רחוב טשרניחובסקי (צילום: בועז כהן)
רחוב טשרניחובסקי (צילום: בועז כהן)

מנכ"ל עמותת "אור ירוק" לקליש רותם: פעלו לשיפור הבטיחות ברחוב טשרניחובסקי

לפני כ-10 ימים נהרגה ברחוב אישה בת 70, בעת שחצתה את הכביש במעבר חצייה. בעמותת "אור ירוק" התקבלו פניות של תושבים הטוענים, כי במקום מתרחשות תאונות רבות כתוצאה מנהיגה במהירות והיעדר פסי האטה

פורסם בתאריך: 22.6.21 15:36

לפני כ-10 ימים חצתה אישה בת 70 את הכביש במעבר חצייה ברחוב טשרניחובסקי בחיפה ונפגעה מרכב פרטי שעבר במקום. מותה נקבע זמן קצר לאחר מכן.

לאור פניות רבות שהגיעו בנושא לעמותת "אור ירוק", פנה השבוע מנכ"ל העמותה, ארז קיטה, לראש עיריית עינת קליש רותם. בפנייתו מציין קיטה, כי מדובר בציר תנועה מרכזי בעיר שבו פועלים מוסדות מרכזיים רבים שמנקזים אליהם תנועה רבה של כלי רכב והולכי רגל. לדברי קיטה, מפניות של תושבים שהגיעו לעמותת "אור ירוק" עולה, כי ברחוב מתרחשות תאונות כתוצאה מנהיגה במהירות והיעדר תשתית שמסייעת בריסון מהירות כלי הרכב. מראש העירייה מבקש קיטה, כי תפעל לשיפור הבטיחות ברחוב על ידי הצבת פסי האטה שיכולים למתן את מהירותם של כלי הרכב ולצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של הולכי הרגל.

קיטה: "מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חצייה, אבל גם המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב, כדי להפחית את הסיכון לפגיעה. ריסון מהירות כלי הרכב ומיתון התנועה יכולים לצמצם באופן משמעותי את מספרי הנפגעים ואת כמות תאונות הדרכים. חשוב לפעול כעת כדי למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".

 

 

בחיפה נפגעו 1131 הולכי רגל במעבר חצייה בעשור האחרון (2020-2011), מהם 18 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חצייה בעיר 85 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לשיפור מתמיד של הבטיחות לכל אורך ציר רכס הכרמל: ליד מוסדות הלימוד ברחוב טשרניחובסקי התקינה העירייה רמזורים ומעגלי תנועה. לאחרונה הוקם מעגל תנועה לריסון המהירות והסדרת חציית הולכי רגל בסמוך לכניסה לבית הספר ליאו באק. העירייה בהליך ביצוע של שיפורי בטיחות נוספים ביחד עם משרד התחבורה, הכוללים רמזור ומעברי חצייה לאורך ציר רכס הכרמל, ובכלל זה גם רחוב טשרניחובסקי. בימים אלה מוקמים רמזורים בצומת שדרות הנשיא, שדרות מוריה ושדרות אבא חושי. בתכנון הקמת רמזורים נוספים לאורך הציר. כמו כן נבחנים ומתוכננים וצעדים נוספים לשיפור הבטיחות והעירוניות לאורך כל הציר.

"נושא התאונה יועלה לדיון בוועדת הבטיחות, לאחר קבלת ממצאי דוח המשטרה על התאונה ונסיבותיה, לצורך בחינת חלופות נוספות להגברת הבטיחות ברחוב. במסגרת זו תיבחן אפשרות לביצוע שינויים גאומטריים, קרצוף הכביש בסיבוב והגברת האכיפה המשטרתית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת שאכפת לה

    יש צורך דחוף לצבוע את מעברי החצייה בעיר
    ובהמשך לבקשת מר קיטה גם בק. שמואל ברח' דב פרומר מעברי חצייה הם בגדר המלצה לנהגים ויש שם בתי ספר ובנים .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר