יואל לוי ׁׁ(צילום: KBS)
יואל לוי ׁׁ(צילום: KBS)

המאסטרו שמונה למנצח של הסימפונית חיפה

המנצח הבין לאומי יואל לוי, שנחשב לאחד מגדולי המנצחים הישראלים ובעל קריירה בין לאומית עשירה, נענה לפנייתה של הנהלת אתו"ס ומונה למנצח של התזמורת הסימפונית חיפה וליועץ לתוכניות המוזיקליות. מ"מ מנהל הסימפונית יאיר משיח: "לוי סוגר מעגל. חזוננו הוא להוציא את שמעה של התזמורת בארץ ובעולם"

פורסם בתאריך: 14.3.21 11:26

המנצח הבין לאומי יואל לוי מונה למנצח התזמורת הסימפונית חיפה וליועץ לתוכניות המוזיקליות. לוי, שנחשב לאחד מגדולי המנצחים הישראלים ופנה לקריירה בין לאומית, נענה לפנייתה של הנהלת אתו"ס – התאגיד העירוני לאמנות, תרבות וספורט שמנהל את התזמורת לתרום לה מכישרונו כמנצח וכמנהל תזמורות סימפוניות ברחבי העולם.

לוי נולד ברומניה בשנת 1950, עלה לארץ עם משפחתו בגיל חודש וגדל בחיפה. הוא למד באקדמיה למוזיקה בירושלים ובאקדמיה למוזיקה בתל אביב, שם השלים תואר שני בהצטיינות. כמו כן הוא למד בסיינה וברומא שבאיטליה, בהולנד ובבית הספר גילדהול למוזיקה ולדרמה בלונדון. לוי זכה בפרס ראשון בתחרות מנצחים בבזנסון, צרפת, בשנת 1978, ובתחילת שנות ה-80 שימש מנצח הבית של התזמורת הסימפונית של קליבלנד, ארצות הברית.

בשנים 2000-1988 הוא שימש המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של אטלנטה, ארצות הברית, ובין השנים 2001 ל-2007 הוא שימש המנצח הראשי של תזמורת ברוסל פילהרמוניק. במקביל הוא מונה בשנת 2005 למנצח הראשי של התזמורת הלאומית הצרפתית איל דה פרנס בפריז לתקופה של שבע שנים. לוי גם היה למנצח הישראלי הראשון שמונה למנצח אורח ראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. בשנים 2019-2014 הוא היה המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית , KBS בדרום קוריאה.

 

 

בשנת 1997 הוענק ללוי תואר דוקטור לשם כבוד באמנויות מטעם אוניברסיטת אוגלת'ורפ באטלנטה, ובשנת 2001 הוענק לו תואר אביר מסדר האמנויות – אחד מהתארים היוקרתיים שאותם מעניקה ממשלת צרפת. בשנת 1991 הוא ניצח על התזמורת הפילהרמונית של שטוקהולם בטקס הענקת פרסי נובל.

מ"מ מנהל הסימפונית יאיר משיח: "אנו שמחים וגאים על הזכות לעבוד בשיתוף עם מנצח מהשורה הראשונה בעולם. כחיפאי שהחל את דרכו כמוזיקאי בעיר, מאסטרו לוי סוגר עכשיו מעגל. חזוננו הוא להוציא את שמעה של התזמורת הסימפונית חיפה בארץ ובעולם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר