שבת שלום (צילום: pixabay.com)
שבת שלום (צילום: pixabay.com)

זמני כניסת ויציאת השבת ופרשת השבוע

יום שישי, כ"ד בסיון תשפ"א, הדלקת נרות: 19:14, צאת השבת 20:28. פרשת השבוע: "שלח" - מי שמאמין לא מפחד

פורסם בתאריך: 4.6.21 14:24

"גזירה קשה מרחפת על היהדות. עליך לנסוע לפטרבורג ולפעול במסירות נפש לביטול הגזירה". זו ההנחיה שקיבל הצעיר יוסף יצחק, שלימים היה האדמו"ר השישי של חב"ד, מאביו הרבי הרש"ב.

בהגיעו לפטרבורג, כאשר החל לברר היכן עומדת הגזירה, אמרו לו שהיא על שולחנו של שר הפנים סטוליפין האכזר, מחכה לחתימתו ואין סיכוי לשכנע אותו לבטל הגזירה. אחרי בירורים הגיע יוסף יצחק למי ששימש מורה של סטוליפין וקיבל הרשאה להיכנס למשרדו בכל עת.

 

 

המורה של סטוליפין הבין, כי לפניו מצב בו זקוקים לעזרתו באמת. הוא נתן ליוסף יצחק את אישור הכניסה תוך שהוא מזהיר אותו שאם ייתפס הוא מסתכן בנפשו. יוסף יצחק לקח את אישור הכניסה, ניגש למשרדו של סטוליפין, חתם על המסמך חותמת "בוטל", ובכך ביטל את הגזירה.

בני ישראל רוצים לעלות לארץ ישראל, ומולם ניצבים 10 מרגלים שמשכנעים אותם שהארץ רעה, והעם היושב בה חזק מהם ולכן לא כדאי לעלות לארץ ישראל. מול כל העם ומול המרגלים ניצבים יהושע וכלב עם טיעון מנצח: אם חפץ בנו ה'… אל תיראו את עם הארץ – הקב"ה רוצה שנעלה לארץ ואל לנו לפחד מאף אחד.

זו דרכו של יהודי, כאשר נקרה לפניו קושי שנדמה לו כבלתי עביר. עליו להתחזק באמונה, לפעול ולבטוח שהכל יעבור על הצד הטוב ביותר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר