החי פארק בקרית מוצקין (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)
החי פארק בקרית מוצקין (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)

בקשה לצו מניעה זמני נגד החי-פארק בקרית מוצקין

את הבקשה הגישה עמותת תנו לחיות לחיות לבית משפט השלום בחיפה בעקבות ההתעללות בסוסי הפוני והגמלים שנחשפה ביום שלישי האחרון, כאשר הסוסים והגמלים הועבדו במשך שעות ארוכות. העמותה מבקשת צו מניעה זמני נגד הפעלת אתר הרכיבה ונגד הכנסת בעלי חיים חדשים עד אשר יתוקנו הליקויים

פורסם בתאריך: 2.4.21 12:02

עמותת תנו לחיות לחיות פנתה אתמול, חמישי, לבית משפט השלום בחיפה בבקשה למתן צו מניעה זמני נגד הפעלת אתר הרכיבה על סוסי הפוני והגמלים בחי פארק בקרית מוצקין ונגד הכנסת בעלי חיים חדשים, עד אשר יתוקנו כל הליקויים הנוגעים להחזקת בעלי החיים במקום. הבקשה הוגשה בעקבות ההתעללות בסוסי הפוני והגמלים שנחשפה ביום שלישי האחרון. הסוסים והגמלים הועבדו במשך שעות ארוכות תוך גרימת סבל רב. את הבקשה הגישה לבית המשפט עו״ד שחר אהרוני מהמחלקה המשפטית של העמותה.

לעתירתה צירפה העמותה תיעוד, שהועבר אליה בחודשים האחרונים, בין היתר של אזורי מחיה מלוכלכים ומוזנחים של בעלי החיים, התעללות מתמשכת מצד המבקרים בארנבונים ללא צוות שישמור על בעלי החיים, זוהמה באזור המחיה של התנינים והתוכים, המואכלים בחטיפים על ידי הקהל, מקרי מוות שנגרמו, ככל הנראה מהשארת בעלי החיים בתא אחד עם בעל חיים תוקפני. כך למשל, יעל אחד מצא את מותו בפארק לפני מספר חודשים לאחר שהותקף על ידי ידי יעל אחר, ואילו למור אחד נמצא מת כשעל גופו סימני הכשה.

 

 

בעתירתה טוענת העמותה, כי גם את בעלי החיים שמתו בפארק, לא מוצאת הנהלת הפארק לנכון לפנות כנדרש. כך, למשל, לטענת העמותה, גופת יעל שנמצא מת בפארק הושלכה לפח בלי שטופלה כראוי, ואילו ברבור שחור אחד פשוט "לא נמצא", לדברי הנהלת הפארק.

גם תנאי הפעילות של סוסי הפוני במקום, שנחשפו השבוע, מפורטים בעתירה בצירוף תצהיר המבהיר, כי בניגוד ל"סידור העבודה" של הסוסים שנמסר לעמותה, שבו נטען כי סוסי הפוני אמורים היו לעבוד בין השעות 09:30 ל-12:30 בלבד, הם עבדו עד השעה 14:00 לפחות וככל הנראה גם מעבר לכך, ללא מנוחה כנדרש, ללא מים ומזון זמינים ובהעדר תנאי מחיה מינימליים הנדרשים בחוק.

מנכ"לית תנו לחיות לחיות, יעל ארקין: ״המצב בחי פארק בקרית מוצקין מזעזע, ואין זו הפעם הראשונה שאנו מתריעים על כך ואף אחד לא עושה דבר בנדון. לו הייתה מוקמת עוד היום רשות לאומית להגנת בעלי החיים, אני מאמינה שמחזות אלה לא היו נשנים עוד".

יצוין, כי ביום שלישי השבוע, עם חשיפת הפרשה, הורה ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, להפסיק לאלתר את הרכיבה והורה לרשת המתנ"סים, המפעילה את החי פארק, לבחון מחדש את כל הסוגיה.

מרשת המתנ"סים נמסר בתגובה, כי ניתנה הנחיה להפסיק מיידית את הפעילות המדוברת עד לבירור העניין.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. מת -- פארק !! צורי ,דחוף להפסיק את הרכיבה על בעלי חיים !!

    זה הגן חיות היחיד שיש רכיבה על פוני וגמלים מסכנים לשם בצע כסף !!! מספיק . זה מיותר. ב 2021 אין צורך להתעלל בהם. דיי !!!
    גמל מתוסכל כבר נשך בעבר ילדה שרכבה שם…

  2. אני

    כל הכבוד להם!!! שיבטלו את הרכיבה על החיות המסכנות לאלתר. אגב גם בגן החיות בחיפה המצב לא מזהיר, החיות מתבוססות בחרא עד הברך ובריכות המים בכלובים מטונפות ומלאות ירוקת

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר לחשוב שבטבע בעלי החיים האלו נמצאים בתנאים נאותים יותר….

  4. לילי

    הגיע הזמן להפסיק להתעלל בבעלי חיים. מקומם בטבע ולא בכלובים או בין גדרות. פיל צריך לחיות בעדר ולא באומללות. שחררו את החיות!!!!

  5. הככי

    חייב גם בעכו לעצור את כרכרות הסוסים המסכנות שכבר אין להם כוח לסחוב כמויות אנשים!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד אני ממש הזדעזעתי לקרוא את הכתבה גם התקשרתי אליהם למחות על ההתעללות הפוני ממש סיוט

  7. נולי

    סליחה כן אבל זה קצת מזכיר לי שואה שאני רואה את הדברים האלה

  8. אבא משה

    נכון מאוד. לסגור את החמדנות וההתעללות בבעלי החיים לאלתר. רכיבה על בעל חיים תמורת כסף? תחשבו על זה. זו לא מונית, זו חיה עם רגשות. זיכרו את "מצוות פריקה" ופירקו את החיה ממסעה לאלתר! לשלוח את המפעילים למעצר! כל המתעלל בבעל חיים דינו חמור בתורה, רק בארץ ישראל אבותינו, עובדים הפוך!

  9. ראמי מהצפון

    לא יואמן כמה פתטי אפשר להיות במקום לגונן על אנשים שעובדים פי מאה יותר קשה בתנאי עבדות אתם מגוננים על הגמלים וכו.. הרי המתמחים למשל בבית חולים שמטפלים בכם ולא בבהמות עובדים ברצף 26 שעות ולא ראיתי שום סמפתיה אמיתי כלפיהן ולא לילדים מתחת לגיל 18 שעבודים עשרות שעות בתמורה פעוטה אם זו לא עבדות מה כן
    תם ולא נשלם

  10. תושב מוצקין

    טוב מאוד!! אבל זה מעט מידיי ומאוחר מידיי.
    צריך לסגור את הגן חיות הזה. כואב הלב השרירים את החיות ששם ואיך הם חיות.

  11. ציפור

    לסגור את הפארק לאלתר. אסור לחנך ילדים להתעלל בבעלי חיים ,זה כנראה מה שקורה בפארק הזה.

  12. תושבת מוצקין

    לא רק הסוסים והגמלים סובלים, הייתי שם עם יילדי וראינו פינגוונים בלי נוצות חשופי עור בלי מים בבריכה ביום שרבי פשוט סבל לעיניים וללב!!!

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המרכז הזה להתעללות בחיות צריך להסגר, ויפה שעה אחת קודם. אין כל צורך להתעלל בבעלי החיים. פשוט שיטפחו את הפארק ללא בעלי חיים. את בעלי החיים יש להעביר למקומות בהם יוכלו לחיות בטוב – חי,בר, טבע, וכל מקום ראוי אחר. כל גני החיות הפכו למצמררים ומיותרים

  14. אנונימי

    הפארק חי מקום מאוד עצוב, פשוט עצוב החיות בכלובים קטנים הטיגריס כבר היה מתאבד מדיכאון אם היה יכול ובל נשכח את הספארי ברמת גן שמזעזע גם כן.

  15. או

    בטוח שמי שעומדים מאחורי זה אלו קבלנים שרוצים לבנות עוד כמה בנייני מגורים על גן החיות .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר