הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

האן בהצעה לסדר: "להפעיל את הכרמלית לאורך כל שעות היממה וגם בשבת"

חבר המועצה מהירוקים ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מצפה מראש העיר לקבל החלטה אמיצה לטובת תושבי חיפה, להתעלות מעל שיקולים פוליטיים אזוטריים, להסתכל נטו על העסקים שכמהים ללקוחות בסופי שבוע, על צעירים שרוצים לצרוך תרבות פנאי ובילויים ולפעול  לקידום הפעלת הכרמלית בשבת"

פורסם בתאריך: 20.5.21 13:21

חבר מועצת העיר חיפה אביהו האן ("הירוקים") הגיש הצעה לסדר תחת הכותרת "הפעלת הכרמלית בסופי שבוע ובשבת לאורך כל שעות היום והלילה".

כותב האן: "אנו נמצאים בשלבי יציאה סופיים מנגיף הקורונה. המסעדות, הפאבים ומרכזי הבילוי בעיר התחתית שואבים אליהם צעירים ומבלים. חובה עלינו לייצר מנועים חיוביים לשמור את הצעירים בחיפה. תחבורה ציבורית איכותית, שפועלת במשך כל ימות השבוע, כולל שבתות מאזור הכרמל וההר לדאון-טאון של חיפה היא צורך חיוני לקידום והתפתחות העיר. תל אביב, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה ועוד הבינו זאת מזמן, קיבלו החלטות לקידום ושיפור התחבורה הציבורית בעירן וזאת עקב ממשלה שאינה  מתפקדת. גם אנחנו כאן בחיפה צריכים להשתלב במהפכה זו".

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

מוסיף האן: "הכרמלית הפכה להיות כלי תחבורה חשוב ביותר לתושבי חיפה, על זה אין ויכוח. החשיבות המיוחדת של הכרמלית, במיוחד עקב המצב הטופוגרפי המיוחד של העיר והצורך לשינוע תושבים מכיוון העיר התחתית ושכונות החוף, לכיוון הכרמל ושכונותיה וההיפך, גם על צורך זה יש הסכמה מלאה. אם רוצים לצמצם בעתיד את מספר כלי הרכב צריך להרחיב ולממש תחבורה ציבורית איכותית בעיר. האסטרטגיה הנוכחית של ראש העיר לקנוס את תושבי חיפה בעשרות אלפי דוחות חנייה ללא אפשרות פיתוח תחבורה ציבורית איכותית, זו אסטרטגיה רעה שפועלת לא לטובת תושבי חיפה אלא נגדם. הרחבת הכרמלית בשבתות זהו שלב ראשון בחיזוק התחבורה הציבורית בחיפה, בנוסף להרחבת האופציות לרוכבי האופניים כך שיוכלו להשתמש בכרמלית לכיוון רכס הכרמל.

 

 

"בעיר התחתית מתפתח אזור בילוי, עשרות מסעדות ופאבים, מרכזי תרבות פעילים שיוצרים הזדמנות ותקווה מצד אחד לפתח את מרחב העסקים בעיר, ומצד שני לתת לצעירים את היכולת לצרוך תרבות ופנאי. השבתת הכרמלית בשבת פוגעת בעיקר בשכבות החלשות, בצעירים  ובחיילים שאינם בעלי רכב פרטי. מתן אפשרות של תחבורה זמינה בשבתות לאותם צעירים שמבלים בפאבים ושותים הוא חשוב ומבורך. כבר כיום יש תחבורה מסוימת בשבתות בעיר. למעשה, אנו עושים התאמה קטנה נוספת שנדרשת אחרי עשרות שנים של סטגנציה בנושא.

"הכרמלית ככלי תחבורה תת קרקעי, לא תפריע לאף גורם, לא רואים, לא שומעים ובנוסף גם בונוס – ללא זיהום אוויר. נדרשת החלטה אמיצה לקדם את הכרמלית בשבת לרווחת התושבים בהקדם האפשרי".

מוסיף האן בהצעה לסדר: "כמו כן יש לקבל מיידית החלטה להנגשת הכרמלית. לא מתקבל על הדעת ואי אפשר לעבור לסדר היום שכלי תחבורה חשוב זה אינו מונגש".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר האן: "אני מצפה מראש העיר לקבל החלטה אמיצה לטובת תושבי חיפה, להתעלות מעל שיקולים פוליטיים אזוטריים, להסתכל נטו על העסקים שכמהים ללקוחות בסופי שבוע, על צעירים שרוצים לצרוך תרבות פנאי ובילויים ולפעול לקידום הפעלת הכרמלית בשבת".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חיפאי מיואש

    אביהו האן – אנחנו בפני אסון חמור שיגרום למחלות קשות לאלפי ילדים ותושבים בעקבות פינוי האסבסט בבי"ס ליאו בק בקיץ הקרוב בניגוד לדעת כל המומחים ואתה מתעסק בזמני פתיחת הכרמלית?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדוני הנכבד אתה עובד בשבת ?? גל נהג הכרמחית רוצה לנוח בשבת

  3. יורם

    צודק אביהו לחלוטין.
    כרמלית שנוסעת מתחת לאדמה לא צריכה להפריע לאף אחד.
    מדברים על דו קיום? הנה, נתחיל אנחנו ונמשיך הלאה.

  4. מביש

    עוד פעולות נגד אופיה היהודי של המדינה
    ואז מתפלאים שיש טרור עלינו, עם כזה חוסר כבוד עצמי כלפי הערכים והזהות שלנו?

  5. צפוני

    בעיר מודרנית (בערך) יש חשמל, יש מים, יש משטרה, יש רופאים, יש תחבורה, יש כרמלית(אין משפחה עם 10 ילדים).

  6. נווה שאנן- הרשימה למען חיפה

    גם הרכבלים חייבים לנוע בשבתות. יש צירי אורך – מטרונית, יש צירי רוחב – כרמלית ורכבלים, ויש תחבורה רגילה מקשרת כולל מוניות . כך פועלת עיר. 24/7 זה לא סתם ביטוי.

  7. תשובה למביש

    אתה חבר של שפרה? יאללה שחרר איףףףף. גם תחנות הכוח עובדות בשבת. גם מכונות ההנשמה בבתי החולים עובדות בשבת וגם משאבות המים שמביאות מים לברזים עובדות בשבת אז גם עובדי מקורות, חברת חשמל, בתי חולים עובדים בשבת. מה לעשות שיש דברים שצריכים לעבוד? מי שלא ירצה שלא יעבוד. לדעתי עדיף לעבוד בשבת, לקבל 200% שכר ואז ביום ראשון לנוח ולטייל במקומות שבשבת עמוס שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר