"מה? חזרנו לשנת 47', כשלא היו תשתיות ביוב במדינת ישראל?". השלולית בזלמן שניאור (צילום: חגית הורנשטיין)
"מה? חזרנו לשנת 47', כשלא היו תשתיות ביוב במדינת ישראל?". השלולית בזלמן שניאור (צילום: חגית הורנשטיין)

סיוט ברחוב זלמן שניאור: החיים בתוך שלוליות מים

צינור המים המנקז את מי הגשמים בבניין שנבנה במסגרת תמ"א 38 לא חובר משום מה למערכת הביוב העירונית, והמדרכה מוצפת במים. דיירי הבניינים הסמוכים ועוברים ושבים נאלצים להלך בתוך שלוליות. "בן אדם יכול בקלות להחליק וליפול", אומרת תושבת השכונה

פורסם בתאריך: 25.3.21 16:33

זה חמישה חודשים, שדיירי רחוב זלמן שניאור בבניינים 56-54 מתלוננים על שלוליות מים שמכסות את המדרכה הצרה בבניין הסמוך להם, בזלמן שניאור 1-3; בניין חדש שנבנה במסגרת תמ"א 38. לטענת הדיירים, המים מוזרמים באופן תדיר לרחוב, מה שמקשה עליהם את המעבר.

"נראה שהקבלן לא חיבר צינור ניקוז מים למערכת הביוב העירונית", אומרת תמי אמיר, יו"ר ועד הבניינים הסמוכים ונציגת הדיירים, "וכל העוברים והשבים סובלים, לא רק הבניינים שלנו. זו פשלה רצינית, המים זורמים למדרכה ומשם לרחוב אינטרנציונאל. המדרכה שם צרה יחסית וזה לא מיטיב עם הולכי הרגל. בכל פעם שאנחנו יוצאים לסופר, או כשאנחנו מביאים ומחזירים את הילדים מאזור בית הספר פיכמן, אם זה לגנים שם או למתנ"ס, אנחנו נאלצים לעבור בתוך השלוליות".

בפני מי התלוננת?

"זה סיפור של כחמישה חודשים, וכבר כתבתי לכל מי שצריך – למוקד העירוני, לראש העיר באופן אישי, למדור פניות הציבור. מלבד זה שאני מקבלת נומרטור של הפנייה שלי, שזה מספר אוטומטי של המערכת על כך שהפנייה התקבלה, אף אחד לא יודע להשיב לי מה הסיפור של הצינור הזה. אנחנו נאלצים לעבור עם הסלים ועם הילדים בתוך השלוליות ובקלות בן אדם יכול להחליק וליפול. זו לא רק בעיה תברואתית קשה, כי עוד מעט קיץ ויגיעו לפה נחילים של יתושים ומעופפים אחרים, זו גם בעיה בטיחותית. המים יצרו שקע באספלט וזה פשוט מסוכן".

 

 

במוקד העירוני לא ענו?

"פעם אחת מישהי אמרה לי שהבעיה ידועה ושהם ישלחו פקח שייתן לקבלן דוח. הבעיה היא אקוטית, משום שאם לא הייתי פונה כמה פעמים לעירייה, הייתי אומרת מילא. אבל עשיתי כל מה שצריך לעשות, אבל אף אחד לא מטפל ואף אחד לא עושה כלום. זה פשוט מחדל, לא יכול להיות שמחכים שיקרה משהו חמור, ואז מישהו שם יתעורר. זה לא הגיוני. ניתן לזה להתיישן כמו עם חזירי הבר? כשיש ריג'קטים, חובה לטפל בהם. מה? חזרנו לשנת 47', כשלא היו תשתיות ביוב במדינת ישראל? מה זה צריך להיות, ככה זה יישאר תמיד? הקבלן לא יודע לחבר צינור מי שופכין לביוב? אני לא מצליחה להבין. איך בכלל נתנו להם טופס 4?".

"אף צד לא לוקח אחריות". שלולית בזלמן שניאור (צילום: חגית הורנשטיין)

"אף צד לא לוקח אחריות". שלולית בזלמן שניאור (צילום: חגית הורנשטיין)

מה אומרים הדיירים בבניין? ניסית לדבר עם הקבלן?

"אני לא אתקשר אליו, זה ניגוד אינטרסים מבחינתו. מה הוא יגיד לי? הוא לא יענה לי. אני יודעת מאחד הדיירים שהוא בעל דירה בבניין ושהעירייה יודעת שיש שם מחדל של הקבלן, אבל לא עושים כלום, מלבד לשלוח פקחים. כנראה שלטיפול בבעיה יש עלות גבוהה ואף צד לא לוקח אחריות על תיקון המצב. לעירייה צריך להיות אכפת אם המים זורמים בשטח המוניציפאלי, במיוחד אם זה מי ניקוז או ביוב גלוי. מה שאותי מכעיס זה שפניתי ישירות אל ראש העיר ולא קיבלתי מענה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר במערכת ניקוז מי גשם (ולא ביוב) של בנין חדש. חיבור הניקוז הפרטי למערכת העירונית מחייב תיאום עם גורמי חוץ עירוניים נוספים שלהם תשתיות במקום. השלמת החיבור למערכת הניקוז העירונית תבוצע לאחר חג הפסח עם קבלת האישורים הנדרשים".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יועץ לעינייני עבודות רסר

    מנהל ההנדסה לא מתפקד. עירייה של עיר כל כך גדולה לא מסוגלת לבצע עבודות רסר. אין שום סיבה שהדבר הזה יידחה כל כך הרבה זמן.

  2. שגיא

    מוטב היה שמי שכותב את הכתבה מבין משהו בהנדסה. על פי החוק אסור לחבר צינור מי גשם לביוב אלא אם כן מדובר בשטח הקטן מארביעים מטר מרובע.

  3. דייר באינטרנציונל.

    הניקוז שנשפך לכביש מגיע ממשאבת טבילה בעומק החניונים התת קרקעיים. הקבלן הסורר לא טרח להכניס את הצינור לקצהו השני של הכביש ,שם ישנה בריכה לניקוז מי גשמים.לאחר פניות רבות למוקד העירייה ומשלא נעניתי, הגעתי למסקנה ולחסום את הצינור עם חומר איטום רציני,ואז נראה שלא יזוז משהו.

  4. כשלון אחר כשלון .

    מהנדס עיר בלאי.
    מנהל הנדסה לא מתפקד.
    אין פיקוח על הבניה.
    אין אכיפה של דברים בסיסיים בהיתרים.

  5. חחח

    מחר נקבל ידיעה:
    קליש מינתה את צוק לאחראי צינורות ושלוליות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר