"תוך שנייה זה יעוף ברוח". הגדר שמכוסה בבד בבית העם בקרית חיים (צילום: עמית בן מיכה)
"תוך שנייה זה יעוף ברוח". הגדר שמכוסה בבד בבית העם בקרית חיים (צילום: עמית בן מיכה)

במות יום העצמאות בחיפה נתחמו בגדר שכוסתה בבד כדי למנוע צפייה מבחוץ

והרוחות ברשתות החברתיות סוערות. תושב קרית חיים: "כל האזור מסביב לבית העם מכוסה בווילון, זו פשוט בדיחה. בזבוז כסף. בכלל, עצם הרעיון לקיים הופעות שילדים לא יכולים להשתתף בהן – זו בדיחה, כי זה בעצם חג לילדים, ועוד לשים וילון אז בכלל"

פורסם בתאריך: 14.4.21 17:35

בעוד מספר שעות יחלו אירועי יום העצמאות, ובחיפה ייפתחו במות האירועים לקהל ששריין מקומות מראש ועומד בהנחיות התו הירוק (מחוסנים ומחלימים). בשעות האחרונות התברר, כי מוקדי האירועים השונים בקרית חיים ובחיפה נתחמו באמצעות גדר, המכוסה בד, במטרה למנוע התקהלות מחוץ למתחמים מצד ציבור שלא יכול להיכנס למתחמים – מכיוון שאינו מחוסן או מחלים או מכיוון שלא הצליח לשריין כרטיס כניסה, לאחר שמספר המקומות הוגבל בהתאם לתקנות.

לדברי גורמים בעירייה, התיחום באמצעות גדר מכוסה בבד נעשה בהוראת המשטרה והיה אחד התנאים למתן האישור לקיום האירועים.

כך או כך, הרשתות החברתיות כבר סוערות. ״זה מזעזע״, אומר עמית בן מיכה, תושב קרית חיים, המתגורר בסמוך לבית העם. ״מה כבר יכול להיות אם אנשים יעמדו על הגדר, הורים שיבואו עם עגלות ויראו את ההופעה מבחוץ. זה שטח פתוח. כל האזור מסביב לבית העם מכוסה בווילון, זו פשוט בדיחה. בזבוז כסף. בכלל, עצם הרעיון לקיים הופעות שילדים לא יכולים להשתתף בהן – זו בדיחה, זה בעצם חג לילדים, ועוד לשים וילון אז בכלל. זה וילון שבתוך שניות יעוף ברוח, זה אפילו לא ברזנט. זה תפוס עם אזיקונים. כל בן אדם שיעמוד איפשהו וייתן מכה קטנה, זה ייקרע. אני מחוסן, אבל הילדים שלי לא, והילדים שלי ירצו להיות שם, כך שיכולנו לראות את זה מבחוץ. אבל עדיין, אי אפשר למנוע את זה מהם״.

 

 

לימור לוי, תושבת קרית חיים, אם לשלושה: "אני בשוק. אני אמנם לא הולכת למקומות שיש בהם התקהלות, אבל עדיין אני רואה בזה טעם לפגם – שמי שכן מעוניין לצפות בהופעות מבחוץ עם ילדים, שלא יכולים להיכנס למתחם ההופעה, אז גם את המעט הזה מונעים ממנו. אם כל התושבים גם ככה לא יכולים להשתתף, אני בדעה שמלכתחילה היו צריכים לבטל את הבמות".

״זה נשמע לכם נורמלי? להפריד בצורה כזו מכוערת את אלו שאיכשהו רצו לבוא ולנסות להקשיב מרחוק?”,  אומרת זהבית בן דוד, תושבת קרית חיים, אם לשלושה. ״לא רק ששמים מחסום שמונע מאנשים להיכנס ולא רק שמתי מעט הצליחו לשריין כרטיסים לבמה, עכשיו גם מונעים מלכתחילה את המינימום שתושב יכול לבקש לעצמו ביום העצמאות וזה לצפות בבמה מרחוק, וכל זה מהכסף שאנחנו משלמים. גם אם זו הוראה של המשטרה,  מבחינתנו, המופעים האלו לא היו צריכים להתקיים מלכתחילה ולגרום עוגמת נפש לילדים וצעירים עד גיל 16".

אלי בן דיין, חבר מועצת העיר (הליכוד): ״אני מבין את החלטת המשטרה לגדר את המקום בווילון ולמנוע התקהלות וצפייה מבחוץ על מנת לשמור על כללי התו הירוק. אבל זה רק ממחיש את חוסר התכנון ובזבוז הכסף בהופעות הללו, שמלכתחילה לא היו צריכות להתקיים. לצערי הרב, מרבית האנשים שייהנו מההופעות הם בכלל לא חיפאים, אך מי שישלם על ההופעות האלו הם תושבי חיפה".

ממשטרת ישראל עדיין לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. אילנה א'

    חבל שחיפה איננה חלק מקרית ביאליק,
    שם יש ראש עיר שמכבד את תושבי עירו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב….חבל על הכספים שלנו…מיותר! אולי הכונה הייתה טובה אבל החלטה והביצוע מטומטמים ומעידים על זלזול בתושבי קרית חיים…..הורגלנו…חבל!!! חג שמח לכולם, באשר אתם…

  3. התמנון

    מוזר מאד. רוב המרואינים בעד לבטל את ההופעות. אלו אותם אנשים שצעקו שנה שעברה על כך שבוטלו ההופעות בעקבות הגרעון בתקציב שהשאיר מר יונה יהב וחבריו.
    כנרא שאותם אנשים היו מוחים גם השנה אפילו אם ההופעות היו מבוטלות.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריעה מביכה ומיושנת.
    במות זה מיושן.
    תעשו מופע מרכזי באצטדיון תמכרו כרטיסים למחוסנים ומחלימים ושדרו אותו לכל השאר באתרי העירייה ועל מסכים בטיילות.

  5. אבי

    גם בגינה של בית הכט עשו אותו דבר. בסהכ ירדנה ארזי ואפי נצר שרים מה צריך לראות אותם???

  6. המצליף

    משטרת ישראל זה ראש קטן. שלא יהיו התקהלויות, שלא תתפשט הקורונה…
    הרי משטרת ישראל ביקשה לפני שבועיים להפסיק לאכוף את נושא המסכות בחוץ. אין שום דבר הגיוני בממשל בארץ בנושא הקורונה.

  7. יובל

    לא שוגרו זיקוקים מכיכר זיו, אם כבר אין כרטיסים לשום מקום אז זיקוקים זה המינימום

  8. הצילו מנהרת הזמן... עברו 40 שנה הלו... 1981..

    ירדנה ארזי ואפי נצר
    אין ספק חיפה נתקעה ב1985 ןדורשת חילוץ דחוף.
    בערים אחרות הפכנו לעיר שהכי הרבה עושים ממנה צחוק בקטע לא טוב.

  9. הישאם. סמל הדו-טמטום

    בסך הכל גדרות הפרדה הפכו לסמל לאומי אז זה מתקבל יפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר