סמ״ר אלכס זבלינסקי וסמל דניאל ספאייר (צילומים: דובר צה"ל)
סמ״ר אלכס זבלינסקי וסמל דניאל ספאייר (צילומים: דובר צה"ל)

שני חיילים וחיילת מחיפה – מצטייני נשיא המדינה

בין 120 החיילים שיקבלו היום אות הצטיינות מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שלושה חיפאים: סמ״ר אלכס זבלינסקי, סמל דניאל ספאייר וסמ"ר ע'

פורסם בתאריך: 15.4.21 02:09

סמ״ר אלכס זבלינסקי, טען סמ״פ פלוגת כפיר בגדוד 71

אלכס זבלינסקי, 22, עלה לארץ בגיל 15 כחלק מתוכנית סטודנטים, ולאחר העלייה קיבל צו גיוס והחליט שהוא רוצה לשרת כלוחם בחיל השריון. בנובמבר 2018 התגייס לשריון ועבר מסלול שכלל טירונות במחנה שיזפון ולאחר מכן עבר קורס צוות מ״פ בסיירים, שלאחריו שובץ בחטיבה 188 – ״עוצבת ברק״.

זבלינסקי משתף: ״אני מאוד נהנה בתפקיד ואפילו חושב על קריירת קבע צבאית לכמה שנים. תמיד אהבתי טנקים. ביקשתי שריון וקיבלתי שריון. אני אוהב את הפלוגה ואת הגדוד שלי מאוד״.

על הדרך שבה קיבל את ההודעה על ההצטיינות הוא מספר: "מפקד הפלוגה שלי הודיע לי על ההצטיינות בזמן שהייתי בתור לקבלת חיסון קורונה. זה היה מאוד מרגש. קפצתי מהתרגשות עם כל החברים שהיו איתי שם״.

מפקדו של זבלינסקי, סרן עמיעד איילון מספר על אלכס: ״אלכס משרת כטען סמ"פ בפלוגה כ' זה כארבעה חודשים. ב-2015 אלכס עשה עלייה לארץ מבלארוס, ולמעשה השאיר את ארצו ומשפחתו מאחור, על מנת לחיות במדינת ישראל. את העלייה לישראל מתאר אלכס כמורכבת עקב קשיי שפה וחברה. בתוך מספר חודשים, אלכס למד את השפה העברית על בוריה והחל ללמוד פיזיקה בטכניון. למרות הקשיים והבדידות, הוא הצטיין בלימודיו, ובהמשך החליט להתגייס לחטיבה 188. אלכס שובץ בגדוד 71 כלוחם והצטיין בתפקידו תוך שהוא מגלה אומץ לב, נחישות ומקצועיות בפעילויות מבצעיות ובאימונים. אלכס הוא לוחם מן השורה הראשונה ומשמש דוגמא ומופת בקרב לוחמי הפלוגה״.

 

 

סמל דניאל ספאייר, לוחם ימי בפלגה 914 של זרוע הים

דניאל ספאייר, 22 נולד בקולומביה. בגיל 4 עלה עם משפחתו לישראל. כעבור כמה שנים החליטה המשפחה לעזוב את הארץ ולעבור לפנמה. בגיל 19 החליט ספאייר לעלות ארצה לבדו ולהתגייס כחייל בודד. באוגוסט 2019 התגייס לצה"ל לקורס עברית במחווה אלון. לאחר הקורס התמיין ועבר גיבוש לוחם ימי בזרוע הים. במהלך ספאייר משמש ימאי בדבורה 815 בזירה הימית הצפונית ושומר על גבולות המדינה למניעת חדירת גורמים עוינים.

ספאייר נבחר לקבלת אות מצטיין הנשיא בזכות עבודתו הקשה ומאמציו למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.

סמ״ר ע׳, לוחמת ביחידת ״דוהר שמיים״

ע׳ התגייסה בנובמבר 18 לחיל התותחנים, עברה מכינת לוחמות ולאחריה גיבוש, אותו עברה בהצלחה, והתקבלה במחזור ראשון של יחידת "דוהר שמיים". היום היא לוחמת בולטת ביחידה, השואפת למצוינות בכל מעשיה.

ע': ״לא אוכל להרחיב יותר מדי על שגרת היומיום שלי בתפקיד, אבל אציין שבכל משימה שאני מקבלת על עצמי, אני שואפת לתת את ה-200 אחוז שלי ולהיות הכי טובה במה שאני עושה. אני נמצאת ביחידה מיוחדת ואני מאוד מאמינה בחשיבותה ובמשמעות שלה, וזה מה שמדרבן אותי״.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר