כוחות משטרה במקום (צילום: חגית הורנשטיין)
המושבה הגרמנית, יום שלישי השבוע (צילום: חגית הורנשטיין)

מנהלי מוסדות חינוך בחיפה: "מגנים כל גילוי של אלימות. ההצלחה במשימת החיים המשותפים היא בנפשנו"

לאור אירועי האלימות האחרונים בעיר חתמו מנהלים ומנהלות של כ-70 מוסדות חינוך יהודיים וערביים, דתיים וחילוניים על איגרת של גילוי דעת שהופצה הבוקר בקרב מורים בעיר. "בקרוב הלהבות תשככנה וכולנו נישאר כאן להמשיך בחיים המשותפים", נכתב בה, בין השאר

פורסם בתאריך: 13.5.21 11:29

מנהלי מוסדות החינוך המובילים בעיר כתבו הבוקר (חמישי) איגרת של גילוי דעת בעקבות ההתרחשויות בימים האחרונים. חתומים עליה מנהלים ומנהלות של מוסדות חינוך יהודיים וערביים, דתיים וחילוניים. האיגרת נכתבה בעברית ובערבית.

"בימים האחרונים אנו עדים להתגברות קולות של שנאה, קיטוב ופילוג במרקם החברתי במדינה בכלל ובחיפה עירנו בפרט, שבין אזרחים יהודים לאזרחים ערבים – פלסטינים", נפתחת האיגרת, "אנו החתומים מטה, מנהלים ומנהלות במערכת החינוך בעיר חיפה מכל הדתות והתרבויות, אשר חיים וחווים ביומיום את הרב-גוניות והתמורה של החיים המשותפים, רואים במערכת החינוך גורם משמעותי שיש בכוחו לייצר שיח אחר בחברה הישראלית, שיח של כבוד הדדי, ריבוי דעות ויכולת לנהל מחלוקות ואי הסכמות. הימים האחרונים מציבים בפנינו אתגרים עמוקים שעימם מתמודדת מערכת החינוך, התמודדות מול השסעים הרבים ומול קולות של גזענות שיסוי ואלימות.

 

 

"תפקיד החינוך בעיני החתומים מטה הוא להזכיר לתלמידים ולקהילות את שותפות הגורל שבין כולנו ואת הכוח והיופי של החיים המשותפים. אנחנו בחיפה יודעים לחיות ביחד בבתי הספר ובשכונות העיר. צריך לזכור זאת גם כעת, כשהלהבות גוברות. בקרוב הלהבות תשככנה וכולנו נישאר כאן להמשיך בחיים המשותפים. תפקידנו כאנשי/נשות חינוך הוא לאפשר לדור הצעיר לגדול להיות אנשים עצמאיים, ביקורתיים וערכיים – אנשים שמגבשים ידע, דעות, נרטיבים ותרבות, אנשים שמכבדים את הדעה האחרת, מאמינים בערכי שוויון וזכויות כבני אדם. זה נכון בכל זמן ובכל מקום אך דווקא עתה ודווקא בחיפה על אחת כמה וכמה. לא משנה כלל זהותנו –אם אנחנו דתיים, חילוניים, גברים או נשים, נוצרים, מוסלמים, או יהודים, כמובילי החינוך בעיר חיפה אלו הערכים הצריכים לעמוד כנר תמיד לעשייתנו. זהו אתגר תמידי. עדין ּומורכב. רגיש ולא מובן מאליו. זו המציאות שנועדה לנו. גורלנו – כרוך יחד. בחיפה, אנחנו יודעים לחיות ביחד. ההצלחה במשימת החיים המשותפים היא בנפשנו. אנו מגנים כל ביטוי וגילוי של אלימות באשר היא ונמשיך, כמנהלות וכמנהלים, לקיים את חובתנו להדגים סובלנות וכבוד. וזו תהיה התשובה החינוכית הראויה לתמונות הקשות להן אנו עדים".

כ-70 מוסדות חינוך, בהם בתי ספר יסודיים, תיכוניים וישיבות תיכוניות חתומים על האיגרת שהופצה למורים במוסדות אלו, במטרה להנחיל את הדברים לתלמידים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר