פרופ' ניצה בן דב
פרופ' ניצה בן דב

כלת פרס ישראל: פרופ' ניצה בן דב

פרופ' ניצה בן דב מאוניברסיטת חיפה תוכתר ככלת פרס ישראל לחקר הספרות העברית והכללית לשנת תשפ"א. בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי בן דב הגיעה להישגים במחקרי הספרות העברית מהיבטים אוניברסליים והשוואתיים, תוך בחינת הספרות העברית החדשה והעתיקה מול יצירות הספרות הגדולות של העולם המערבי

פורסם בתאריך: 18.2.21 07:42

שר החינוך יואב גלנט הודיע אתמול (רביעי) על זכייתה של פרופ' ניצה בן דב מאוניברסיטת חיפה בפרס ישראל לחקר הספרות העברית והכללית לשנת תשפ"א. בראש ועדת הפרס עמדה פרופ' עליזה שנהר, וחברותיה היו פרופ' יפה ברלוביץ ויהודית רותם.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי "פרס ישראל לחקר הספרות העברית מוענק לפרופ' בן דב מאוניברסיטת חיפה, אשר הגיעה להישגים במחקרי הספרות העברית מהיבטים אוניברסליים והשוואתיים, תוך בחינת הספרות העברית החדשה והעתיקה (מקרא) המתכתבת עם יצירות הספרות הגדולות של העולם המערבי".

עוד הדגישה הוועדה כי ספרה האחרון של בן דב "חיי מלחמה" מפלס דרך בקריאה העמוקה של השתקפות המלחמות החל ממלחמת העולם הראשונה וכלה באינתיפאדה השנייה, לאורך ארבעה דורות של כתיבת פרוזה ישראלית. מחקריה בחקר כתביו של ש"י עגנון הם פריצת דרך משמעותית בהבנת יצירתו של הסופר זוכה פרס נובל, ויכולתה הייחודית להנגיש את הספרות העברית לקורא הישראלי, תוך קריאה עמוקה של טקסטים ויכולת השוואה אינטרטקסטואלית, היא מרשימה. רבים ממחקריה תורגמו לשפות זרות, והיא הקימה באוניברסיטה תוכנית לימודי נשים ומגדר לתואר השני וייסדה את סדרת ההרצאות "בדרכן".

 

 

בן דב נולדה בתל אביב בשנת 1950, בת בכורה לדב ופאולינה פרוכטמן, שניהם ניצולי שואה. היא למדה בתיכון חדש בתל אביב, שירתה בנח"ל, שם הכירה את בעלה ד"ר יוסי בן דב, לימים מנכ"ל בית הספר הריאלי. היא למדה לתואר ראשון בספרות עברית ובמקרא באוניברסיטה העברית בירושלים, ויצאה ללימודים מתקדמים באוניברסיטה של קליפורניה בברקלי, ארצות הברית, בשנת 1976. לאחר סיום הדוקטורט היא לימדה עברית וספרות עברית באוניברסיטת פרינסטון, ארצות הברית. בשנת 1990 היא קיבלה משרה של מרצה בכירה באוניברסיטת חיפה בהזמנתו א.ב. יהושע, שם לימדה וחקרה עד יציאתה לגמלאות בשנת 2019 כפרופסורית מן המניין.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה השמחה ומה הששון? פרופ' ניצה בן-דוב ואוניברסיטת חיפה נתבעים, בימים אלה, בבית הדין לענייני עבודה בחיפה בגין התעמרות, הוצאת לשון הרע ופיטורין לא חוקיים של מרצה שעבד אצל פרופ' בן-דוב בתכנית ללימודי תרבות במשך שנתיים ותובע כעת 268,200 ש"ח. תבררו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר