ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בצל האירועים: 11 חברי מועצה דורשים כינוס ישיבה דחופה של מועצת העיר

חברי המועצה הגישו אתמול בקשה דחופה לראש העירייה עינת קליש רותם, שבה כתבו, בין השאר: "אנו הח״מ מבקשים כי תפעלי לכנס בהקדם, מיד לאחר חג השבועות, ישיבת מועצה מיוחדת שמטרתה תהיה להעביר מסר חד משמעי, ולפיו מועצת העיר והעומדת בראשה מגנים כל אלימות, הסתה לאלימות, התפרעויות ונזק לרכוש בעיר, וכי נעשה הכל כדי להמשיך ולחיות זה לצד זו בכבוד הדדי"

פורסם בתאריך: 14.5.21 14:14

חברי מועצה בחיפה דורשים את כינוסה של מועצת העיר בשל אירועי השבוע האחרון. בבקשה שהוגשה אתמול (חמישי) לראש העירייה עינת קליש רותם, תחת הכותרת "בקשה דחופה לכינוס ישיבת מועצה על רקע הפרעות בחיפה", עליה חתומים 11 חברי מועצה, נכתב:

"אנו הח״מ מבקשים כי תפעלי לכנס בהקדם, מיד לאחר חג השבועות, ישיבת מועצה מיוחדת שמטרתה תהיה להעביר מסר חד משמעי – חוצה סיעות, דתות, אידאולוגיות ועמדות פוליטיות – ולפיו מועצת העיר והעומדת בראשה מגנים כל אלימות, הסתה לאלימות, התפרעויות ונזק לרכוש בעיר, וכי נעשה הכל כדי להמשיך ולחיות זה לצד זו בכבוד הדדי. הציבור בחיפה משווע לשמוע מנבחרי הציבור המייצגים אותו אמירה ברורה ונחרצת, שיהיה בה כדי להרגיע את רוחות הלחימה שפשטו בעיר ולהביא לשקט".

חברי המועצה החתומים על הבקשה הם: עו״ד שרית גולן שטיינברג ("חיפה בשבילנו"), אביהו האן, מוטי בליצבלאו והילה לאופר ("הירוקים של חיפה"), חדווה אלמוג וסופי נקש ("חיפה שלנו" בראשות יונה יהב), נעמה לזימי ("חיים בחיפה"), יוסי שלום ("צעירי חיפה – יש עתיד"), אלי בן דיין (ליכוד), יעקב פיינגולד ("מהפך בחיפה") ודובי חיון (מרצ).

 

 

עוד נכתב בבקשה: "עלינו לעשות את הכל כדי לעצור את ההתדרדרות ההולכת ונמשכת של מעשי הפרעות, האלימות, ההצתות וההרס, להם גרמו אלו המשתמשים בדמוקרטיה ובזכות להפגין כדי להרוס אותנו, ויש להוקיעם. אנו, חברי מועצת העיר חיפה, מבקשים כי בסיומה של הישיבה תצא קריאה חד משמעית לציבור החיפאי להוקיע מתוכו את אלו הקוראים להרוס את מרקם החיים המשותף בחיפה. חשוב לציין, האירועים האחרונים הציפו מחלוקות עמוקות, שנצטרך לפעול כדי לגשר עליהן תוך עבודה והשקעה בחיזוק וחיבור הקהילות המגוונות בעיר".

באחרית דבריהם דורשים חברי המועצה החתומים ממנכ"ל עיריית חיפה, אוהד שגב, לפעול באמצעות מינהל החינוך ומנהל הרווחה לפעול בדרכים הבאות: להכין תוכניות חינוך בנושא זה בבתי הספר בכל שכבות הגיל; גיוס כלל מדריכי המוגנות, פקחים ומאבטחים לפעול במקומות החיכוך להרגעת הרוחות; הסתייעות בפעילי השכונות ובוועדי השכונות הקיימים, כדי לקיים מפגשים והובלת קריאה מצידם להרגעת הרוחות בקהילות השונות, והנחיית השירות הפסיכולוגי לפעול בבתי הספר והגנים להפחתת חרדות (בעיקר בשכבות הגיל הנמוכות).

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. הנהלת העירייה

    הכול בסדר….נמשיך להציב ספסלים צבעוניים בכל שכונות העיר.

  2. בואו נגיד את האמת

    הדו קיום מת סופית
    גם אותו הערבים רצחו בלינץ' יזום על ידי ההסתה של חד"ש ובלד

  3. מודול היברדי 

    בשביל מה- תשלחו בפקס את השאלות ואנו נענה לכם עם יונת דואר
    כרגע אנחנו בחפק התת קרקעי ולא יכולים לענות לשאלות לא חשובות כמו הבערת העיר

  4. **רק שהמנכ"ל לא יוציא יותר סיורי בכירים לראות את המודל בעכו !!**

    חיפה לא רוצה להיות עכו !!! ראינו מה הם יודעים לעשות שם. לא תודה

  5. א א חיפה

    ערבי ישראל שלא יספרו שאנחנו היהודים אשמים. למה אנחנו מפלים אותם. . כל הזמן אני שומעת שלא קיבלו. שום תמיכה ועזרה.והרבה יהודים לא יודעים כמה המדינה כן דאגה ועזרה להם חערבים. בנינו מגיל שמונה עשרה מתגייסים לצבא. לעומתם ערביי ישראל הצעירים יצאו ללמוד לימודים אקדמאים. ומקבלים המחות בלימוד בגלל מיחגות שמקבלים וגם נותנים להם מגורי לימוד שהם זוכים . בגלל בעיות בריאותיות סוציואקנומי שלהם נמוך.ואז באופן אןטומטיזוכים להנחות והטבות באוניברסטאות . ילדינו ששרתו בצבע מתחילים באיחור לאחר שרות צבאי והם שלוש שנות לימוד לפחות זוכה. והחייל חא זוכה ליחס מיוחד . אז למי אין הנחות, כמובן חייל שתרם.מאני מבינה שקשה להם לשמור על מדינה שהם לא אוהבים אותה כל החלום שלהם מדינה פלסתינית.לכן ההיסטוריה חוזרת. הצעירים הפלסתינים שיצאו לפגוע ביהודים ולהרוס על חלקה טובה ולפגוע בכל היהודים. הוכחה שלא יכלו להכיל אותנו יותר. מי הרסו ופגעו ביהודים הם דור שלישי. אלה שלא מוכנים להשתלב במדינה. לא מכירים כמדינת ישראל מולגתם. כי הם קוראים לעצמם ילדי פלסתין שעבר מעל 70 שנה. סתם דיבורים. כי התוך ליבם הם חולמים את חלום של הוריהם למדינת פלסתין. כעת אולי ירגע אבל הבעיה תשאר עוד דורות

  6. תמר וילבושביץ

    מדוע הגברת קליש-רותם לא יצא מתוך המחילה העמוקה שלה כבר ביום רביעי או בחמישי בשיא הבלגן ולא יצאה בהצהרה זו?? היא שכחה שהיא ראשת עיר של עיר מעורבת, וצריך מיד לגנות אלימות. ראש העיר לשעבר עמרם מצנע יצא למושבה הגרמנית בעצמו, עמד מול המפגינים, והרגיע את הרוחות עמיטב יכולתו במאורעות אוקטובר 2000

  7. דן

    לראש העיר של חיפה …לא יוצאת לתקשורת ולא נשמע בחיפה כמו בעכו גינוי של מנהיגי היהודים והערבים למעשי אלימות….

  8. שפק

    כל הכבוד לקליש. היא הבטיחה שיש לה שיטות למגר את החזירים והנה היא הצליחה.
    מאז שהתחיל הבלגן אין חזירים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר