אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)
אזור "מתחם 95 דונם" לאחר מימוש תוכנית המתחם הלוגיסטי (הדמיה: TRIDIGO, עבור רשות נחל הקישון)

נדחו רוב הטענות נגד תוכנית המתחם הלוגיסטי של נמל חיפה

תבוסה לארגוני הסביבה: ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית החליטה, כי התוכנית לא תחזור לדיון בוועדה המחוזית וקידומה לא יעוכב. הטענות בדבר אחסנה של חומרים מסוכנים בשטח המתחם הלוגיסטי נדחו על הסף

פורסם בתאריך: 8.4.21 15:01

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות עו"ד שמרית גולן, דחתה היום (שלישי) פה אחד את רוב הטענות שהוגשו נגד תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל בחיפה. הוחלט, כי התוכנית לא תחזור לדיון חוזר בוועדה המחוזית. מספר שינויים שכן התבקשו, לא יעכבו את המשך קידומה של התוכנית.

ביולי האחרון החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה לאשר את התוכנית, שמטרתה העיקרית הקמת מתחם לוגיסטי עורפי של מרחב נמל חיפה לצורך פיתוח שטחים איכותיים לטובת חיזוק הכלכלה הלאומית והמקומית. התוכנית משתרעת על שטח של 1400 דונם וממוקמת בלב מפרץ חיפה, מדרום לשדה התעופה ובסמוך לשפך נחל הקישון.

לתוכנית הוגשו שישה עררים על ידי הפורום הישראלי לשמירה על החופים, שמואל גלבהרט, רשות נחל הקישון, חברי מועצת העיר חיפה אביהו האן ומוטי בליצבלאו, אלה נווה ועמותת צלול. טענות העוררים עסקו בין השאר בצורך בראייה כוללנית של מפרץ חיפה, הרחבת פארק הקישון, שטח המעגנה, היחס לתוכניות מתאר ארציות ועוד.

 

 

הוועדה דחתה על הסף את הטענות בדבר אחסנה של חומרים מסוכנים בשטח המתחם הלוגיסטי וציינה בהחלטתה: "הוועדה לא השתכנעה, כי מטרת התוכנית היא אחסון חומרים מסוכנים והיא סבורה, כי ההוראות הסביבתיות שנקבעו בה מבטיחות, כי ההשפעות והסיכונים של החומרים שיאוחסנו בשטחה לא יחרגו מהשיעורים ומהגבולות שנקבעו להם בתוכנית".

התוכנית למתחם לוגיסטי נמלי ישראל בחיפה קודמה והוגשה על ידי חברת נמלי ישראל. התוכנית מאפשרת בינוי של כ-700 אלף מ"ר לטובת הקמת שטחים לטובת אחסנה ולוגיסטיקה. התוכנית כוללת מספר מתחמי אחסנה, אפשרות להקמת מסוף מטענים עבור הרכבת וכן גישה ישירה למערכת הדרכים הארצית.

התוכנית, המצויה בסמוך לשטחי פארק מורד נחל הקישון ושפך נחל הקישון לים, כוללת תוספת של כ-23 דונם של שטחים פתוחים וקובעת הנחיות נופיות וסביבתיות לממשק שבין שטחי האחסנה לשטחי הפארק שיפותחו בעתיד, הקמת שבילי אופניים והסדרת חניות לטובת באי הפארק. כמו כן במסגרת התוכנית, ישומרו עצים רבים בשתי חורשות אקליפטוסים המצויות בשטח התוכנית.

בנוסף, התוכנית מסדירה את השטחים שסביב מעגנת שביט, המרינה הקיימת של העיר חיפה, ומקצה לה שטחים לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21 אלף מ"ר. התוכנית תאפשר את פיתוחה והתפתחותה של המרינה, שטרם מימשה את הפוטנציאל התיירותי והעירוני הגלום בה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חברת הנמלים השתלטההעל חיפה

    מדהים לכתוב כאלו שקרים על התוכנית הקטסטרופלית הזו ביום השואה כשממיתים עלינו זיהום והרס אלפי דונמים עבור לוגיסטיקה סינית להפוך לפח הזבל החדש של סין… הרסני. פיתוח המעגנה? תוספת 23 דונם לפארק המזערי? מול מחסני ענק מפלצות של 10-12 קומות 30 מטר גובה!!
    פשוט מזעזע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר