מכבי חיפה אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2020/21 (צילום: ראובן כהן)
מכבי חיפה אלופת המדינה בכדורגל לעונת 2020/21 (צילום: ראובן כהן)

חגיגות האליפות: נציגי אתו"ס עוברים בשעה זו שימוע על ידי המשטרה

משטרת ישראל שלחה מכתב התראה לעיריית חיפה ולראש העירייה, בטרם נקיטת הליכים משפטיים, בנוגע לקיום אירועי חגיגות אליפות מכבי חיפה שמתוכננות להיום בערב. נכון לשעה זו, עדיין לא ידוע האם יתקיימו החגיגות

פורסם בתאריך: 1.6.21 16:18

משטרת ישראל שלחה מכתב התראה לעיריית חיפה ולראש העירייה, בטרם נקיטת הליכים משפטיים, בנוגע לקיום אירועי חגיגות אליפות מכבי חיפה שמתוכננות להיום בערב.

במכתב, שמוען גם למנכ"ל העירייה אוהד שגב ולמנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי, נכתב: "למשטרת ישראל נודע אתמול (שני) בערב, כי בכוונת העירייה לקים היום חגיגות אליפות במגרש אגריטק בחיפה. מדובר באירוע שמתוכנן להתקיים היום בשעות הערב. להבנתנו, עיריית חיפה הזמינה את הזמרת עדן בן זקן להופעה במסגרת החגיגות. מדובר באירוע שעל פי פרסומי העירייה הוא אירוע אשר פתוח לקהל הרחב, בחינם וללא הקצאת כרטיסים כלשהם. להבנתנו, המקום מתאים לתפוסה של כ-12 אלף איש בהתאם לחוות דעת של יועץ בטיחות. קיים חשש ממשי, כי יגיעו רבבות, הרבה מעל יכולת תפוסת המקום. הבקשה והרישיון לקיום האירוע הוגשו רק היום, בשעות הבוקר, לתחנת משטרת חיפה. בהתאם לנוהלי המשטרה ועל מנת להיערך כראוי לאירועים בסדר גודל כזה, יש להגיש הבקשה מבעוד מועד, 30 יום בטרם קיום האירוע ולא ביום האירוע עצמו, דבר שמעמיד את כל הנוגעים בדבר בסד זמנים בלתי אפשרי".

 

 

עוד כתבה המשטרה: "מאחר שמדובר באירוע שאמור להתקיים תחת כיפת השמיים והקמת במה להופעת האמן, יש לעמוד בתנאים רבים הכוללים אישורי בטיחות, סדרנים ועוד… תנאים שהעירייה מחויבת לקיים בהתאם לחוק. אבקש להבהיר ולחדד, כי עמידה בכל התנאים היא הכרחית ונחוצה למען שמירה על שלומו וביטחונו של הציבור. העירייה, כיוזמת האירוע ואחראית על קיום האירוע ושמירה על חיי הציבור, מחויבת לפעול בהתאם לחוק. אם העירייה לא תקיים ולא תעמוד בתנאים שהוצבו על ידי תחנת משטרת חיפה, משטרת ישראל תפעל באמצעים החוקיים העומדים לרשותה לרבות פנייה לבית המשפט בבקשה למנוע האירוע".

גורמים בעירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות", כי העירייה עשתה כל שיכלה כדי ליישר קו עם דרישות המשטרה. מאחר שבמשטרה מגדירים זאת כאירוע ספורט ולא אירוע תרבות, לאירוע כזה נדרשים מאבטחים מוסמכים. לדברי אותם גורמים, ראש העירייה אף נתנה הוראה להביא מאבטחים מאזור המרכז, לאחר שהתברר כי אין מספיק באזור, בשל חתונה גדולה שאמורה להתקיים היום במגזר החרדי והופעתו של עומר אדם בקריות. כעת אומרים בעירייה, כי המשטרה הודיעה רק בשעה 12:00 על דרישה נוספת – חוות דעת של מומחה תנועה".

גורמים במשטרה אישרו את קיומו של השימוע בשעה זו לחברת אתו"ס, אולם בעירייה אומרים, כי לא ידוע להם על כך. מחברת אתו"ס לא התקבלה כל תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אפילו חגיגות שמחה הנהלת העירייה לא מסוגלת לארגן

    הם באמת חסרי יכולות ניהול וארגון.

  2. חברה מחפירה שמבקר העירייה מצא בה רק מחדלים

    כל מי שקרא את הדוחות…
    מבין שאת אתוס צריך לסגור מיידית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר