מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

שאילתה: מדוע חברי ועדות מתבקשים לאשר החלטות במייל בזמן קצר ביותר?

את השאילתה הגיש חבר המועצה מוטי בליצבלאו בעקבות המקרה האחרון, שבו התבקשו חברי ועדת הכספים לאשר את תקציב חגיגות יום העצמאות בדואר האלקטרוני ובתוך זמן קצר. "השיטה לפעמים אינה הגיונית ויש חשש כי אינה עומדת בכללי מנהל תקין", כותב בליצבלאו

פורסם בתאריך: 23.4.21 13:50

חבר מועצת העיר מסיעת הירוקים, מוטי בליצבלאו, הגיש שאילתה תחת הכותרת "שליחת בקשות ו/או הצעות החלטה לחברי המועצה, החברים בוועדות עירוניות ו/או תאגידים דרך הודעות אלקטרוניות".

כותב בליצבלאו: "לאחרונה, נתקלנו בשיטה, לפיה מבקשים מחברי מועצה, החברים בוועדות ובתאגידים עירוניים, לקבל החלטות בזמן קצר ביותר, שיטה שלפעמים אינה הגיונית ויש חשש כי אינה עומדת בכללי מנהל תקין. אציין, כי המקרה האחרון של בקשה שהופנתה לחברי ועדת הכספים היה בנוגע להמלצתם למועצה בעניין תקציב חגיגות העצמאות 2021, בקשה אשר נשלחה בשעות הערב, לאחר שעות עבודת עובדי המועצה, וחברי ועדת הכספים התבקשו להגיב בתוך מספר שעות קטן. גם בקשות שונות לחברי המועצה מתאגידים נשלחים, לעיתים, בשעות הערב המאוחרות ומבקשים מהם להגיב בדחיפות של שעות".

בישיבת מועצת העיר האחרונה – שדנה בתקציב אירועי יום העצמאות ובהליך ההצבעה בוועדת הכספים באמצעות המייל בזמן קצר – קבלו כמה חברים בוועדה הן על הזמן הקצוב שניתן להם כדי להצביע והן על כך שלא התקיים דיון, למרות שכמה חברים בוועדה דרשו זאת.

 

 

בשאילתה כותב בליצבלאו: "על פי הנהלים ותקנוני התאגידים ניתן לשלוח בקשות לחברי הוועדות והתאגידים בדואר האלקטרוני. הנוהל לבקשת תשובות או התייחסות של חבר מועצה לפניות באמצעות דואר אלקטרוני רשום בסעיף 47 (א) לתקנון נוהל המועצה בתוספת השנייה לפקודת העיריות כדלקמן: '…להביא נוסח הצעה ודברי הסבר לפני חברי המועצה… ולבקש את תשובתם להצעה, כפוף לכך שווידא טלפונית, כי חברי המועצה קיבלו נוסח ההצעה ונרשמה עמדתם. החלטה כאמור תתקבל בכפוף להודעה  מראש של 24 שעות לכל הפחות …".

בליצבלאו מבקש תשובות לשאלות האלה: "מדוע ראש העיר (על פי המלצת היועץ המשפטי של העירייה) לא מיישמת את סעיף 47 (א) לתקנון המועצה עבור כל ועדות המועצה והתאגידים העירוניים; מדוע אין מגבילים את שעת משלוח נוסחי הצעות או בקשות שונות לחברי המועצה, למשל – עד לשעת תום יום העבודה של עובדי העירייה, קרי 17:00; מדוע לא ניתן לחייב שליחת הודעת דואר אלקטרוני לחברי המועצה לפחות 24 שעות מראש; בעת משלוח דואר אלקטרוני,  מדוע ששולח/שולחת ההודעה לא יוודא טלפונית שחבר הועדה/תאגיד קיבל/ה ההודעה ומה תשובתו/ה; כאשר הודעה כזו נשלחת לכלל חברי הוועדה/התאגיד הרלוונטית, מדוע לא תופץ תשובת החבר/ה לכלל חברי הועדה או התאגיד".

בעיריית חיפה העדיפו שלא להגיב.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    בליצבלאו, בלי שום קשר לנושאים במועצה הירוקים ירימו את ידם תמיד נגד קליש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר