חציית כביש מסוכנת (צילום: עמותת אור ירוק)
חציית כביש מסוכנת (צילום: עמותת אור ירוק)

115 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בחיפה ב-2020

מעמותת אור ירוק נמסר כי חמישה מהולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בחיפה בשנת 2020 מצאו את מותם. בעשור האחרון (2020-2011) נפגעו בעיר 1,704 הולכי רגל, ש-45 מהם נהרגו ו-336 נפצעו באורח קשה. מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה: "בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל"

פורסם בתאריך: 21.3.21 09:35

מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי בחיפה נפגעו 115 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2020, כאשר חמישה מהם נהרגו. בעשור האחרון (2020-2011) נפגעו בעיר 1,704 הולכי רגל, ש-45 מהם נהרגו ו-336 נפצעו באורח קשה.

בשנת 2020 נהרגו בתאונות דרכים בישראל 83 הולכי רגל, שרובם המוחלט – 69 – נהרגו בתחום העירוני. בעשור החולף נפגעו 32,653 הולכי הרגל בתאונות דרכים, כאשר כ-31,100 מהם נפגעו בתחומי הערים והיישובים.

מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה: ב-59 אחוז ממעברי החציה שנבדקו לא היו פסי האטה לפני המעבר; ב-52 אחוז לא היה שילוט המתריע על הימצאותם של הולכי רגל; 38 אחוז היו דהויים או מחוקים; ב-23 אחוז לא היתה תאורה ולא היו קיימים פנסי רחוב; וב-18 אחוז לא היתה הנמכת מדרכה אשר חיונית לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים או המסייעים לעגלות ילדים לחצות את הכביש.

 

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל – זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הרשויות המקומיות למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר את התשתית בהם. במקביל יש להגביר את האכיפה ואת הנראות המשטרתית ברחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולעשות את ההבדל בין חיים למוות. הכי קל להאשים תמיד את הגורם האנושי, אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל ותתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צודק 100%

    כי מהנדסי התחבורה ביפה נוף היו עסוקים בשוד הקופה העירונית לגשרים מעקפים מחלפים…
    הולכי הרגל וקנה מידה של רחוב לא עניין אותם.
    לען קבלנו את הטרגדיות של תחנות המטרונית או רחוב אבן גבירול שהביאו למוות של הולכי רגל רבים

  2. הפקרת הנושא בעירייה

    האם יש לעיריית חיפה תוכנית עירונית לטיפול דחוף בסימון מעברי חצייה ושיפור בטיחות הולכי רגל? למה יש רמזור ירוק להולכי רגל בפנייה מהנביאים מהנביאים להרצל במקביל לירוק לרכבים? מי אישר פטנט מסוכן כזה? כמה כאלו יש בחיפה ולמה?
    בבקשה תדרשו תשובה מהעיריה ולמה אין תוכנית כזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר