זה מראה על חוסר כבוד למורה, זה מראה שדברים נעשים באלימות, ואני נגד השיטה הזו. לשמחתי הרבה, כמעט כל הנציגים בוועד בבית הספר שלי נמצאים באותה דעה כמוני, אף אחד לא מעוניין בזה, ונגמר הסיפור. למה להשבית את כיתות ה' ו-ו' כאשר ביום ראשון הם חוזרים ללמוד? זה מעט מדי ומאוחר מדי".

יש להשבתה הזאת השפעה על מקבלי ההחלטות?

"אין לה שום אימפקט. אנחנו, כמה יו"רים חזקים, רצינו לעשות הפגנה, אבל הבנו שיומיים לפני החזרה ללימודים זה לא ייתן כלום. צריך להיות הגיוניים, ולהפגין בסוף שבוע של סערה זה ללכת עם הראש בקיר".

ומה באשר לתלמידי כיתות ז'-י'?

"עם כיתות ז'-י' זה משהו אחר כי אותם לא מחזירים ללימודים ביום ראשון. לגבי חטיבות הביניים והתיכונים, רובם בעד השבתה ואני יכולה להבין את זה כי הם באת שקופים. שנה שלמה עברה, וכאילו התחלנו עכשיו את הסגר הראשון – כלום לא קרה, כלום לא השתנה. ההתנהלות היא חסרת היגיון. למה תלמידי כיתות א'-ד' לומדים רק חמישה ימים? למה הורידו את יום שישי? אין היגיון. המון דברים נעשים ללא שום היגיון, ומנהלים מבינים שאין היגיון, רק שהם פשוט לא יכולים לדבר על זה בקול רם".

הורים לתלמידים בבית הספר רעות לאמנויות קיבלו היום הודעה מיו"ר הנהגת ההורים נתי קמושר שבה נכתב: "היום הועבר חוזר מהנהגת ההורים הארצית לקיים מחר השבתה של הזום לאות מחאה על קיפוח תלמידי כיתות ה'-י'. חשוב לי לציין שאנו כוועד וכבית ספר לא נשאלנו על כך, וכמובן שלא נתמוך בשום יוזמה שעושה שימוש בתלמידים, גם לצורך השגת מטרה צודקת ככל שתהיה. לפיכך הלימודים יתקיימו מחר כסדרם, וכל התלמידים והמורים יפתחו מחר את הזום לפי מערכת השעות. נקווה שלנוכח המגמה של נתוני התחלואה והאחריות האישית שמגלים כל אחד ואחת מאיתנו, נוכל להיפגש בקרוב גם בבית הספר".

קמושר, מדוע לא תשביתו את הלימודים בזום?

"ההחלטה שלי בשיתוף עם יו"ר הוועד הבית ספרי השש שנתי היא לא לתת גיבוי למהלך הזה מכיוון שיש פה מסר שלדעתי הוא לא ערכי לתלמידים. יש חוק חינוך חובה במדינה וצריך לקיים אותו, לכן אי אפשר לבקש מהתלמידים להפר חוק. לנוכח התנגדויות של כמה חברים בוועד מרכזי לקבל החלטה כזו ללא דיון עם נציגי הכיתות, הוחלט לקיים הערב פגישת זום ולערוך הצבעה".

לא כל ההורים מסכימים איתכם?

"כמו בכל דבר יש כאלו שבעד ויש כאלו שנגד. הערב נקיים שיחת זום כדי לדבר על העניין. זה לא משהו שידענו עליו הרבה זמן מראש, הידיעה הועברה רק היום. מבחינתי, העמדה היא ערכית, וההחלטה היא לא לגבות את החלטת הנהגת ההורים הארצית".

 

 

מנגד, ועד הורי בית הספר הפתוח מצטרף ליוזמה של הנהגת ההורים הארצית להשבית את הלימודים בזום מחר. "ההצטרפות להשבתה נובעת מתפישה חינוכית שילדינו ואנחנו כאזרחים יכולים למחות, לשנות ולעורר את דעת הציבור כאזרחים פעילים במדינה", נכתב בהודעה שנשלחה להורי התלמידים, "כמו כן, חשוב שהילדים ירגישו שהם נראים ושאנו מנסים להיאבק עבורם". כדי לאפשר לילדים מפגש חברתי במקום הזום מציע הוועד שוועדי ההורים של כיתות ה'-ט' יארגנו מפגשים בקבוצות קטנות בבתים מארחים.

לא רק ועדי ההורים חלוקים בדעותיהם אלא גם ההורים עצמם. "לא אשתתף בהשבתת השיעורים בזום, שהם ההצלה שלנו והדבר הכי טוב היום לילדים", אומרת אמא שמתנגדת להשבתה מחר, "תעשו את המלחמות שלכם לא על חשבון הילדים שלנו. אם אתם רוצים לשבות תשבתו בדרכים אחרות, בלי לפגוע בתלמידים שמעוניינים להמשיך ללמוד בזום. אני מעדיפה שהילדים שלי ילמדו מהבית מאשר לסכן אותם ושיסבלו ימים שלמים עם מסיכות בכיתה סגורה. אל תאלצו את כולם לשבות כי לא כולם מסכימים עם הדרך שלכם".

לעומתה, שירלי קרשובר, אם לשני ילדים שהאחד לומד בבית הספר הרצל והשני בבית הספר ליאו באק אומרת: "הילדים הם לא הפקר. למדינה יש תשובה – אין בית ספר, יש זום. המורים סובלים, הילדים ברובם לא מסתדרים עם זה, האלימות עולה, צריכת הסיגריות והאלכוהול עולה, והילדים הופכים לנרקומנים של מסכים וסובלים מבידוד חברתי. הבן שלי בכיתה ז' לא מכיר את המורה, לא את בית הספר ולא את התלמידים. ברור לי שחלה הידרדרות נפשית אצלו. זה לא נורמלי".

מוועד ההורים היישובי נמסר: "הוועד היישובי תומך באמירה החד משמעית שטובת ילדינו עומדת מעל הכל. אנו מצטרפים מחר, כהורים המשמיעים את קול ילדיהם למקבלי ההחלטות, לשביתת הזום, ומבקשים מכם, ההורים, להצטרף אלינו. אתם מוזמנים לדברר לילדים שלנו את המשמעות של המעשה ואת העובדה שהם לא שקופים ולכן אנו פועלים למענם. הילדים הם לפני הכל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליז

    צריך להשבית את הלימודים בכל הארץ בזום , הכל נעשה עקום וחסר הגיון הילדים והמורים הפכו לשפניי נסיונות של מערכת החינוך והנזק הוא כבר בלתי הפיך .
    זה פשוט בזיון שעושים הכל כדי שחלילה לא ילמדו בחופשים שאף אחד כבר ממש לא זקוק להם, עד שהמערכת תחזור לשגרה ייצאו לחופש הגדול ושוב הילדים יילכו לאיבוד. חייב שינוי משמעותי ותמיד במערכת לגביי כל החופשים של מערכת החינוך ודחוף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר