חיים צורי ושגריר פולין בביתו של שורד השואה ישראל ידלין (צילום: דוברות העירייה)
חיים צורי ושגריר פולין בביתו של שורד השואה ישראל ידלין (צילום: דוברות העירייה)

מחווה מרגשת לניצול השואה שחגג יום הולדת 100

שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי וראש העירייה חיים צורי הגיעו הבוקר לביתו של שורד השואה ישראל ידלין בקרית מוצקין והעניקו לו תעודת הוקרה ומתנה. ""התרגשתי מאוד לפגוש את שגריר פולין, דווקא ביום השואה. זו סגירת מעגל עבורי", אמר ידלין

פורסם בתאריך: 8.4.21 13:41

בביתו בקרית מוצקין של שורד השואה ישראל ידלין התקיימה הבוקר (חמישי) פגישה מרגשת, כאשר שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, וראש העירייה חיים צורי, הגיעו לביתו של ידלין, איחלו לו מזל טוב ליום הולדתו ה-100 והעניקו לו עוגה, תעודת הוקרה ומתנה. "התרגשתי מאוד לפגוש את שגריר פולין, דווקא ביום השואה. זאת סגירת מעגל עבורי", אמר ידלין. את המפגש ארגנה ד"ר לאה גנור, מנהל מרכז משמעו"ת (מורשת, שואה, ערכים ותקומה).

 

 

ידלין נולד בעיירה הפולנית ונגרוב, שבה התגוררה קהילה יהודית גדולה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, הצליח לברוח מהעיר ונדד עד לאזור הסובייטי, שם נתפס ונלקח למחנה עבודה בסיביר. הוא נאלץ לעבוד בקור של מינוס 50 מעלות צלזיוס, כשעל גופו בגדים דקים בלבד ונעליים שאילתר מחבל. לדבריו, כבר ביום הראשון הבין למה התכוונו החיילים הנאצים שקיבלו את פניו בצחוק מתגלגל ואמרו האחד לשני שהגיע "מת חדש" למחנה. ידלין סיפר, כי 70 אחוז מהאסירים במחנה לא שרדו ומתו מקור ומרעב.

ב-1949 עלתה משפחתו של ידלין לישראל. בנו, אפרים ידלין, 75, שורד שואה גם הוא, התרגש לפגוש את צורי, שהיה חבר ילדות שלו. השניים גדלו יחד בקרית מוצקין ולמדו בכיתות מקבילות בבית הספר היסודי אחדות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר