"זה משהו שנפל עלינו כרעם ביום בהיר". חנן ואורית ממן (צילום: האינסטגרם של אורית ממן רדה)
"זה משהו שנפל עלינו כרעם ביום בהיר". חנן ואורית ממן (צילום: האינסטגרם של אורית ממן רדה)

כדורגלן העבר ברוך ממן: "בשביל הבת שלי אעשה הכל"

אורית ממן רדה, בתו של ברוך ממן ואחותו של שחקן הפועל חיפה, חנן ממן, נאבקת במחלת הסרטן. כדי לנצח את המחלה היא זקוקה לתרופה שמחירה 300 אלף שקל בחודש. "אני מבקשת כסף, כדי להמשיך להיות", כתבה אורית בדף הפייסבוק שלה

פורסם בתאריך: 5.4.21 18:07

"מכירים את זה שמציעים לך עזרה, מכירים את זה שקשה לבקש עזרה, את זה שזה מרגיש נפלא לתת לאחר?", כתבה אורית ממן רדה בעמוד הפייסבוק שלה, "כל השנים של ההתמודדות הציעו לעזור לי וביקשו ממני לא להסס לבקש. היססתי לבקש. היו מעטים שהרגשתי בטוחה לבקש עזרה, תמיכה, אהבה. לא עוד. הפעם אני מבקשת את עזרתכם. ואני מרשה לעצמי לבקש. אני מרגישה בטוחה לבקש. אני מבקשת רק ממי שיכול לתת. ברור לי שזו תקופה קשה לעולם וכמעט לכולם".

ממן רדה, 43, אמא לשתיים, חלתה ב-2016 בסרטן בשלפוחית השתן. במהלך שנים אלו וכדרך התמודדות היא  כתבה ספר בשם "יומן בריאות", המדבר על לברוא את עצמנו מחדש. בבלוג שפתחה היא כותבת על השינויים שהיא עוברת ועל החיים בצל המחלה. בדברים שהיא פרסמה היא ציינה שבמהלך השנתיים האחרונות היא טופלה בתרופות אשר הרעו את מצבה, אך מחודש ינואר האחרון, היא מטופלת בתרופה בשם PADCEV שאינה כלולה בסל הבריאות.

ממן רדה הוסיפה: "אני מבקשת כסף, כדי להמשיך להיות. אני מבקשת מימון לתרופה שאני מייבאת מארה"ב בחודשים האחרונים. התרופה שינתה את מצבי קיצונית ומאפשרת לי חיים טובים. עוד לא קיבלתי שקל ואני להוטה לתת, להחזיר בחזרה ועם זאת חשוב להעביר שאני בהחלמה וזקוקה לכל אנרגיה טובה ואתן כמיטב יכולתי".

אורית ממן רדה (צילום: דף הפייסבוק של אורית)

אורית ממן רדה (צילום: דף הפייסבוק של אורית)

סיפורה של ממן רדה נחשף הבוקר בעקבות פוסט שכתב אחיה חנן ממן, כדורגלן הפועל חיפה, שהסביר מדוע המשפחה פונה למימון המונים. למי שלא יודע, השניים הם ילדיו של דליה וברוך ממן, כוכב העבר של מכבי חיפה.

ברוך ממן, ספר מה עובר עליכם.

"זה משהו שהוא מעבר לספורט, או לכל אירוע אחר. זה משהו שנפל עלינו כרעם ביום בהיר, אבל הבת שלי היא ילדה אמיצה מאוד. היא הסתדרה עד עכשיו במשך חמש שנים לבדה, בכוחות עצמה, ואני שמח שהיא מוציאה את העניין לאור – לבקש ולא להתבייש. אנחנו מתפללים לאלוהים שזה יחזיק מעמד לפחות עד סוף השנה, עד שהתרופה תיכנס לסל הבריאות. זה בא אחרי סבל מאוד גדול וסוף סוף אורית מתחילה להתאושש. המחלה בשלב חמור והתרופה הזו היא מצילת חיים".

פניתם למימון המונים, כי אלו סכומים אסטרונומיים?

"את התרופה הזו רוכשים בארה"ב, והיא עולה 300 אלף שקלים לחודש. אורית חברה לאיזו עמותה ועכשיו היא אמנם מקבלת את התרופה בהנחה, אבל גם עכשיו היא עולה 100 אלף שקלים לחודש. עד עכשיו היא הוציאה חצי מיליון שקלים וזה הופך להיות קשה יותר ויותר".

 

 

אורית כתבה בפייסבוק "לאט לאט, לאחר שהייתי נכה ומוגבלת, אני חוזרת לעצמי".

"התרופה הזו עשתה פלאים בארבעת החודשים האחרונים שהיא לוקחת אותה. היא כבר לא שוכבת כל היום, לא כואבת, ממש מתפקדת".

הופתעת שחנן כתב פוסט וזה דווח בתקשורת.

"אני לא איש שרץ לעיתונות או לאולפני הטלוויזיה, למרות שמזמינים אותי. אנחנו די נחבאים אל הכלים, גם חנן כזה, אבל הוא יעשה הכל בשביל אחותו, ואני בשביל הבת שלי אסכים להופיע בכל מקום. אני כולי תקווה שזה יעזור לה".

קודם אמרת שזה מעבר לספורט.

"הקריאה שלנו היא לכולם. אני קורא לכל בני האדם – אוהדים באדום, ירוק וצהוב – אנשים, ואלוהים יחזיר להם כגמולם. גם אם אין להם כסף לתרום, שיתפללו להחלמתה, מבחינתי זו תרומה. אני מאמין שיהיה בסדר. חייב להיות".

קישור לעמוד "גיוס מהלב", עם כל הפרטים כיצד ניתן לתרום: ביחד משאירים את החיוך לאוריתי | גיוס מהלב – עמותה לגיוס המונים >>>

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח ותיק שחי מקיצבה

    לצעריינו משרד הבריאות לא סופר את החולים. העיקר נותן גם רישיונות לחולים, ועלות של תרופות כמו קנאביס רפואי לא בסל וזה יקר. למי שחי מקיצבת ביטוח לאומי בסכום בושה,אני מאחל החלמה מהירה מכל ה❤️ לבת של ממן אמן שתצליחו לגייס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר