חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)
חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)

משרד הפנים בודק הליך הקצאת שטח בחוף כאן

הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא בודק אם עיריית חיפה פעלה בהתאם לנוהל ההקצאות בהליך הקצאת שטח בחוף כאן בקרית חיים לשתי עמותות שיפעילו במקום מועדון גלישה וספורט ימי, וזאת מכיוון שלשתיהן אין אישור ניהול תקין. שתי העמותות שלא זכו בהקצאות מחזיקות באישור כזה

פורסם בתאריך: 8.3.21 07:57

משרד הפנים בודק אם עיריית חיפה פעלה בהתאם לנוהל ההקצאות בהליך הקצאת שטח בחוף כאן בקרית חיים לשתי עמותות שיפעילו במקום מועדון גלישה וספורט ימי. הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא פנה לעירייה בנושא וביקש הסברים על הליך ההקצאה, וביום שלישי הוא ערך סיור במקום ביחד עם נציגים של העירייה.

במרץ אשתקד אישרה מועצת העיר את הפרוטוקול של ישיבת ועדת ההקצאות שהתקיימה ב-12 בפברואר 2020 בראשותו של המנכ"ל לשעבר איתן שטיאסני והשתתפו בה הגזבר לשעבר ג'קי ואקים, מהנדס העיר אריאל וטרמן, עוזרו נועם דביר, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, מנהלת אגף הנכסים פנינה פז, מנהל המחלקה לתקציב רגיל צחי זקס, מנהלת בכירה ביחידה לתכנון שירותי ציבור רינת שלקמן מור והיועצת המשפטית לוועדת ההקצאות עו"ד יאנה רודמינסקי.

מהפרוטוקול עולה כי בקשת הקצאה היא לשטח של 200 מ"ר בחוף כאן שישמש מועדון גלישה וספורט ימי לתקופת הקצאה של שלוש שנים. התכנון הוא להציב במקום ארבע מכולות ששטחן יהיה 60 מ"ר – 30 מ"ר לכל עמותה – עם סככת צל, ונוסף על כך יוצבו שירותים כימיים שיסופקו על ידי העירייה. המכולות אמורות לשמש לאחסנת הציוד, למשרד ולכיתה קטנה, והצבתן דורשת הוצאת היתר בנייה שתהיה באחריותה של כל אחת מהעמותות שייבחרו.

לפי הפרוטוקול, ארבע עמותות הגישו בקשת הקצאה – אל הים, רואים את האופק בים, מעופפי הים וגולשי העפיפון בישראל. הבקשות להקצאה הועברו לבחינתו ולהמלצתו של היועץ לענייני שיט וים במנהלת 2030 איתן קרבצ'יק, שכתב בחוות דעתו: "העמותות מעופפי הים וגולשי העפיפון בישראל עוסקות בקידום ובפיתוח ענף גלישת העפיפונים (קייט סרפינג; ב"כ) משנת 2007 במרכז הימי בקרית ים, אשר נמצא במרחק של שני ק"מ צפונית לחוף המיועד להקצאה, והן עומדות בכל תנאי הסף פרט לסעיף 'פעילות זהה בקרבת מקום'. קיים אצלי חשש כי אם העמותות גולשי העפיפון ומעופפי הים יזכו, ייווצר מונופול בתחום גלישת העפיפונים באזור. הפעילויות והלקוחות יופנו למרכז בקרית ים, ורצוננו הוא לפתח את הפעילות בחיפה".

הוועדה החליטה לאשר את בקשות ההקצאות של העמותות אל הים ורואים את האופק בים "לאחר בחינת הבקשה ובהתאם למסמכים שהובאו בפניה וההמלצות מהגורמים המקצועיים הרלוונטיים", והמליצה "לדחות את בקשתן של העמותות מעופפי הים וגולשי העפיפון בישראל". ההמלצה הותנתה ב"הכרזה והסדרה סטטוטורית ופיזית של החוף, ובאישורו של שר הפנים את המלצותיו של המפקח כי החוף אסור לרחצה". האישור ניתן, וההקצאה אושרה כאמור במועצת העיר ב-3 במרץ 2020.

 

 

לפי "גיידסטאר – אתר העמותות של ישראל", לעמותת אל הים שהוקמה בשנת 2019 אין אישור ניהול תקין בתוקף או דיווח רשמי באחת או יותר משלוש השנים האחרונות, ולעמותת רואים את האופק בים, שגם היא הוקמה בשנת 2019, יש אישור על הגשת מסמכים שניתן לעמותות שטרם מלאו שנתיים לפעילותן הרציפה, ולכן היא לא יכולה לקבל אישור ניהול תקין, וכן אישור על דיווחים כספיים. לעומת זאת, לעמותת מעופפי הים שהוקמה בשנת 2007 ולעמותת גולשי העפיפון בישראל שהוקמה בשנת 2003 יש אישור ניהול תקין ואישור על דיווחים שנתיים.

בעקבות תלונה שהוגשה למשרד הפנים החל חנא לבחון את ההליך ודרש הסברים. הסוגיות המרכזיות שעלו הן היעדר אישור ניהול תקין לשתי העמותות אשר להן אושרה ההקצאה והדוח הכספי שרק אחת מהן הגישה. באשר לעמותת אל הים טענה העירייה כי הרשות רשאית לפטור מדיווח גוף שטרם מלאו שנתיים לפעילותו, ובאשר לשאלת אישור הניהול התקין נטען כי שתי העמותות הגישו לרשם העמותות את המסמכים הדרושים לקבלת אישור כזה. גורמים במשרד הפנים אומרים כי העירייה התבססה על סעיף בנוהל ההקצאות שלפיו גוף שהוקם בשנה שבה הוא הגיש בקשת הקצאה, ומשום כך לא יכול להמציא אישור ניהול תקין ודוחות כספיים, יגיש תוכנית ביצוע עם אומדן הכנסות והוצאות ואישור של רואה חשבון על כך שהניהול בעמותה הוא תקין.

בעקבות ההתדיינות בין הצדדים ערך כאמור חנא סיור במקום, והוא אמור למסור את חוות דעתו בנושא.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בבדיקה מקיפה שנערכה על ידי היועצת המשפטית לעירייה לא נמצאו כל פגם או דופי באישור ההקצאה שנבחנה ואושרה על ידי כל הגורמים המקצועיים, בהתאם לקריטריונים הקבועים בנוהל הקצאות ותנאי הסף שאושרו במועצת העיר".

תגובתו של משרד הפנים לא התקבלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. די לבירוקרטיה המשפטפטנית

    מדינה שקוברת את עצמה בבירוקרטיה ומשפטפטת.
    במקום עשייה, הכל בדיונים ובדיקה משפטית על עצם העשייה. זה האסון.

  2. זיאד

    חשוב מאד שהממונה על מחוז חיפה ביקר בעצמו במקום – על מנת לבדוק האם לזוכות יש אישור ניהול תקין… כן ירבו ממונים שכאלה.

  3. חיפאי שנמאס לו

    אף אחד לא חושב שזה מוזר ששתי העמותות שזכו הוקמו רק 2019 קצת לפני פרסום המכרז?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התייחסות לחיפאי שנמאס לו – לא יותר מוזר ששתי עמותות המנוהלות ע"י אותו אדם ומנהל מועדון יחיד בקריות (בקריית ים) יהיה גם בקרית חיים, זה מוזר!!! גם כך שנים שהוא מונופול!!
    הגיע הזמן שתהייהתחרות ותחחרות בריאה!

  5. תגובה לאנונימי

    קריית ים הפכה לאימפריה של ספורט ימי בארץ כנראה שהחברה שם יודעים מה הם עושים. אני מכירה נער שהחיים שלו ניצלו בזכות הפעילות של המועדון בקרית ים שאימץ אותו בחינם, אם היו מחפשים רופא כולם היו מחפשים את זה עם הקבלות והניסיון ולא בוחרים סטודנט לרפואה שיתלמד עליך כדי שתהיה תחרות בריאה, גוף מקצועי ומנוסה זה האינטרס של התושבים והעיר ולא איזה קומבינה כלשהי אבל כנראה שראש העיר מעדיפה קומבינות

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא מבוצע על ידי המערכת שלכם תחקיר רציני ולא יוצרים קשר עם העמותות ושומעים מה יש להם לומר? ותאמינו לי אנשי מערכת יקרים, שיש הרבה מה לשמוע….
    נקודה למחשבה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר