מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

כמה עלה לעירייה הדוח שבחן היתכנות של שדה תעופה בינלאומי בחיפה?

זו אחת השאלות, עליהן מבקש תשובה חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו בשאילתה שהגיש לראש העירייה. בליצבלאו: "קליש רותם לא תרפה מהשאיפה שלה להפוך את שדה התעופה בחיפה לבינלאומי, והיא מוכנה לבזבז כסף עירוני ציבורי כדי להביא דוח של מומחים מספרד"

פורסם בתאריך: 7.6.21 02:27

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת "הירוקים" הגיש אתמול (ראשון) שאילתה לראש העירייה עינת קליש רותם באשר לדוח החברה הספרדית ALG על היתכנותו של נמל תעופה בינלאומי במפרץ חיפה. הדוח הוזמן עבור עיריית חיפה, רשת ישי, מגידו, טבעון ועמק יזרעאל, ובליצבלאו מבקש לדעת כמה הוא עלה למשלם המיסים החיפאי.

כותב בליצבלאו: "קראנו בעיתונות המקומית, כי עיריית חיפה הזמינה דוח מחברת ALG הספרדית, בשיתוף רשויות נוספות, לבדיקת אפשרות הפיכתו של שדה התעופה בחיפה לבינלאומי. סוגיית הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה כבר נדונה ונבחנה מספר פעמים, ובכל הפעמים נדחתה. גם רשות שדות התעופה וגם רשות התעופה האזרחית הוכיחו מעבר לכל ספק שאין היתכנות לשדה תעופה בינלאומי בחיפה, וזאת מסיבות טופוגרפיות וטכנולוגיות רבות. ההיתכנות היחידה היא לשדה קטן לטיסות קצרות ליוון, קפריסין, ורנה וכד'. סדר היום אמור ללחוץ לפינוי המפרץ מהמזהמים, והכסף הציבורי אמור להינתן לתיקון כבישים מתפוררים, לפתרון בעיית החזירים ועוד".

בליצבלאו מבקש בשאילתה תשובות לשלוש שאלות: כמה כסף ציבורי הוציאה עיריית חיפה עבור הדוח ומאיזה סעיף תקציבי הוא הוצא; למרות ההגבלות הרבות הידועות מדוחות של משרד התחבורה, מדוע משקיעה העירייה כסף בדוח נוסף, והאם בכוונת ראש העירייה, בעצם שיתוף מועצות עמק יזרעאל, לקדם שדה תעופה בינלאומי?

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר בליצבלאו: "קליש רותם לא תרפה מהשאיפה שלה להפוך את שדה התעופה בחיפה לשדה בינלאומי. היא מוכנה לבזבז כסף עירוני ציבורי, בשיתוף עם רשויות בעמק, כדי להביא דוח של מומחים מספרד. למרות התנגדות עיקשת של תושבי עמק יזרעאל, עדיין החברה הספרדית מתייחסת בחיוב לרמת דוד בהיותו של השדה שם בעל תשתיות מפותחות, מסלולים ארוכים ומתאימים למטוסים בעלי טווח ארוך. אין ספק שההתנגדות הגורפת של ראשי הערים במפרץ חיפה וכן ההתנגדות של תושבי קרית חיים להארכת המסלול בחיפה מעמידות את קליש רותם באור מגוחך. הרעיון של שדה תעופה בינלאומי במפרץ חיפה גורם לתושבי הקריה חלחלה, וזאת בנוסף לכל מה שמתרחש במפרץ, כשעדיין אנחנו לא יודעים מתי נשתחרר מהמתקנים המזהמים. גם שדה התעופה מזהם, ומיקומו של השדה מהווה כבר היום מפגע בלתי נסבל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דין דין

    כשאתה בא להתוכח על הקמת שדה תעופה בחיפה אתה צריך לבוא עם נתונים ואת זה קאליש עשתה בדוח שהזמינה.שווה כל שקל.

  2. מיידית שדה תעופה בינלאומי שמעון פרס ברמת דוד

    השדה בחיפה ינציח אותה כעיר בלי שדה תעופה בינלאומי. צריך לשמור אותו למטוסים קטנים וקלים ולימודי טיסה וחירום בלבד.
    הוא צעצוע שאפילו לא מתקרב לגודל הדרוש לשדה בינלאומי שיש היום לכל עיירת נופש ביוון ובים התיכון. חייבים להתעשת ולהקים מייד שדה בינלאומי כמו רמון גם לצפון צמוד לרמת דוד.
    להפסיק לבזבז כסף על מה שברור שאין לו היתכנות. די!!

  3. ישי

    השדה היה בינלאומי גם קודם חי בו לאיי יוון . כעת טווח הטיסה יעלה ויכנסו מטוסי סילון קלים כמו שהיו עשרות שנים בשדה דב ואף אחד לא מת מזה. מחירי הטיסה לאילת יחתכו בחצי . גם זמני הטיסה לשם יקוצרו משמעותית.

  4. מאמין בניסים

    אני חיפאי ומתאים לי להמריא מחיפה לאילת או חו"ל במקום לנסוע לבן גוריון.

  5. הדוח למעשה פסל שדה רציני בחיפה

    הדוח מוכיח את חוסר הישימות והסכנה הקיצונית בשדה בחיפה בתצורה הקיימת ליד מנופי הנמל בגובה 100 מטר זה פשוט מתכון לאסון

  6. מיידית לקדם שדה בינלאומי חדש וגדול ברמת דוד

    מבקשים להפסיק את ההזייה שנקראת "שדה תעופה חיפה" שזה מסלול אחד קטן באמצע העיר
    אנחנו רוצים לפנות את התעשייה המזהמת ולהקים רובע מגורים ענקי אז לידו לעשות שדה תעופה???
    החזון של העירייה לא מסתדר עם החזון של העירייה… הבנתם את האבסורד??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר