זירת אירוע הירי בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת אירוע הירי בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

מח"ש: השוטר שירה במוניר ענבתאוי פעל בהתאם לנהלים

המחלקה לחקירות שוטרים פרסמה היום את החלטתה לגנוז את התיק הפלילי נגד השוטר שהרג במארס האחרון את תושב חיפה הלוקה בנפשו. המשפחה הודיעה כי תערער על ההחלטה לפרקליט המדינה. "מדובר באדם שמת מירי שוטר ולא נסתפק בבדיקה פנימית של המשטרה", מסרה המשפחה

פורסם בתאריך: 23.5.21 19:14

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) קבעה, כי השוטר שירה על תושב העיר מוניר ענתבאווי  והרגו פעל בהתאם לנהלים. על החלטה זו הודיעה מח"ש היום (ראשון), לאחר שלדבריה נערכה חקירה יסודית ונבחנו כל הראיות. בהודעת מח"ש נמסר, כי הוחלט לגנוז את התיק במישור הפלילי מחוסר אשמה ולהעביר את ממצאי חקירת האירוע למחלקת המשמעת של המשטרה "לצורך הפקת לקחים בנוגע לטיפול באירועים בהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו".

ההרוג מירי שוטרים בחיפה. מוניר ענבתאווי (צילום: באדיבות מרכז מוסאוא)

ההרוג מירי שוטרים בחיפה. מוניר ענבתאוי (צילום: באדיבות מרכז מוסאוא)

תזכורת: ב-29 במארס נשלחה ניידת משטרה לוואדי ניסנאס לאחר קבלת דיווח במוקד 100, לפיו תושב חיפה, הלוקה בנפשו, מאיים ברחוב אמצעות סכין. מממצאי החקירה עולה, כי בעת הגעת הניידת למקום, הבחין השוטר במנוח, אך תחילה הוא לא ידע, כי הוא מושא הקריאה. השוטר פנה אל המנוח, שהסתיר מאחורי גבו יד אחת שבה אחז סכין, והמנוח הכווינו אל בית בהמשך הרחוב. כשהשוטר החל בהליכה לעבר הבית – זינק לפתע המנוח לעברו, כשידו אוחזת בסכין. מחקירת מח"ש עולה עוד, כי ענתבאווי החל לרדוף אחר השוטר תוך שהוא מניף את הסכין לעברו ומנסה לדקור אותו בפלג גופו העליון, לרבות בראשו. על פי החקירה, גם לאחר שהשוטר צעק לעברו 'עצור, עצור', ענתבאווי "המשיך בניסיון להדביק את השוטר ולדקור אותו. תוך כדי מנוסה המנוח אף הצליח לפצוע את השוטר, נחבל בפניו. "או אז, בשל חשש ממשי לחייו, שלף השוטר את אקדחו וירה שלוש יריות לעבר המנוח, כאשר שתיים מהן פגעו במנוח והביאו, בסופו של דבר, למותו", נכתב בהודעת מח"ש.

 

 

ממח"ש נמסר, כי ההחלטה התבססה גם על התיעוד המצולם, ממנו עולה, כי הירי שביצע השוטר היה מוצדק בסיבות אלו, תוך חשש ממשי לחייו, וגם זאת לאחר שביצע נוהל פתיחה באש על פי דין. לדברי מח"ש המשפחה ובאי כוחה הוזמנו לפגישה כדי להודיעם על החלטה, אך הם בחרו שלא להגיע, ומשום כך ההחלטה ונימוקיה הועברו אליהם בכתובים.

משפחת ענבתאוי מתכוונת לערער על סגירת תיק חקירת הירי בבנם. עו"ד אלביר נחאס, חבר הנהלת מרכז מוסאוא, הודיע שבימים הקרובים הם יצלמו את חומר החקירה ויערערו על ההחלטה לפרקליט המדינה. "מדובר באדם שמת מירי שוטר ולא נסתפק בבדיקה פנימית של המשטרה. השוטרים שפעלו הזדרזו להפעיל נשק במקום להשתמש באמצעים אחרים כדי להשתלט על אדם חולה בנפשו", אמר אלביר.

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר